Schimbare majoră într-o zonă intens circulată din municipiul Iași. Primăria a dispus lărgirea bulevardului Bucium de la intersecția cu șoseaua Poitiers. Pentru fluidizarea traficului rutier și câștigarea unei benzi în plus au fost mutați mai mulți stâlpi și chiar semafoarele din zonă. Și în alte zone din municipiul Iași a apărut o nouă serie de schimbări în traficul rutier
Surpriză pentru șoferii care tranzitează cel mai aglomerat cartier din municipiul Iași. Primăria Iași a decis lărgirea unei zone din Bucium aflată la intersecția cu bulevardul Poitiers, tocmai pentru fluidizarea traficului rutier. Decizia a fost deja pusă în aplicare, după mutarea a 3 stâlpi de electricitate și a unui semafor aflat în zonă. Practic, porțiunea de trafic a fost lărgită, iar în loc de două benzi, în zonă au apărut 3. Municipalitatea a luat această decizie pentru a se permite mai ușor virajul la stânga spre bulevardul Poitiers, dar și pentru două benzi spre direcția Podu Roș.
Zona Bucium-Poitiers a fost lărgită de către municipalitate
Proiectul pentru extinderea bulevardului Bucium în zona respectivă a mai fost luat în calcul de municipalitatea ieșeană. În urmă cu câteva luni, Primăria a dispus lărgirea străzii, pe sensul de mers dintre pod Bucium spre Trei Sarmale, tocmai pentru ca șoferii să nu mai fie nevoiți să aștepte ca alți conducători auto să vireze la stânga pentru a intra pe strada Trei Fântâni. Cum s-a ajuns la această decizie? Municipalitatea a luat în plan modificarea intersecției de la baza pasarelei spre zona Bucium prin lărgirea zonei la intersecția Poitiers cu Bucium, unde a apărut o bandă de stocare spre stânga pentru strada Trei Fântâni. Ulterior s-a ajuns și la suplimentarea unei benzi pentru virajul spre Poitiers.
Primăria Iași va modifica complet și Pasarela Bucium
Un alt proiect legat de traficul rutier din zona Bucium este legat și de reabilitarea și modernizarea pasarelei rutiere. Construită în 1960, Pasarela Bucium a ajuns să arate ca după război. Pasarela are patru benzi a câte 3,5 metri, câte două pe fiecare sens de mers. Conform noului proiect, șoseaua va avea cinci benzi, din care două de 3.25 metri și alte trei a câte 4 metri lățime. Vor fi realizate trei benzi spre zona Bucium cu o bandă spre cartierul Poitiers, în timp ce alte două vor fi realizate pe celălalt sens de mers. În plus, pe trotuarele pasarelei vor apărea și piste de biciclete.
Transformare totală pe axa Podu Roș-Bucium
În afara zonei Bucium, un alt cartier aglomerat din Iași ar urma să fie descongestionat din punct de vedere al traficului rutier. Este vorba despre intersecția din Podu Roș, zonă care ar putea fi semaforizată complet. Primăria Iași vrea să renunțe treptat la rondul din zonă. Pentru intersecția din Podu Roș s-a luat ca exemplu cea din capitala Germaniei, Berlin. Intersecția semaforizată de la Potsdamer Platz este una dintre cele mai mari din Europa, în zonă fiind și sediile unor importante companii. Zona Podu Roș ar urma să fie legată cu zona Bucium- Poitiers prin astfel de măsuri, scopul fiind legat de fluidizarea traficului rutier în viitorul apropiat.