Local

Schimbare majoră de trafic lângă Aeroportul Iași! Girația de lângă Terminalul T1 va fi demolată. Construcția de acum 20 de ani a devenit coșmarul șoferilor

Publicat: 22 iun. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Schimbare majoră de trafic lângă Aeroportul Iași Girația de lângă Terminalul T1 va fi demolată. Construcția de acum 20 de ani a devenit coșmarul șoferilor
Autoritățile județene vor să demoleze fântâna de la Terminalul T1 de la Aeroportul Internațional Iași pentru a demara un alt proiect de dezvoltare a aerogării

Decizie uluitoare legată de traficul de la Aeroportul Iași. Girația din fața Terminalului T1 va fi demolată pentru fluidizarea traficului în zonă. Fântâna arteziană construită în urmă cu 20 de ani a ajuns să încurce mașinile de mare tonaj, dar și pe cei care sunt nevoiți să facă girația pentru a putea întoarce spre strada de acces către aerogară. În următorii doi ani, lângă aeroport va fi ridicat un nou terminal pentru pasageri

O nouă schimbare în trafic se prefigurează în zona aerogării ieșene. Pentru a fluidiza traficul rutier, șefii aerogării și cei ai Consiliului Județean (CJ) au luat o decizie legată de zona din fața Terminalului T1 de pasageri. Fântâna arteziană din fața T1 ar urma să fie demolată pentru ca traficul de la aeroport să se poată desfășura în condiții cât mai bune. Astfel, Consiliul de Administrație de la aerogară a decis demolarea fântânii arteziene existente sub nivelul cotei terenului amenajat, dar și amenajarea la nivel a sistematizării. Prin demolarea girației, cei de la aeroport speră să se ajungă la o fluidizare a traficului rutier. În plus, prin dispariția girației, autobuzele sau autocamioanele ar putea întoarce fără probleme în zonă.

Girația de la T1 va fi demolată după 20 de ani

Fântâna a fost ridicată în 2001, odată cu proiectul de modernizare a aerogării de la acea vreme.

„Proiectul Postului de Poliție Transporturi Aeriene Iași a prezentat situația traficului rutier din fața Terminalului T1 al Aeroportului, care este îngreunat de prezența unei fântâni arteziene. Din cauza dimensiunilor acestei construcții, girația autovehiculelor de dimensiuni mari este îngreunată, inclusiv a mijloacelor de transport aparținând Companiei de Transport Public Iași. Acest fapt conduce la blocarea sensului de deplasare către terminalul T1. Pentru fluidizarea traficului rutier în zona terminalului T1, s-a solicitat modificarea acestei construcții sau schimbarea cu un alt tip de girație”, se arată în decizia luată de cei de la Aeroportul Iași

Consiliul Județean va avea ultimul cuvânt pentru proiectul de la Terminalul T1

Decizia ar urma să fie aprobată în plenul Consiliului Județean Iași, la ședința ce va avea loc mâine, 23 iunie 2021.

„De mai mulți ani, fântâna arteziană nu mai funcționează, în sensul că grupul de pompare s-a defectat, iar acesta nu a mai fost reparat din lipsă de fonduri. Așa cum este proiectat și executat la acest moment, acest sens giratoriu are o rază ce permite doar autoturismelor și microbuzelor încadrarea în acesta. Autobuzele CTP sunt nevoite să întoarcă în fața Terminalului T1. Totul se întâmplă în drumul principal de acces către punctul de control. De multe ori sunt autocamioane, ambulanțe etc. care așteaptă intrarea sau ieșirea din zona tehnică”, se mai arată în decizia CA de la Aeroportul Iași.

În aceeași zonă a terminalelor a fost încercată și concesionarea unui teren de câteva mii de metri pătrați. Concesionarea a fost însă atacată în instanță de Consiliul Județean Iași pentru a se putea derula noul proiect de modernizare.

75 de milioane de euro pentru modernizarea Aeroportului Iași. Lista completă a investiției

Aerogara ieșeană vrea să demareze un proiect de modernizare până la finalul anului 2023 în valoare de 75 de milioane de euro. Proiectul include construirea unui nou Terminal T4, terminal care va permite un flux de circa 2 milioane de pasageri pe an. Proiectul de modernizare a regiei aeroportuare va ajunge la Comisia Europeană pentru finanțare, investiția fiind deja aprobată de plenul Consiliului Județean Iași. Proiectul derulat pe partea de vest a fost considerat mai fiabil decât cel pe partea e est, care a fost aprobat inițial.

Adauga un comentariu