Prima pagină » Local » Schimbarea adusă de noua structură a anului școlar 2022-2023 în sistemul de învățământ ieșean. Anca Hardulea: „Ce câștigăm?”

Schimbarea adusă de noua structură a anului școlar 2022-2023 în sistemul de învățământ ieșean. Anca Hardulea: „Ce câștigăm?”

07 dec. 2022, 02:00,
Denisa Pintilie în Local

Schimbarea adusă de noua structură a anului școlar în unitățile de învățământ din Iași a fost bine primită de elevi datorită alternării perioadelor dedicate învățării cu vacanțele dintre module. Lăcrămioara Iordăchescu, directorul Colegiului Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași, spune că evaluările ar trebui regândite. Anca Hardulea, directorul CJRAE, este de părere că finalul anului școlar este perioada prielnică pentru a afla, pe baza unui chestionar/focus grup, dacă această schimbare este una potrivită

Structura anului școlar 2022-2023 este împărțită pe cinci module, fiind eliminată varianta celor două semestre, introdusă în anul 1998. Elevii se apropie de finalul celui de-al doilea modul, care se va încheia pe 22 decembrie 2022, urmând să aibă vacanță până pe 8 ianuarie 2023, inclusiv. Directorii unităților de învățământ din Iași au spus pentru reporterii BZI că la început au fost reținuți în ceea ce privește noua structură a anului școlar. În prezent s-au adaptat acestei schimbări, părerea cea mai importantă fiind a elevilor care sunt complet mulțumiți.

director Adina Romanescu

Directorii unităților de învățământ din Iași au spus pentru reporterii BZI că la început au fost reținuți în ceea ce privește noua structură a anului școlar

Schimbarea adusă de noua structură a anului școlar, în opinia directorului CJRAE

 director Lacramioara Iordachescu insotita de alta persoane

În prezent, s-au adaptat acestei schimbări, părerea cea mai importantă fiind a elevilor care sunt complet mulțumiți

Reporterii BZI au luat legătura cu Anca Hardulea, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Iași, pentru a observa cum este în momentul de față privită școala împărțită pe module și dacă a afectat în vreun fel noua structură, față de cea precedentă, împărțită pe semestre.

„Consider că orice schimbare în sistemul de învățământ impune o analiză de impact foarte serioasă, care să includă interogații: Ce câștigăm? Ce pierdem? Cât de rezilienți suntem? Cum ne vom adapta la schimbare? Cum vom ancora schimbarea în contextul larg al modificărilor din sistem?

Același lucru este aplicabil și asupra modificării structurii anului școlar – o analiză a impactului asupra procesului didactic, asupra rezultatelor învățării, asupra confortului psihic și echilibrului efort-relaxare. Finalul anului școlar poate fi un moment oportun pentru o astfel de analiză, pe bază de chestionar și/sau focus grup”, spune Anca Hardulea, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Iași.

Aceasta mai menționează pentru reporterii BZI că o analiză trebuie să includă toate categoriile de actori educaționali, elevi, părinți, profesori, directori, astfel încât fiecare părere să fie auzită.

persoana ce tine in mana un catalog

Elevii au revenit odihniți la cursuri și s-au adaptat foarte repede programului școlar

Directorii, mulțumiți de calendarul împărțit pe module

elevi pe holul scolii

În opinia directorului de la Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu” Iași, această variantă de învățare este mai potrivită deoarece semestrele lungi nu sunt o variantă eficientă

Fiind contactată de reporterii BZI, Adina Romanescu, directorul Liceului Teoretic „Grigore Moisil” din Iași, spune că este oportună această alternare a perioadelor dedicate învățării cu vacanțele dintre module.

„Elevii au revenit odihniți la cursuri și s-au adaptat foarte repede programului școlar. Am fost reținuți la început, dar, experimentând, am constatat beneficii pentru starea de bine a elevilor și a cadrelor didactice, care este totdeauna o premisă pentru obținerea celor mai bune rezultate în învățare și dezvoltare”, declară Adina Romanescu, director al Liceului Teoretic „Grigore Moisil” din Iași.

În opinia directorului de la Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași, Lăcrămioara Iordăchescu, această variantă de învățare este mai potrivită, deoarece semestrele lungi nu sunt eficiente.

„Orice schimbare este de cele mai multe ori întâmpinată cu rezistență. Vacanțele intercalate sunt eficiente pentru elevii de gimnaziu și liceu. Un semestru lung nu este o variantă eficientă, însă nu cred că s-a analizat vreun studiu atent pe sistemul românesc.

Evaluarea scrisă trebuie regândită. Se impune pentru a obține un feedback al învățării. La învățământul primar s-a pliat mai bine. Elevii mei sunt mulțumiți de sistemul modular. Evaluările scrise, daca s-ar gândi unitar, ar necesita o abordare real/uman”, menționează Lăcrămioara Iordăchescu, directorul Colegiului Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași.

Elevii se declară mulțumiți de schimbarea adusă de noua structură a anului școlar, doar că evaluarea scrisă ar trebui regândită.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`