Titlurile zilei

Șoferi, luați-vă adio de la locurile de parcare! Primăria montează piloni pe 10 străzi din municipiu. Iată care sunt acestea – FOTO

Publicat: 18 ian. 2024
_____ Vizualizări 47 Comentarii
Șoferi luați-vă adio de la locurile de parcare Primăria montează piloni pe 10 străzi din municipiu. Iată care sunt acestea - FOTO
Șoferi, luați-vă adio de la locurile de parcare! Pe 10 străzi din Iași vor fi montați piloni de delimitare a sensurilor de mers

În următoarea perioadă, pe zece străzi din Iași vor fi montați piloni pentru ca șoferii să nu mai poată parca autoturismele pe lateralele părții carosabile

În cursul zilei de ieri, 17 ianuarie 2024, în ședința Comisiei de Circulației din cadrul Primăriei Municipiului Iași s-a stabilit ca pe 10 artere din oraș să fie montați piloni pe mijlocul drumului. Aceștia au ca rol descurajarea șoferilor de a-și parca autoturismele și de a bloca prima bandă.

Șoferi, luați-vă adio de la locurile de parcare! Pe 10 străzi din Iași vor fi montați piloni de delimitare a sensurilor de mers

În perioada următoare, pe 10 străzi din Iași vor fi montați piloni. Aceștia vor delimita sensurile de mers, iar șoferii nu vor mai avea posibilitatea de a parca autoturismele pe benzile de circulație. Mai mult decât atât, demersul are ca scop și îmbunătățirea vizibilității la trecerile de pietoni.

„Vor fi amplasați piloni flexibili pentru a îmbunătăți vizibilitatea la trecerile de pietoni. Am stabilit montarea pe axul dintre benzi în așa fel încât să nu mai poată parca mașinile înainte de trecerile de pietoni”, a transmis Radu Botez, membru în cadrul Comisiei de circulație din Primăria Municipiului Iași.

Mai exact, pilonii flexibili vor fi montați pe bulevardul Carol I, atât înaintea intersecției cu strada Titu Maiorescu, în dreptul salonului de înfrumusețare Dona Carina, cât și înaintea trecerii de pietoni amenajate în zonă. Aceștia vor mai fi montați și pe strada Arcu, în zona intersecției cu strada Bacinschi, pe ambele sensuri de circulație, precum și în zona intersecției gării, pe șoseaua Moara de Foc, în dreptul farmaciei, pe șoseaua Păcurari, intersecția cu aleea Păcurari. Piloni flexibili vor fi montați și pe șoseaua Păcurari, în dreptul Oficiului Poștal numărul 13, pe ambele sensuri de circulație, pe strada Păcurari, în zona intersecției Petru Poni/Niciman.

Comisia de Circulație a decis montarea pilonilor și pe bulevardul Regele Mihai I al României, înaintea intersecției cu bulevardul Primăverii, pe strada Vasile Lupu, în dreptul magazinului Flux, sens de mers cu zona dispecer, pe strada Dudescu, în zona intersecției cu strada Vasile Lupu, pe ambele sensuri de mers. Este important de știut și faptul că, în cadrul ședinței de ieri, Comisia de Circulație a decis și amenajarea mai multor locuri de parcare cu plată pe strada Grigore Ghica Vodă.

Schimbări în parcările din Iaşi! Toate locurile publice vor fi taxate

Pentru a fluidiza şi mai mult traficul, Primăria Iaşi ar putea implementa mai multe măsuri. Astfel, pentru încurajarea folosirii transportului în comun, toate locurile de parcare publice ar putea fi taxate, iar în zonele de reşedinţă vor fi emise abonamente pentru şoferii care locuiesc în proximitate. Practic, Iaşul va fi împărţit pe zone.

„Este anormal. Iaşul a rămas singurul oraş în care există omul şi locul de parcare, în toate celelalte oraşe lucrul acesta funcţionează. De exemplu, în vestul ţării, în Târgu Mureş, Mediaş, Cluj, există zonare. Practic, tu îți plătești un abonament, ai un abțibild cu C1, Cantemir 1 şi îţi plăteşti un abonament pe o zonă întreagă din Cantemir. În aşa fel încât fiecare cetăţean ar putea să aibă un abonament pentru zona lui rezidenţială, iar peste tot ar putea fi câte un aparat de taxat, dar predominat cu plata prin sms. Practic, toate locurile de parcare publice ar trebui să devină cu plată, astfel, când merg la serviciu, nu mai ocup un loc de parcare 8 ore sau, dacă vreau să îl ocup, trebuie să plătesc.

Doresc să punctez faptul că abonamentele vor putea fi date doar în zonele rezidenţiale, în celelalte zone nu se dau abonamente, în sensul în care să nu te încurajeze să vii să parchezi maşina 8 ore în Păcurari pe baza unui abonament, stând la serviciu, ci să plăteşti 5 lei pe oră, dacă vrei să stai cu maşina acolo”, a transmis Radu Botez, membru în Comisia de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Iaşi.

Primăria montează piloni pe 10 străzi din municipiu. Scopul este de a îmbunătăți vizibilitatea la trecerile de pietoni.

Comentarii
  • …”s-a stabilit ca pe 10 artere din oraș să fie montați piloni pe mijlocul drumului. Aceștia au ca rol descurajarea șoferilor de a-și parca autoturismele și de a bloca prima bandă.” :))))
    Mergeți ziua pe strada Mihai Eminescu din preajma crâșmei Bolta Rece și veți vedea cu adevărat cat de descurajați sunt șoferii să își parcheze autoturismele parțial pe trotuare!!!
    Aștia din „Comisia de Circulației din cadrul Primăriei Municipiului Iași” sunt cumva și plătiți pentru elucubrațiile emise și puse in practică in această cetate condusă cu dosul?

  • Chirica ar trebui să impoziteze toate locurile de parcare. Inclusiv a ăstora care stau la casă , exceptând cei care își parchează mașinile în curte pentru care plătesc impozit. Corect este ca orice parcare pe loc public să fie taxată.

  • Corect este ca nici o parcare pe loc public sa nu fie taxata ca nu suntem pe mosia primarului. Tu trebuie sa fii Chirica, altfel nu se explica bucuria ta de a taxa

  • Taxate, dar ce facem cu cu mizeria si zapada. Chirica si gasca sa vor bani, bani si tot bani, dar nu ofera nimic la schimb. Cand isi da demisia

  • La blocurile noi de pe poitiers prima banda a devenit parcare de cind so mutat toti tzaranii de la VS si SV la bloc (asa au nuemrele de la masini) ….7-8 din alte judete si doar 1-2 din iasi……asa inteleg ei sa-si parcheze caruta pe bulevard in fata balconului sa-si vada rabla din bucatarie…iar bulșevardul de 4-5 luni a devenit parcare

  • Sa incurajeze mersul cu mijlocul de transport in comun??? Sa stau o ora in statie si cand ajunge autobuzul sa nu pot urca nici macar pe scara????Asa incurajati voi?! Sunt curioasa, voi cand veti merge la servici veti plati locul de parcare??Nu, voi aveti parcarile gratis la primarie ,puse deoparte.

  • Toate institutiile publice (primarie, prefectura, casa de cultura, Palatul copiilor, muzee, universitati etc) si mai ales scolile, folosesc curtea interioara pentru ca angajatii sa-si parcheze masinile personale cu care vin la serviciu. La scoli, in cele mai multe cazuri, e ocupata curtea interioara unde elevii ar trebui sa iasa in pauza. Angajatii din privat, care sustin toata aceasta haita de trintori si institutii, trebuie sa plateasca loc de parcare. La Prefectura, dupa 16h00, parcarea sta aproape goala pina dimineata dar permit accesul ca la cea de la Primarie. Daca ai nevoie, platesti taxa de la parcare la Moldova sau Palas, 5 lei/h. Asa-i ca-i echitabil ? Nu-i asa ca-i bine sa lucrezi la stat ? Privatii sint cei mai prosti.

  • Toate institutiile publice (primarie, prefectura, casa de cultura, Palatul copiilor, muzee, universitati etc) si mai ales scolile, folosesc curtea interioara pentru ca angajatii sa-si parcheze masinile personale cu care vin la serviciu. La scoli, in cele mai multe cazuri, e ocupata curtea interioara unde elevii ar trebui sa iasa in pauza. Angajatii din privat, care sustin toata aceasta haita de trintori si institutii, trebuie sa plateasca loc de parcare. La Prefectura, dupa 16h00, parcarea sta aproape goala pina dimineata dar NU (!!!) permit accesul ca la cea de la Primarie. Daca ai nevoie, platesti taxa de la parcare la Moldova sau Palas, 5 lei/h. Asa-i ca-i echitabil ? Nu-i asa ca-i bine sa lucrezi la stat ? Privatii sint cei mai prosti.

  • Pe Carol sunt semne cu oprirea interzisa si masini parcate sub semne care blocheaza prima banda.
    In loc sa dea amenzi si sa elibereze banda aia, se monteaza popici.
    Buna solutie, ce sa zic!?
    Peste tot in oras unde s-au luat asemenea masuri s-au aglomerat strazile secundare de trebuie sa iti pliezi oglinzile ca sa treci si s-a ajuns sa se parcheze pe spatiile verzi.

  • Pentru fanii taxelor de parcare: platesti 45% din salariul tau lunar la stat, platesti tva 19% la tot ce cumperi taxa la stat, platesti impozit la casa si masina taxa la stat, platesti acciza la benzina taxa la stat. Si mai sunt cateva. Practic cam 70-80% din salariul tau pleaca la stat. Si tu spui ca lucrezi la privat? :))

    Cat despre treaba cu parcarea, statul are ordin de la mai marii lumii (Davos) sa faca in asa fel incat sa dispara masinile personale. E ordin. Toata lumea in autobuze ca pe vremea lui Nea Nicu. Motivul e „incalzirea globala” provocata de masini. Urmeaza si etapa doi in care apartamentele vor polua deci vor fi taxate puternic. E ordin ca saracii sa nu mai aiba proprietati. Totul inchiriat. De la corporatii eventual. Toate libertatile sunt pas cu pas anulate, toate taxele sunt pas cu pas crescute pt ca saracii sa devine mai saraci iar bogatii… proprietari peste tot.

  • Taxati 500% toate masinile, faceti 10 lei ora de parcare si puneti taxe de 1000% pe parcarile rezidentiale !, ridicati toate masinile parcate ilegal pe trotuare, intersectii, prima banda si amendatii cu cel putin 1.000 lei !

  • Sa montati popice si pe trotuarele de la penitenciar, sa mai plece naibii cu autobuzul gardistii…ati pus pavele acolo ca sa parcheze troacele uistii ….

  • la ,,doi flacai” e capat de traseu ptr 20 ,47 401! si ceva microbuze care merg pe Aviatiei sau aeroport parca . In statia asta se aduna cateodata 4-5 autobuze si microbuze chiar inaintea trecerii de pietoni. Alaturi e ditai rondul care e usor de amenajat ptr intoarcera autobuzelor.Un geniu din primarie sau rutiera pe aici???

  • chirica asta e solutia ta pt parcari ? ce ar fi daca nu mai platim impozite si taxe la primarie, poate peste vreo 10 ani mai platim si noi. ca na acu is alegeri si n.aveti voi nevoie de bani la buget

  • Aceasta eminenta cenusie neinteleasa, numita Radu Botez e unul din principalii factori perturbatori ai traficului din municipiu. Se stie n-are cum, stie si dumnealui. A invatat 15 termeni tehnici dintr-un almanah si debiteaza tot felul de teoreme si statistici pentru ca asa stie el. In comisia aia meseriasa mai e si ‘nea Ovidiu Laicu – patron la DRDP, care stie mai mult de 15 termeni tehnici…dar sta si dumnealui in trafic blocat si ajunge la 9:15 la servici desi programul incepe la 8:00. Sa ne mai raspunda domnu Radu Botez si de ce nu mai functioneaza zecile de mii de butoni reflectorizanti solari din lungul liniilor de tramvai, cumparati la minim 50 lei buc.

  • Nu va intrebati de ce niste baieti care se numesc „progresisti” va vor in autobuze si in chirie, in loc de masini personale si proprietatile voastre? Cum erati pe vremea lui Ceausescu? Fara masini si in chirie. Apartamentul era al statului.

    Deci niste baieti care se numesc „progresisti” va vor ca pe vremea lui Ceausescu in timp ce ei spun ca sunt anticomunisti :)) Nu cumva incearca sa va prosteasca?

  • Cand o sa-i vad pe cei din CL si pe primar mergand zi de zi cu autobuzul/tramvaiul, atunci o sa cred ca se incurajeaza utilizarea transportului in comun. Pana atunci, doar vorbe pentru fraieri … acei fraieri care se bucura prosteste ori ce cate ori se introduce sau se mareste o taxa.

  • Iar piloni? Iar mizerie adunata între ei. Iar zăpada care nu poate fi luată dintre piloni cu niciun utilaj. Cat de aerieni pot fi aia din comisia circulație?
    Iar dacă pilonii sunt mai eficienți decât poliția locală, de ce nu se desființează poliția locală? Mașinile parcate aiurea sunt nu doar dovada meltenismului ieșenilor, ci și dovada faptului că poliția nu își face treabă. Se ridică mașini doar din zona adiacenta primăriei, că vede Chirica și îi ia la întrebări. Exact că la tara. De aceea nu înțeleg de ce ieșenii continua să susțină că locuiesc într-un oraș. Și încă unul cu pretenții de capitala…

  • Toti iesenii sunt proprietarii comuni ai tuturor terenurilor, locurilor publice din Iasi si nu acest Chirica sau Primaria Iasi.
    Asa ca toate aceste locuri publice ar trebuie sa fie total libere de astfel de popice, borduri inalte sau alte inventii de a incurca iesenii si de fel de fel de taxe sau nu mai stiu ce inventii gandesc ei peste noapte.

  • Pentru aia care cer impozit de 1000% la masini si parcari as sugera control medical. Masinile din Iasi isi platesc taxele lor, unde mai pui banii care se iau din combustibil si pentru roviniete, chipurile tot pentru strazi. Da, Iasul este aglomerat si din cauza unitatilor de invatamant, a locurilor de munca inexistente la tara sau in orasele mici limitrofe, dar si pentru faptul ca Chirica nu a facut parcari si strazi care sa decongestioneze traficul. Iar cu Botez asta sa-mi fie iertat, asta nici un oras cu o strada nu-l poate fluidiza. Acest CTP pe care Chirica il tot scuteste de taxe anual, in care s-au bagat bani si s-au scos probabil si niste comisioane private grase, nu are o infrastructura care trebuia sa existe inainte de achizitiile efectuate si nici o perspectiva.Strategia la care trebuie sa lucreze Primaria, dar nu Botez sau Chirica- Doamne fereste! – este pentru vehiculele care intra si ies zilnic din oras.

  • Trotuarele nu au voie sa fie ocupate de masini ! Ca pieton, pur si simplu nu poti circula pe trotuar; majoritatea sunt ocupate.
    Simplu: parcari etajate , cum e investitia din podul ros si … nimeni nu o foloseste, din calicie/nesimtire/prostie etc.

  • Urmeaza sa platim aerul pe care il respiram 😑 asa e cand un popor e docil.

    Credeam ca democratie inseamna puterea poporului, dar am impresia ca oamenii prefera sa fie condusi, sa li se spuna ce, cand si cum sa faci. 🥲

  • Bună ziua tuturor,
    Să ne spună onor angajații primăriei toți de la „vlădica până la opinca” noi cei pentru care se pregătesc cele spuse pentru ce plătim impozite la locale.
    -pentru poliția comunitara care nu vede cei la piete că și parcări
    – cum se face trafic de țigări și altele.
    Pentru cei care avem mașini plătim impozit cu toate că este lucrul nostru personal cumpărat cu acte în regulă, chipurile este un lux sa ai mașina în democrație.
    Sincer nu vreau răul nimănui, doresc sa le transmit tuturor celor care uita de unde au plecat le pot spune că % roata este rotunda și vor primi exact cea ce oferă.
    O zi bună,
    Și dacă e hai sa ne vedem la UNIREA CELOR 2 PRINCIPATE
    24 IANUARIE 2024.

  • Scopul este de a îmbunătăți vizibilitatea la trecerile de pietoni…
    Dar, cine ştie ce firmă furnizează popicele de plastic? Cât o fi comisionul? A fost licitaţie sau e încredinţare directă? Aste lucruri nu fac parte din… vizibilitatea afacerilor Primăriei Iaşi? Şi cine a documentat ideea? Că de Botez si Chirica ne-am lămurit ce le poate capul. Adică… nimic?!

  • CAZ CONCRET….din poarta liceului Cantemir si pina la Scoala Titu Maiorescu in cantemir sunt 6 masini abandonate cu zapada pina la oglinzi si doar 2 care pot intra iesi din zapada…asta ce insemna ca alea 6 masini ocupa degeaba banda de circulatie si nu sunt folosite de mai mult de 1 saptamina….is numai rable care efectiv incurca…is ale mosnegilor din zona care ies de 2-3 ori pe an pina la tzara la mormantul lui masa

  • Piloni montați. Alți bani aruncați. E plin orașul de indicatoare cu oprirea interzisă. Nimeni nu le respectă. Poliția locală să ridice mașinile parcate neregulamentar. Să-și facă datoria.

  • Degeaba se screm Botez si Chirica sa luam autobuzu atat timp cat in interiorul orasului se construieste cu mare spor! Si de ar renunta o parte dintre ieseni la masina, tot da cu virgula. Numai in ultimii 2 ani – la strazile existente de pe vremea lui Ceausescu s-au alipit vreo 500 de blocuri noi cu mii de apartamente. Mii de apartamente inseamna automat alte mii de masini noi…

  • Cateva ideii:
    1) Esti cu masina de servici si o parchezi pe locurile riverane amenda instant de 1000 de lei imputanta firmei. Nu mi se pare normal ca sa iti parchezi si duba si masina de servici si masina personala pe locurile riveranului ca esti semecher. – Daca esti firma automat le declari si platesti din start 3500 de lei per masina pentru a parca in oras. Indifernet daca esti Taxiu, sofer de duba sau reprezentat la Firma X- NU ai voie sa le parchezi pe locurile riverane pe gratis. Le tii la sediu. Contraventia sa fie aplicata atat soferului cat si companei.
    Primaria ar avea avantaje imensie dar si o viziune clara asupra nr.-ului real de autovehicule. etc.

    2) Livrarea la magazine si punctele de alimentatie sa fie facuta Doar intre intervalul 4:00- 6:00 AM.

    3) Digitalizarea completa a sistemului de transport in comun. -Mijloace de transport in comun noi curate si civilizate. dublate de autobuze si microbuze scolare. Bani sunt. Sunt mai multe variante valabile de peste 100 de ani asa ca asta spune multe despre geniul Iesean.

    4) Personal sau companie angajata care sa fie 7/24 pe strazi care sa impuna aceste regului. .

    5) Fratilor sunati si reclamati.

  • Pe 24 Ianuarie va mai mintim odata ca pe prosti , va mai promitem ceva ca la idioti , va dam o fasole cu cirnati expirati si va mai fotem in gura un an ca pe fraeri !, uraaa , uraaaa , uraaaa

  • Locurile de parcare sunt ocupate de șoferii de uber&bolț, la 13000 de mașini de uber&bolț, de unde să mai găsești un loc de parcare în orașul ăsta???? NT, VS, BT, SV, GL, VN etc …mergeți în satele voastre ….

  • Citez din emanatiile geniului neinteles, Botez: ” tu îți plătești un abonament, ai un abțibild cu C1, Cantemir 1 şi îţi plăteşti un abonament pe o zonă întreagă din Cantemir. În aşa fel încât fiecare cetăţean ar putea să aibă un abonament pentru zona lui rezidenţială” Fiecare cetatean ar avea un abonament pentru zona lui rezidentiala !!?!? Noua LOCURI DE PARCARE ne trebuie nu abonamente tontule !!!! Ce inseamna „ineptia” asta emanata de creierul tau defect cu abonament rezidential? Ce rezolvi cu asta? Iti imaginezi in mintea ta bolnava ca toti soferii din Nicolina se bulucesc sa parcheze in Cantemir? Sau soferii din Mircea se duc toti sa parcheze in Alexandru cel Bun? Sa presupunem ca imbecilitatea asta de propunere se aplica si ce se rezolva. Ajung acasa seara de la serviciu si caut in „toata zona mea rezidentiala” un loc de parcare , loc care NU EXISTA de fapt, si fac ture prin cartier poate, poate gasesc, pe o alee intre blocuri, un loc in care sa imi strecor si eu masina peste noapte. Deci cu ce m-a ajuti pe mine ca cetatean cu acest abonament ? Platesc abonamentul rezidential , deci inca o taxa in plus pentru mine „simplu cetatean”, taxa care contribuie la bugetul Primariei, buget pe care tot voi il consumati pe cheltuieli inutile, dar obtinand „comisioane grase” iar eu in schimbul acestui abonament , am „voie” de la Primarie sa ma plimb in „zona mea rezidentiala” , pana ametesc, in cautarea unui loc de parcare !!!! Du-te frate si fa-ti un control la cap, ia pastile, fa ceva, ca te mai aude cineva la fel de sanatos la cap ca si tine si poate chiar aplica aceasta „solutie geniala” si atunci sa vezi tu haos. Si mai usor cu afirmatii de genul : „Este anormal. Iaşul a rămas singurul oraş în care există omul şi locul de parcare, în toate celelalte oraşe lucrul acesta funcţionează…..” Ai fost tu sa tudiezi problema parcarilor in TOATE orasele din Romania ? Pentru o documentare mai serioasa iti recomand sa mergi in toate orasele din Europa, ca daca e pe banii nostri nu ar fi pacat sa ratezi o asa oportunitate? Si ia si toata familia cu tine, sa nu te plictisesti singur !!!! In final iti fac o recomandare: daca vezi ca esti „tuta” si nu te pricepi la nimic, macar ai decenta si nu mai fa public delirul canabioid , care te cuprinde uneori.

  • 1.parcarea tarifata pe zone e standardul oriunde 2.se aduna sume astronomice la buget de aici dar se pare ca aceste sume se sifoneaza (dovada ca parcarile cu plata sunt pline dar putini platesc. daca ar fi o evidenta clara atunci la primarie s-ar teme ca sunt prinsi ca se fura din aceste fonduri). abonamentele zonale inseamna bani vizibili contabil. momentan frauda cu miliardele din parcari e gestionata de Politia Locala. nu exista nici un raport in presa privind gestionarea acestor fonduri probabil pentru ca e nevoie la alegeri

Adauga un comentariu