Municipalitatea ieșeană pregătește o nouă modificare majoră în traficul din oraș. Măsura vizează un tronson lung de câțiva kilometri de-a lungul râului Bahlui. Zonele din dreptul Splai Bahlui, pe ambele maluri, vor avea pasaje supra și subterane, dar și străzi adiacente cu sensuri unice
Două din cele mai circulate artere ale Iașului ar urma să fie modificate substanțial. Municipalitatea a pregătit un proiect legat de zonele de pe ambele maluri ale râului Bahlui, zone care vor beneficia de o serie de schimbări substanțiale. Splai Bahlui Mal Stâng și Splai Bahlui Mal Drept vor intra într-un proces de reabilitare, de reorganizare a sensurilor unice și nu numai. Decizia a fost luată de Executivul din Palatul Roznovanu, schițele proiectului fiind deja trasate. În calcul a intrat și posibilitatea inversării sensurilor pe malurile râului Bahlui.
„Bahluiul poate reprezenta o coloană vertebrală pentru circulația din Iași. Prin construcția de pasaje supra și subterane în lungul Bahluiului, putem avea o circulație fluentă. Acum un an am început să studiez posibilitatea de a modifica sensurile unice de circulație cu avantaje reale. Vorbim de modul de întoarcere pe poduri care se va face fără a se trece de axul străzii, se vor rezolva conflictele în trafic de la stația de salvare și din zona Podu de Piatră. Discutăm și de traficul în zona Podu Roș, trafic care se va face fără a mai ocoli rondul. Sunt și alte avantaje pentru unele intersecții”, a menționat viceprimarul Radu Botez.
Cum arată tot proiectul?
Documentul respectiv vizează reducerea zonelor de coliziune. Prin implementarea unor sensuri unice de-a lungul splaiurilor se va ajunge la evitarea aglomerației. În acest caz, străzile vizate sunt Șoseaua Națională, Splai Bahlui Mal Stâng, stradela Sf. Andrei, strada Sf. Lazăr, bulevardul Prof. Dimitrie Mangeron, bulevardul Chimiei, strada Sf. Ioan, bulevardul Metalurgiei, bulevardul Tudor Vladimirescu, Splai Bahlui Mal Drept, bulevardul Primăverii sau bulevardul Dimitrie Cantemir.
De exemplu, în zona Podul de Piatră sunt nouă puncte de conflict în momentul de față, iar în Podu Roș sunt 14 astfel de puncte de conflict. În zona Tudor Vladimirescu au fost identificate 13 puncte de conflict conform schițelor. Documentele mai arată și 16 locuri unde se pot produce ambuteiaje în trafic în zona Metalurgie, dar și alte opt locuri în zona Sf. Ioan.
De asemenea, prin noile sensuri implementate se vor reduce și cele două puncte de conflict din zona Primăverii de la Stația de Ambulanță și Țesătura. În Cantemir sunt două puncte de conflict care ar urma să dispară. Pe zona Ghibănescu sunt două locuri de conflict, iar pe Ipsilanti alte două. Pe Șoseaua Națională a fost identificat un punct de conflict. Inversarea sensurilor pe Splai și implementarea unor străzi cu sens unic ar crea mai multe posibilități pentru diferitele intersecții din zona analizată. De exemplu, în intersecția Șoseaua Națională cu Splai Bahlui Mal Drept (spălătoria K9) până în intersecția cu Bulevardul Nicolae Iorga, ar apărea un sens unic pe șase benzi, ceea ce ar duce la scăderea punctelor de conflict. În Podul de Piatră se poate ajunge la numai șapte puncte de conflict în loc de nouă ca în prezent.
Mai multe intersecții au fost luate în calcul
Pentru a duce proiectul la capăt, municipalitatea a luat în vizor mai multe intersecții din zona Splai Bahlui. Este vorba de intersecția din Podu de Piatră, de cea din Podu Roș, dar și cea din Tudor Vladimirescu. Și intersecția din Metalurgie ar urma să intre în proiect în noile modificări, la fel ca și cea de la podul Sf. Ioan. Pe lângă aceste noduri apar și alte cinci intersecții individuale cu trafic ceva mai complex. Cele cinci intersecții analizate sunt cea de la intersecția Splai Bahlui Mal Drept cu bulevardul Primăverii, intersecția Podul Cantemir cu stradela Sf. Andrei, cea de la Splai Bahlui Mal Stâng cu strada G. Ghibănescu, dar și cea de la Splai Bahlui Mal Stâng cu strada Alexandru Ipsilanti Vodă și intersecția Splai Bahlui Mal Drept cu Soșeaua Națională.