Titlurile zilei

Surpriză totală pentru șoferii din Iași. Măsură nouă de trafic pentru zonele Canta și Păcurari. Străzile vor fi reconfigurate în totalitate

Publicat: 12 mai 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Surpriză totală pentru șoferii din Iași. Măsură nouă de trafic pentru zonele Canta și Păcurari. Străzile vor fi reconfigurate în totalitate

Două mari artere din municipiul Iași vor fi reconfigurate în perioada următoare de către autoritatea locală. Primăria municipiului Iași a făcut o serie de experimente în zonele Canta și Păcurari pentru înființarea unor benzi stradale dedicate bicicletelor sau mopedelor.

„Voi împărți strada între bicicletă, trotinetă și restul mijloacelor de transport. Dacă are mai multe benzi, atunci e și mai ușor de împărțit. Dacă demolăm și trasăm alte piste de biciclete, ar dura mult mai mult”, a menționat edilul Mihai Chirica.

Traficul de pe două mari străzi de la intrarea în municipiul Iași ar putea fi reconfigurat total în perioada următoare. Circulația de pe străzile Canta și Păcurari ar urma să sufere o serie de modificări pentru implementarea unor benzi dedicate strict bicicliștilor sau mopedelor. Proiectul a fost anunțat de edilul Mihai Chirica în cadrul unei dezbateri online privind transportul urban în crizele de sănătate publică. Edilul municipiului Iași a arătat și cum vor fi implementate aceste proceduri în Canta și Păcurari.

„Vom împărți strada. Am făcut un experiment pe care vreau să-l implementăm imediat în zonele Canta și Păcurari. Vrem să desființăm una din benzile de circulație pentru autoturisme și să o dăm pentru transportul cu biciclete, mopede și trotinete. Nu va fi pe trotuar aceasta pentru că intrăm în alt conflict între bicicliști și pietoni. Pe de altă parte, strada poate fi împărțită. Discuția a fost mai lungă cu Poliția Rutieră. Ei au spus că în legislația națională nu există o restricție prin care un conducător auto care încalcă linia ce delimitează banda de biciclete să fie sancționat. Accidentul nu poate fi lăsat doar în sarcina conducătorului auto. Banda de biciclete ar trebui să aibă măsuri suplimentare de protecție”, a menționat edilul Mihai Chirica.

Primarul Mihai Chirica cere sprijin pentru bicicliști

Edilul Mihai Chirica a menționat și că ar trebui modificată Ordonanța de Urgență nr. 195/2002 privind legislația rutieră pentru bicicliști. Primarul Iașului a spus că aceștia ar trebui protejați în fața conducătorilor auto și că va propune acest lucru actualului Guvern. De asemenea, primarul Iașului a arătat că va susține și folosirea transportului public în municipiu.

„Utilizarea transportului public de călători va deveni în continuare o prioritate. Indiferent că vorbim sau nu de distanțare socială, trebuie să rămână o prioritate pentru orașele mari în special. Singura excepție este să promovăm transportul electric în defavoarea celuilalt tip de transport. Noi scoatem zilnic la stradă un parc electric mai mare decât parcul auto și am oprit din anul 2017 orice achiziție de vehicule cu ardere internă. Cred că acest lucru va fi o prioritate chiar dacă utilizarea transportului public nu se va mai face la capacitate maximă din cauza distanțării sociale absolut necesare în aceste momente”, a menționat edilul Mihai Chirica.

Taxe mai mari pentru mașinile poluante

Proiectul reconfigurării zonelor Canta și Păcurari nu ar rămâne singular în oraș. Edilul orașului a precizat și faptul că cei care utilizează autoturisme cu norme mari de poluare ar trebui să plătească mai mult pentru a le folosi în continuare.

„Voi împărți strada între bicicletă, trotinetă și restul mijloacelor de transport. Are trei benzi? Două vi le luați voi, una ne-o lăsați nouă. Dacă are mai multe benzi, atunci e și mai ușor de împărțit. Dacă demolăm și trasăm alte piste de biciclete ar dura atât de mult încât se plictisește lumea. Trebuie să fie foarte scump pentru utilizarea mijlocului de transport poluant. Și atunci lumea va înțelege că nu este nevoie să țină o astfel de mașină. Va trebui să discutăm cu inspectoratele școlare, să nivelăm calitatea școlilor din Iași în sens pozitiv, astfel încât tranzitul dintr-un punct al orașului spre o școală să fie cât de cât în zona de proximitate a domiciliului elevului”, a mai menționat primarul Mihai Chirica.

Adauga un comentariu