Titlurile zilei

Surpriză totală pentru șoferii din Iași. Măsură nouă de trafic pentru zonele Canta și Păcurari. Străzile vor fi reconfigurate în totalitate

Publicat: 12 mai 2020

Două mari artere din municipiul Iași vor fi reconfigurate în perioada următoare de către autoritatea locală. Primăria municipiului Iași a făcut o serie de experimente în zonele Canta și Păcurari pentru înființarea unor benzi stradale dedicate bicicletelor sau mopedelor.

„Voi împărți strada între bicicletă, trotinetă și restul mijloacelor de transport. Dacă are mai multe benzi, atunci e și mai ușor de împărțit. Dacă demolăm și trasăm alte piste de biciclete, ar dura mult mai mult”, a menționat edilul Mihai Chirica.

Traficul de pe două mari străzi de la intrarea în municipiul Iași ar putea fi reconfigurat total în perioada următoare. Circulația de pe străzile Canta și Păcurari ar urma să sufere o serie de modificări pentru implementarea unor benzi dedicate strict bicicliștilor sau mopedelor. Proiectul a fost anunțat de edilul Mihai Chirica în cadrul unei dezbateri online privind transportul urban în crizele de sănătate publică. Edilul municipiului Iași a arătat și cum vor fi implementate aceste proceduri în Canta și Păcurari.

„Vom împărți strada. Am făcut un experiment pe care vreau să-l implementăm imediat în zonele Canta și Păcurari. Vrem să desființăm una din benzile de circulație pentru autoturisme și să o dăm pentru transportul cu biciclete, mopede și trotinete. Nu va fi pe trotuar aceasta pentru că intrăm în alt conflict între bicicliști și pietoni. Pe de altă parte, strada poate fi împărțită. Discuția a fost mai lungă cu Poliția Rutieră. Ei au spus că în legislația națională nu există o restricție prin care un conducător auto care încalcă linia ce delimitează banda de biciclete să fie sancționat. Accidentul nu poate fi lăsat doar în sarcina conducătorului auto. Banda de biciclete ar trebui să aibă măsuri suplimentare de protecție”, a menționat edilul Mihai Chirica.

Primarul Mihai Chirica cere sprijin pentru bicicliști

Edilul Mihai Chirica a menționat și că ar trebui modificată Ordonanța de Urgență nr. 195/2002 privind legislația rutieră pentru bicicliști. Primarul Iașului a spus că aceștia ar trebui protejați în fața conducătorilor auto și că va propune acest lucru actualului Guvern. De asemenea, primarul Iașului a arătat că va susține și folosirea transportului public în municipiu.

„Utilizarea transportului public de călători va deveni în continuare o prioritate. Indiferent că vorbim sau nu de distanțare socială, trebuie să rămână o prioritate pentru orașele mari în special. Singura excepție este să promovăm transportul electric în defavoarea celuilalt tip de transport. Noi scoatem zilnic la stradă un parc electric mai mare decât parcul auto și am oprit din anul 2017 orice achiziție de vehicule cu ardere internă. Cred că acest lucru va fi o prioritate chiar dacă utilizarea transportului public nu se va mai face la capacitate maximă din cauza distanțării sociale absolut necesare în aceste momente”, a menționat edilul Mihai Chirica.

Taxe mai mari pentru mașinile poluante

Proiectul reconfigurării zonelor Canta și Păcurari nu ar rămâne singular în oraș. Edilul orașului a precizat și faptul că cei care utilizează autoturisme cu norme mari de poluare ar trebui să plătească mai mult pentru a le folosi în continuare.

„Voi împărți strada între bicicletă, trotinetă și restul mijloacelor de transport. Are trei benzi? Două vi le luați voi, una ne-o lăsați nouă. Dacă are mai multe benzi, atunci e și mai ușor de împărțit. Dacă demolăm și trasăm alte piste de biciclete ar dura atât de mult încât se plictisește lumea. Trebuie să fie foarte scump pentru utilizarea mijlocului de transport poluant. Și atunci lumea va înțelege că nu este nevoie să țină o astfel de mașină. Va trebui să discutăm cu inspectoratele școlare, să nivelăm calitatea școlilor din Iași în sens pozitiv, astfel încât tranzitul dintr-un punct al orașului spre o școală să fie cât de cât în zona de proximitate a domiciliului elevului”, a mai menționat primarul Mihai Chirica.





Comentarii
  • Il invit pe domnul Chirica sa locuiasca o saptamana in Pacurari sa vada cum arata traficul in zona asta.poate omul nu stie si apoi sa i-a decizii.eu cred ca de la pandemie i se trage o asa decizie

  • In Canta sunt doar doua benzi pe sens din care una este pentru tramvai….unde va mai fi banda pentru bicicleta? Pe Pacurari sunt stationate masini pe prima si uneori si pe a doua banda…..nu ar fi mai utila o banda pentru transport public? S-a facut un studiu de eficienta?

  • Cele mai aglomerate bd.din Iasi, pe astea v-ati gasit sa le strangulati?! Se va circula cu viteza melcului! Urmeaza si bd.Independentei? Cum de l-ati scapat tocmai pe asta?!
    Cu tigania de pe str.Palat si blocajul creat ne insiram tot orasul?!

  • chirica, mai bine interzici total circulatia autoturismelor pe Canta si Pacurari
    sa fie permise doar trotinetele, bicicletele, tricicletele, ricsele si mopedele

  • Soluția ideală este sens unic Pacurari, sens unic Canta și încap și biciclete și trotinete. Soluția aceasta funcționează perfect in Brașov, dar noi nu învățăm nimic din ce reușesc alții, suntem mândri, inventam a cincea roata la căruță.

  • Cred ca acest virus afecteaza foarte grav politicienii. Aceste artere sunt extraordinar de aglomerate chiar si asa. E posibil ca Dl. Chirica sa fi gasit subit foarte multe locuri de parcare pentru masinile ce nu au unde parca decat pe marginea strazii??? A mers Maria Sa in vreo dimineata intre 7:15 si 9:00 prin Pacurari sa vada ce „minunatie” de trafic este? Stie ca sunt multe zile in care de la capat Pacurari pana in P. Poni faci si peste 20 de minute? Probabil sunt niste fonduri Europene la mijloc si acestea trebuiesc… „rezolvate”

  • Săracul i se trage de la accidentul suferit in intersecția de la moara de foc.De atunci cred ca vrea sa se răzbune pe conducătorii auto din zona.Mai cap de musca tu ai văzut ca e jale in aceste zone in ceea ce privește circulația.Pe canta ai și camioane.Fa o centura funcțională și repara străzile ca apoi sa te joci cu circulația.Cred ca are mintea prea încălzită de coronavirus.Nea Mihăiță fati nene testarea .Poate ar fi bine sa stai in carantina 4 ani de zile ca sa mai reflectezi puțin.

  • O idee tampita. Mai bine scoti din oras toate masinile cu non euro, euro 1-4 si atunci o sa ai loc si de benzi pt biciclete. Pina atunci las-o moarta in papusoi.

  • Mai votant tu ai mașina euro 7 ?Mai bine scoate toate mașinile și lasă numai trotinete și biciclete și cred ca merg și patine cu rotile.In rest trăsuri cu cai euro 7 care nu au voie sa se balege decât in locuri special amenajate.Balegarul sa meargă la fabrici de biogaz și scoatem și gazul metan din oraș și sa vezi nene economie.Nu tot un deștept ca acest Chirica scotea tramvaiele fi Iași?

  • primar de kkt . Unde morții mati mai pui și bicicliști ? Abia au loc mașinile la orele de vârf . În ce tara puliimele trăiesti mai gunoiule . În loc sa faci mai multe benzi tu pui sa meargă bicicliști în morții mati de gunoi !!!!!

  • Proiect gandit cu piciorele.
    Domnul Primar a inceput sa aiba Paranoia sa se considere prea destept sa-i mai trebuiasca studii.
    Sustin tot ce au scris din punct de vedere tehnic toti cei ce au facut comentarii.
    Scoate-ti toata circulatia care se face pe aceste strazi datorita lipsei soselei de centura si poate reusiti sa implementati si pistele de biciclete.
    Trotuarele sunt si de 6 m se pot face piste de biciclete si cred ca cel mai bine este sa se faca o dezbatere publica ca tot se aproba proiecte fara a se respecta legea dar se specifica ca au fost supuse dezbaterii publice, a se vedea proiectul cu blocurile ce vor apare pe actualul restaurant Moara de Foc

  • Afara cu rablele cancerigene fabricate acum 20 de ani. Iesenii vor trotinete si biciclete. Cine vrea sa polueze in continuare sa plateasca taxe de 5 ori mai mari plus sanctiunile de la UE.

  • Mars la munca sau pe jos daca nu ai bani de masina conforma cu standardele. Sa facem noi cancer ca esti tu sarac, jeg1ule! Suntem in 2020, transportul alternativ e la putere, nu-ti convine, du-te la tara.

  • Pe Pacurari sunt 3 benzi dar una e ocupata de masini parcate, deci practic sunt 2 benzi iar dimineata e horror, mai ales dupa ce se va reveni la circulatie normala. Daca din cele 2 benzi una va fi ocupata de trotinete, ce facem??

    Pe Canta sunt 2 benzi dar 1 banda de fapt e linia de tramvai. Daca dam o banda pentru trotinete, ramane ca masina si tramvaiul sa imparta banda?

  • Chirica are votul meu si al familiei mele. Vrem piste ca afara si vom anunta Locala ori de cate ori le blocheaza meltenii care crapa fara masina. Vreau sa pot merge cu copiii pe biciclete rapid si in siguranta, nu sa stau 2 ore in trafic ca sa ajung din Canta in CUG.

  • Bai Chizdica, nu vrei sa faci o banda si pentru batranii care circula cu trolerele cu roti la piata sau la Kaufland? Ar avea si ei nevoie de o banda. Exact cum ai tu o banda de hoti ordinari langa tine care va imbogatiti prin ilegalitatile comise mai ales in comisia de urbanism.
    La Bahlui cu voi, dejectii ce sunteti.

  • Cand va aud cu sintagma asta „o tara ca afara”, ma ia cu fiori pe sira spinarii. Comparam 1500 de lei cu 1500 de euro? Comparam nivelul de educatie si de trai ale acelor tari cu ale romanilor? Mijloacele de transport in comun, in Iasi, sunt niste mizerii pline de hoti care activeaza nestingheriti de ani de zile. Programul de deplasare nu are nicio noima, sunt intarzieri de peste 30 de minute oriunde ai vrea sa mergi indiferent ca e tramvai sau autobuz. Acesti „ecologisti” care folosesc bicicleta pentru a se deplasa peste tot, nu exista defapt, nu poti sa mergi sa stai 9 ore intr-un birou cu alti 10 oameni dupa ce ai pedalat 4-5 km si esti transpirat tot. Cei care comenteaza pe aici sunt de fapt indivizi care ies la o plimbare seara, nicidecum nu folosesc bicicleta ca principal mijloc de transport. Ar fi o idee buna sa gaseasca modalitati de fluidizare a traficului, asa scazi poluarea. Am stat in Pacurari 4 ani, pe timp de vara faceam 5 minute pana la munca, toamna, 50-60 de minute, despre ce vorbim?Nu putem sa ne comparam cu alte orase europene doar de fatada, trebuie sa fim la acelasi nivel in toate capitolele, incepand cu educatia. In anii petrecuti in Pacurari am intalnit batai, furturi, spargeri. De ce nu mergeti la magazinele din zona sa intrebati angajatii care sunt practic terorizati de gastile de tigani din zona? In zona aia nu as renunta la masina nici daca ar fi Euro 1, sunt adeptul ideii de a reduce poluarea pe cat de mult posibil, dar trebuie sa stiu ca sunt in siguranta si ca ajung la timp la testinatie.

  • Bravo „FLP”! Propuneri: 1. Mijloace legale si DURE pentru ca PRINCIPALA regula de comportament in Romania, mai ales in traficul rutier, si anume NESIMTIREA, sa dispara! 2. Sosele de centura care sa inconjure Iasiul cu multiple(cat de multe se pot face) intrari/iesiri in/din oras astfel incat sa nu trebuiasca sa strabati orasul ca sa ajungi la o destinatie aflata la celalalt capat si asigura si deplasarea celor ce nu au nevoie sa intre in oras. 3. Sensuri unice, unde este posibil. 4. Transport in comun civilizat si eradicarea infractionalitatii in general, nu numai in mijloacele de transport(candva am mers la politia din Tatarasi, era Alexe, sef, sa relatez cum a fost furat un batran in tramvai. Ce a zis, Alexe? Prinde tu hotul si adu-l la noi). 5. Identificarea de posibilitati de parcare sub/suprateran si, apoi, sanctionarea tuturor smecherilor, pipitelor ce parcheaza unde „vrea muschi’ lor”, poate chiar pe scarile magazinului, daca se poate. Pentru toate acestea, insa, trebuie SA VREI!!! Altfel, NESIMTITUL, va fi mereu…smecher…

  • Pana nu diapare Migaita cu gasca lui din imobiliare tot m-u e va da Iasului prin actiuni ‘Eco’.
    Porcul asta nu maintrebuie sa ajunga primar.

  • Domnul Chirica, in primul rand, este o idee buna sa strangulezi doua din arterele principale ale iasului, in conditiile in care nu exista centura ca lumea ? Voi tot comparati iasul cu oraselel europeene dar lea au centura bine pusa la punct pe mai multe benzi, transport in comun bine organizat si punctual etc… Rezolva-ti mai intai centura ca sa nu imi mai ia 60+ minute sa merg din pacurari pana la bunica in bucium, dupa vorbim si de piste ciclabile. In al doilea rand, exista deja marcaje de tip piste ciclabile pe trotuar, de ce sa nu ramana acolo, adica trotuarul pe pacurari are vreo 6 m latime iar pe canta la fel, si nu sunt atat de multi pietoni. In plus e mult mai usor pentru un pieton sa evite o bicileta sau o bicileta sa evite un pieton decat pentru o masina sa evite o bicileta. Also, exista parcari subterane si supraterane in zona pacurari/canta pt masinile care nu au unde parca si trebuie sa ocupe o banda din 3, le-ati facut acum in pandemie si nu le-a vazut nimeni sau cum ? Desemenea trebuie sa vorbim despre faptul ca bicilistii sunt suficient protejati de masini, adica orice accident masina/bicilist e automat vina masinii, chiar daca bicilistul e responabil, adica ei trec pe rosu, folosesc trecerile de pietoni ca si cum ar fi pietoni etc…
    Sa fim realisti, asta e doar o noua modalitate de a amenda si sanctiona soferii. Adica sa faca bani. O investitie de cateva milione de euro probabil menita sa aduca mai multi bani la duget, Gotta spend money to make money you now. Isi mai aminteste cineva majorarile pt amenzile pt parcarea pe interzis la 1500 RON, adica nu e ok sa te parchezi pe interzis dar intr-un oras ca iasul unde statistic sunt 11 masini pe loc de parcare, unde sa lasi masina? E fix aceiasi chestii, vor putea da mai multe amenzi.
    Cred ca iasul are probleme mai urgente sincer, asfalteaza toate drumurile, fa parcari peste tot, fa o centura ca lumea, sa interzici jegurile de masini care iti scuipa un nor de fumin fata cand accelereaza, adu parcomate care chiar sa functioneze in parcarile cu plata si benzi dedicate pentru trasnportul public, si dupa vorbim si despre piste ciclabile,pana atunci pot sa mearga bicilisti si trotinetele si moepedele si toate celelalte pe trotuarn este loc si nu sunt asa multi pietoni si ciclisti per total. Face-ti si voi un studiu, o dezbatere publica ceva….

  • Handicapații pulii, tocmai asta e ideea: mergeți cu bicicleta, nu cu „benveul”. Mergând cu bicicleta, automat eliberezi traficul pentru mașini.
    Dar așa e când faci parte din regiunea cu cei mai mulți alcooliști pe metru pătrat, nu prea îți mai funcționează creierul.

Adauga un comentariu