Tinerii români nu mai vor să fie proprietari! Un studiu recent a scos la iveală comportamentul financiar al Generației Z. Mulți nu mai cred în proprietatea imobiliară și preferă să facă investiții. Iată ce crede noua generație despre avuția personală!
Tinerii români nu mai vor să fie proprietari!
Tinerii din Generația Z și Milenialii preferă investițiile pe termen lung, precum cele în aur sau în diferite acțiuni în detrimentul proprietăților imobiliare. Mulți nu își doresc neapărat să fie proprietari de imobile, ci să investească pentru a obține un venit constant pe termen lung, care să le asigure bunăstarea financiară.
În România, 34% dintre tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani consideră conturile de economii și MMF-urile cea mai bună opțiune pentru acumularea de avere. Aurul și alte metale prețioase rămân preferința principală pentru 36% dintre respondenți, în timp ce investițiile imobiliare sunt dominante doar în rândul generației X (45–54 de ani), cu 38% dintre alegeri, arată un sondaj preluat de realitatea.net.
De asemenea, în toată Europa, 37% dintre tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani sunt de părere că investițiile în acțiuni și ETF sunt cea mai bună opțiune pentru crearea de bunăstare pe termen lung, depășind imobiliarele, conform unui studiu realizat la inițiativa Revolut.
„Tinerii nu mai așteaptă să-și cumpere prima casă pentru a începe să-și construiască viitorul financiar. Încep mai devreme, cu sume mici, și folosesc instrumente care erau cândva rezervate profesioniștilor,” a precizat Rolandas Juteika, CEO Wealth & Trading la Revolut.
Studiul realizat recent a arătat că noua generație de tineri este mai conectată digital și mai deschisă la alternativele moderne de investiții.
Cum sunt atrași tinerii Generației Z pe piața muncii
România se află pe locul 16 în topul țărilor care derulează cele mai multe campanii digitale dedicate Generației Z, potrivit unui studiu realizat o companie globală de AdTech. Studiul arată că România este înaintea multor state în privința campaniilor și cursurilor pentru Generația Z. Grecia ocupă primul loc în clasament. Generația Z este exigentă și greu de mulțumit, conform analizei. Din acest motiv, multe firme vin cu oferte atractive de angajare pentru tineri.
„Gen Z este prima generație crescută complet online. Se simt ca acasă pe social media, în e-commerce și pe toate platformele digitale. Se mișcă rapid între aplicații, conținut și magazine online și se așteaptă ca brandurile să le țină pasul. Cine întârzie să învețe cum să comunice cu ei s-ar putea să rămână în urmă nu doar ca imagine dar şi ca venituri”, a explicat Mircea Olaru, Senior Business Development Manager la Eskimi România.
Tot mai multe companii și firme din România investesc în programe prin care să atragă tinerii Generației Z pe piața muncii. România se confruntă cu o criză a forței de muncă și cu un număr mare de tineri care nu lucrează, iar piața muncii are un deficit de forță de muncă tânără. Companii și firme celebre din țară vin cu programe de formare inedite și cu bonusuri în funcție de nivelul de performanță atins la job de către tinerii din noua generație. Un studiu recent a arătat că tinerii nu mai vor neapărat să fie proprietari de imobile, ci preferă să facă investiții pe termen lung pentru a avea venituri constante și stabilitate financiară.
Niște putori.!!!!!!!Așteaptă să-i finanțeze părinții și dacă se poate când mor părinții sa le mailase ceva de vândut sa aibă bani la păcănele.