Prima pagină » Titlurile zilei » Un ieșean a găsit o metodă să-și negocieze prețul pe care îl plătește la ApaVital! Ce probleme a sesizat acesta
Un ieșean a găsit o metodă să-și negocieze prețul pe care îl plătește la ApaVital! Ce probleme a sesizat acesta

Un ieșean a găsit o metodă să-și negocieze prețul pe care îl plătește la ApaVital! Ce probleme a sesizat acesta

18 iul. 2025, 02:00,
Alexandra MAISNER în Titlurile zilei

Printr-o portiță contractuală, un ieșean a încercat să-și negocieze prețul pe care îl plătește la ApaVital.

Se cunoaște faptul că, în perioadele de vară, apar probleme privind furnizarea apei de la ApaVital. Oamenii reclamă, de cele mai multe ori, sistarea furnizării sau scăderea bruscă a presiunii, iar din această cauză apar nemulțumiri și reclamații.

Un ieșean cere reducerea facturii de consum, după ce ApaVital nu și-a respectat clauzele contractuale

Alexandru Vânătoru, un ieșean care locuiește în comuna Valea Lupului, susține că problemele cu lipsa presiunii apei au apărut în luna mai 2025. De atunci, seara, la etajul casei în care locuiește, nu poate folosi baia.

„De când a început să vină căldura, din luna mai 2025, au început și problemele. De la mijlocul lunii mai, seara, între orele 20:30 și 22:30, eu, stând la casă, la etaj, nu aveam picătură de apă. Mai primeam mesaje, dar în timpul zilei, când se mai întrerupea apa, dar seara nu era presiune deloc. I-am reclamat și la Protecția Consumatorului. Au venit cu un aparat cu care mi-au măsurat presiunea timp de o săptămână și a reieșit că, într-adevăr, seara, între orele 19:30 și 22:30, presiunea e slabă, de 0,7 bari, dar aparatul a fost pus la parter. Eu, la etaj, nu mai aveam deloc apă. Dar și 0,7 bari este foarte puțin, iar cei de la ApaVital mi-au spus că e conform contractului. Însă m-am uitat în contract, dar nu apare nimic. Le-am trimis mail și mi-au trimis un grafic, și mi-au spus că ei își asumă doar 85 la sută, din cursul zilei, să furnizeze apă. O îmbârligătură de asta, de nici nu am mai stat la discuții! După reclamația pe care le-am făcut-o la Protecția Consumatorului, acum, seara, cât de cât, la etaj, pot să mai fac un duș. Nu e presiune mare, dar mai curge apa. Problema este că, seara, scade presiunea foarte mult. Înțeleg că, seara, lumea își udă curțile, grădinile, dar na. Eu le-am spus: dacă tot sunt problemele astea, să îmi dea un discount la factură, și mi-au închis gura, că nu se poate. Au zis: «nu, că nu putem». Păi, nici apă nu îmi dai ca lumea, nici discount nu vrei să dai”, a transmis Alexandru Vânătoru.

Mai mult, din cauza lipsei presiunii la apă, bărbatul a fost nevoit să investească 6.000 de lei pentru a-și achiziționa un ansamblu – un vas tampon cu o pompă, prin care să fie trimisă, pe conductă, apa și la etajul locuinței.

„Până la urmă, am cheltuit 6.000 de lei pentru un vas tampon și l-am amplasat la subsol, prin care mi se re-pompează apa la etaj. Ei tot măresc prețuri, măresc facturi, și atât. Anul trecut mai era cât de cât apă la etaj, anul acesta nu a fost deloc. Totuși, mă surprinde tupeul ApaVital de a transmite factura de apă întreagă – fără nici măcar un discount acordat, în condițiile în care, în ultima lună, au fost câteva zile în care nu am avut apă deloc și, în rest, cu presiunea foarte scăzută”, a povestit Alexandru Vânătoru.

ApaVital susține că presiunea din robinete se încadrează în limitele contractuale

În cadrul răspunsului primit de la ApaVital, de către Alexandru Vânătoru, reprezentanții companiei i-au transmis că presiunea din robinete se încadrează în limitele contractuale.

„În urma monitorizării presiunii apei în rețeaua de distribuție din Valea Lupului pe strada menționată, în perioada 19 – 24.06.2025, s-a constatat că aceasta variază între 0,7 – 2,6 bari, în funcție de consum, și se încadrează în limitele contractuale”, i-au transmis reprezentanții ApaVital bărbatului.

Contactați de reporterii BZI, reprezentanții ApaVital au transmis că, prin semnarea contractului, Alexandru Vânătoru și-a asumat aceste probleme.

„Furnizarea serviciului de alimentare cu apă la imobilul din Valea Lupului, aparținând domnului Alexandru Vânătoru, se realizează în baza unui contract de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă și de canalizare, însușit de ambele părți. Prin semnarea contractului, utilizatorul a luat cunoștință de drepturile și obligațiile contractuale. Contractul cu utilizatorul a avut la bază avizul definitiv de branșare, prin care s-au prevăzut unele condiții tehnice obligatorii, printre care: «furnizarea serviciului de alimentare cu apă se realizează în regim nepermanent». Această condiție este adecvată dinamicii de construcție a imobilelor din această zonă, corelată cu dimensionarea rețelelor de distribuție existente, atribuite în exploatarea APAVITAL de către autoritatea locală. Totodată, în Anexa 2 la contract se precizează: «Presiunea apei asigurată la ultimul nivel al condominiului este de 0,2 atm, debitul de apă minim asigurat este de 0,2 mc/zi, iar gradul de asigurare în furnizare a alimentării cu apă este de 85% /lună». În mod real, din consumurile facturate pe acest branșament rezultă un minim de cca. 0,7 mc/zi. De asemenea, în urma reclamației utilizatorului, timp de 6 zile, APAVITAL S.A. a monitorizat presiunea apei pe acest branșament. Din diagramă a reieșit faptul că presiunea variază între minim 0,7 atmosfere și maxim 2,6 atmosfere, în funcție de consum, presiune ce se încadrează în condițiile prevăzute în aviz și se situează în limitele prevăzute în contract”, au transmis reprezentanții ApaVital Iași.

În cele din urmă, printr-o chichiță legislativă, un ieșean a încercat să-și negocieze prețul pe care îl plătește la ApaVital.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
05 decembrie 2025
05 decembrie 2025