18 de sfaturi pentru a fi in forma dupa 60 de ani

18 de sfaturi pentru a fi in forma dupa 60 de ani

08 iun. 2021, 06:14
BZI.ro, în Sanatate

Datorită progresului medicinii și cercetarii, avem mijloacele necesare de a ne imbunatati capacitățile fizice și cognitive de-a lungul trecerii anilor. Un echilibru care se bazează pe obiceiuri sănătoase în ceea ce privește stilul de viață, nutriția și activitatea fizică, dar și pe bogăția relațiilor noastre personale.

18 de sfaturi pentru a fi in forma dupa 60 de ani

Faceti controalele medicale de rutina

Cu cât este detectată mai devreme o problemă, cu atât va fi soluționată mai bine. Nu treceți cu vederea controalele medicale de rutina: testarea cancerului de sân și a cancerului colorectal. Pentru cancerul de col uterin, trebuie să aveți un frotiu la fiecare trei ani până la vârsta de 65 de ani. Dacă pielea are leziuni, consultați dermatologul. În cele din urmă, faceți controale regulate dacă aveți diabet zaharat, colesterol ridicat și sunteti supraponderal.

Renunțati la fumat

Fumatul induce un model de îmbătrânire accelerată prin promovarea cancerului pulmonar, a bolilor cardiovasculare și pulmonare, a bolii Alzheimer și a degenerescenței maculare legate de vârstă. Dar niciodată nu este prea târziu să renunți! Studiile au arătat că speranța de viață crește cu doi până la patru ani la persoanele care au renuntat definitiv la fumat la 65 de ani.

Cultivați relații

Studii multiple au arătat că rețeaua relațională este la fel de importantă pentru organism ca dieta și activitatea fizică. În schimb, izolarea percepută ca un pericol de către organism excită sistemul nervos simpatic și stimulează astfel genele inflamatorii. Cu toate acestea, inflamația este baza pentru multe boli, inclusiv hipertensiune arterială, accidente vasculare cerebrale și cancere.

Râdeți fără moderație

Când râdem, mobilizăm 23 de gene, dintre care 18 ne activează imunitatea. Acest lucru scade probabilitatea de a dezvolta infecții și tumori. La fel ca a face dragoste, relaxarea zigomaticelor este, de asemenea, o modalitate excelentă de a stimula inima și de a vă reduce riscul cardiovascular.

Căutați confruntări intelectuale

Neuronii noștri sunt stimulați mai mult dacă ne schimbăm interacțiunile și ne confruntăm cu alte universuri și opinii decât ale noastre. Ne obligă să reflectăm, să ne documentăm, să ne întrebăm și să dăruim din noi înșine. Toate acestea influențează pozitiv starea de spirit și ajută la reducerea anxietății.

Răsfățați-vă cu mici plăceri sexuale

În timpul iubirii, eliberăm hormoni, oxitocine, care calmează. Apoi dopamina și serotonina, care risipesc tensiunea și reduc durerea. Crește în cele din urmă ritmul cardiac și ne antrenează inima ca zece minute de jogging.

Antrenati-va creierul

Creierul se uzează dacă nu este folosit suficient. Totul este bun pentru a-l solicita și a dobândi cunoștințe: citiți, jucați jocuri și teste online, luați lecții de desen, ascultați muzică, înscrieți-vă la conferințe etc.

Faceti sport

Dacă l-ați practicat întotdeauna, nu există niciun motiv să vă adresați medicului dumneavoastră. Cu toate acestea, este recomandabil după o lungă pauză. Și este esențial dacă aveți o boală cronică, dacă luați tratament pe termen lung sau dacă ați avut un accident.

Danseaza

Pe lângă atingerea umană pe care o oferă, dansul relaxează mușchii și articulațiile și are avantajul de a stimula creierul prin luarea deciziilor rapide pe care le necesită. Și ajută la îmbunătățirea facultăților de echilibru, forță, rezistență, precum și a memoriei, atunci când există o coregrafie de reținut.

Evita statul in fata ecranelor

Acestea încurajează liniștea. Un stil de viață sedentar provoacă ravagii: este un factor de risc pentru mortalitate, promovând printre altele bolile cardiovasculare, cancer și diabet.

Meditează

O frecvență de meditație susținută are o influență pozitivă asupra regiunilor creierului legate de reducerea emoțiilor negative și a tulburărilor de somn. Și ameliorează durerile cronice, scade tensiunea arterială și mărește imunitatea.

Învață să respiri

Controlul respirației vă protejează corpul, deoarece oxigenează organele, combate stresul și crește senzația de bunăstare. Trebuie să respirați complet, umflând stomacul cât mai mult pe inspirație și apoi prelungiți expirarea maximă.

Mănâncă sanatos

Ideea că ar trebui să reduceți porțiile pe măsură ce îmbătrâniți este greșită! Deși senzațiile de gust se pot deteriora, este totuși esențial să mâncați în continuare în cantități suficiente. Altfel riscăm să cădem într-o subnutriție care ne va face prada perfecta a infecțiilor.

Imprieteneste-te cu toate fructele si legumele

Vitaminele, antioxidanții și fibrele lor sunt esențiale. Dar este important să le variați culorile, deoarece fiecare are virtuți specifice. Acesta este motivul pentru care fructele și legumele ar trebui să reprezinte 50% din farfurie, dimineața și seara. Pentru prânz, alegeți ardei, roșii și andive, care sunt bogate în vitamina C. Seara, gândiți-vă la broccoli și legume cu frunze care acționează asupra neurotransmițătorilor bunăstării.

Selectați produsele lactate potrivite

De teamă să nu le digerăm prost sau să-i exacerbăm durerile articulare, renunțăm adesea la ele. Cu toate acestea, calciul lor este esențial: previne slăbirea oaselor, în special osteoporoza. Dacă nu suporti laptele de vacă, apelează la laptele de oaie și / sau la laptele fermentat, care sunt, de asemenea, foarte bogate în substanțe nutritive.

Creșteți proteinele

Necesarul de proteine ​​crește odată cu vârsta, deoarece este utilizat pentru menținerea masei musculare. Pentru a absorbi doza potrivită, includeți de două ori în meniurile săptămânale leguminoasele, precum și peștele. De asemenea, ea recomandă includerea ouălor. Carnea roșie va fi servita o singură dată pe saptamana.

Hidratează-te

Eliminăm în mod natural un litru și jumătate de apă pe zi. Cu toate acestea, cu cât îmbătrânim, cu atât simțim mai puțin senzația de sete. Prin urmare, este important să vă asigurați că vă hidratați regulat imediat ce vă ridicați din pat. Este o modalitate de a trezi corpul. De aceea, se recomanda să beți două pahare de apă înainte de fiecare masă, pentru a hidrata peretele stomacului și a crea un mediu favorabil sosirii alimentelor. În plus, apa este excelenta pentru mușchi și tendoane.

Feriti-vă de zaharuri adăugate

Spre deosebire de zaharurile lente găsite în amidon, cereale și leguminoase, combustibil esențial pentru organism, zaharurile rapide din bomboane, produse de patiserie și alte băuturi răcoritoare sunt otrăvitoare. Acestea promovează supraponderalitatea și diabetul, cresc riscul bolilor cardiovasculare (cu trigliceride crescute în sânge) și riscul de a suferi depresie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *