Remedii naturiste

6 alternative naturale pentru calmarea efectelor menopauzei

Publicat: 18 oct. 2020
femeie la menopauza
Menopauza, o perioada naturală în viața unei femei între 50 și 70 de ani, este încărcată de efecte secundare.

Schimbările de dispoziție, creșterea în greutate, scăderea libidoului, uscăciunea vaginală, insomnia. Menopauza, o perioada naturală în viața unei femei între 50 și 70 de ani, este încărcată de efecte secundare. Dacă astăzi există tratamente medicamentoase pentru a face față acestora, este, de asemenea, posibil să le calmăm prin tehnici blânde. Iata 6 alternative naturale pentru calmarea efectelor menopauzei!

Suplimente alimentare

Menopauza se caracterizează printr-o scădere a hormonilor sexuali estrogen și progesteron. Inconvenientele zilnice pot fi urmate de probleme mai grave, cum ar fi osteoporoza sau un risc cardiovascular crescut.

Medicina alternativă și suplimentele alimentare pot ajuta la rezolvarea acestei probleme. Magneziul este de exemplu util pentru întărirea oaselor, iar vitaminele vă permit să vă recâștigați energia. Dar și medicina pe bază de plante, homeopatia și aromoterapia vă pot ajuta.

Plante prin care să-ți recapeți libidoul

Membranele mucoase uscate și libidoul scăzut sunt două simptome ale menopauzei. Pentru a calma aceste inconveniente, este indicată medicina pe bază de plante, potrivit Top Sante. Consumați semințe de țelină, ginseng, ghimbir sau chiar maca, care stimulează libidoul!

Modificări ale dispoziției? Folosiți uleiuri esențiale

Nopțile neliniștite, dificultatea de a adormi sau chiar schimbările de dispoziție sunt simptome frecvente ale menopauzei. Pentru a le ușura, puteți folosi uleiuri esențiale cu proprietăți calmante precum mușețel, busuioc, balsam de lămâie sau chiar salvie. Aceasta reprezinta una dintre alternativele naturale pentru calmarea efectelor menopauzei. Fie turnând câteva picături într-o lingură de miere, fie într-un difuzor, in camera, de exemplu.

Atenție la băuturi!

Unul dintre cei mai buni aliați ai menopauzei este apa! Este crucial să beți cel puțin 1,5 litri pe zi, cu excepția ceaiurilor din plante. Apoi, aveți grijă la ce beți și evitați băuturile acidifiante, cum ar fi cafeaua, alcoolul, băuturile carbogazoase și/sau zaharate, cum ar fi băuturile răcoritoare.

Homeopatie și acupunctură pentru calmarea bufeurilor

Variațiile de temperatură sunt foarte dificil de tratat în timpul menopauzei. Dacă există tratamente medicamentoase, să știți că puteți apela și la homeopatie și acupunctură pentru a le calma. Două metode fără efecte secundare! Pe partea homeo, cele mai recomandate sunt: ​​granule de Lachesis, lilum tigrum sau chiar belladona.

Pariați totul pe omega 3

Un studiu datând din 2009 a subliniat beneficile omega 3 în prevenirea simptomelor menopauzei. Într-adevăr, acești acizi grași care se găsesc în principal la pești (somon, hering, sardine, macrou) au un rol interesant în protecția vaselor de sânge. Acestea ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare si cresc nivelul colesterolului bun. Pe de altă parte, se știe că ajută la reglarea echilibrului emoțional, adesea variabil în momentul menopauzei.

Faceți yoga… hormonala!

Aceasta reprezinta una dintre alternativele naturale pentru calmarea efectelor menopauzei. Datează din 1991 și a fost creată de Dinah Rodrigues, un terapeut brazilian. Acesta a dezvoltat o serie de exerciții pentru a activa producția de hormoni feminini în timpul menopauzei. Pe atunci, când avea 63 de ani, medicul ei a observat că păstra o doză excelentă de hormoni. Prin producerea mai multor estrogeni și progesteron, corpul combate bufeurile, iritabilitatea, insomnia, uscăciunea pielii și a mucoaselor.





Adauga un comentariu