Diete si regimuri

9 sfaturi pentru a scăpa de simptomele ficatului intoxicat

Publicat: 17 feb. 2021
Această plantă medicinală este plină de ingrediente active (silimarina și silibina) care reduc impactul substanțelor toxice asupra celulelor hepatice.
Această plantă medicinală este plină de ingrediente active (silimarina și silibina) care reduc impactul substanțelor toxice asupra celulelor hepatice.

Mancarea nesanatoasa, medicamentele, alcoolul. Prin expunerea la substante toxice, ficatul se intoxica. Adesea tindem să neglijăm ficatul, în favoarea intestinelor, deși acesta joacă un rol fundamental în sănătatea noastră. Acest organ voluminos îndeplinește într-adevăr multe misiuni esențiale: eliberează corpul de diverse deșeuri, participă la sinteza mai multor proteine ​​și garantează stocarea anumitor vitamine. De asemenea, transformă nutrienții din alimente și reglează nivelul zahărului din sânge. Dar modul nostru actual de viață îi impune un efort suplimentar. Cu toate acestea, atunci când este prea ocupat, poate eșua, intervenind o serie de semne care indica ca acest organ este intoxicat. Iata cateva sfaturi pentru a scăpa de simptomele ficatului intoxicat!

O dietă prea bogată în zahăr și amidon dăunează ficatului. Și ai grijă la grăsimile ascunse! Dacă carbohidrații absorbiți nu sunt arși prin exerciții, ficatul îi transformă în grăsimi și se îngrașă treptat, devine fibros și dezvoltă steatohepatită, o formă mai severă de boală a ficatului gras. Înainte de vârsta de 50 de ani, femeile sunt mai puțin expuse riscului decât bărbații, deoarece estrogenul îi protejează. Un efect care dispare la menopauză.

9 sfaturi pentru a scăpa de simptomele ficatului intoxicat

Reduceți zaharurile

Toate produsele cu amidon cu un indice glicemic ridicat (piure de cartofi, amidon de porumb, pâine albă etc.) suprasolicită ficatul. Sucurile de fructe sunt la fel de nocive ca băuturile răcoritoare. Acest lucru se datorează faptului că zahărul din fructe – fructoza – nu este o sursă de energie care poate fi utilizată direct de către mușchi. Pentru a fi utilizat, mai întâi trebuie să fi fost transformat de ficat. Cu toate acestea, acest lucru reușește să proceseze o cantitate mică de fructoză la un moment dat. Prin urmare, excesul este stocat ca grăsime.

Stevia, mai bună decât îndulcitorii chimici

Idealul este să renunți la gustul dulce. Dar dacă nu poți, alege stevia. Un studiu american, datând din aprilie 2020 și publicat în Scientific Reports, arată că consumul său este sigur pentru ficat. Cu toate acestea, sucraloza și aspartamul nu sunt.

Fii atent la ce pui in farfurie!

Toate substanțele chimice din alimentele procesate, precum și pesticidele, sunt descompuse de ficat. Trebuie doar să te uiți la lista de ingrediente. Cu cât este mai lungă, cu atât sunt mai mulți aditivi exista in alimente! Pentru a îndepărta pesticidele din legume, înmuiați-le în apă cu oțet sau bicarbonat de sodiu (2 linguri pe litru), apoi periați-le înainte de a le clăti cu apă curată.

Nu luați masa prea târziu

Organele noastre sunt guvernate de un ceas biologic care dă ritm activității lor. Ficatul nu face excepție. Este mai activ în timpul zilei, motiv pentru care lucrătorii nocturni sunt mai afectați de boala ficatului gras. Pentru a reduce tulburările hepatice, este, prin urmare, mai bine să serviți o cină ușoară, la ore regulate și nu prea târziu.

Mănâncă varză

Legumele verzi furnizează mulți micronutrienți (vitamine, minerale) care ajută ficatul să neutralizeze toxinele și să evacueze metalele grele. Potrivit unui studiu american de la Indiana University, publicat în ianuarie 2020 în revista Hepatology, varza, broccoli și varza de Bruxelles conțin indol, un compus care reduce inflamația în ficat și infiltrarea acesteia prin grăsimi.

Mergeți într-un ritm alert timp de cel puțin 30 de minute pe zi

Când mușchii se contractă, consumă zahăr, ceea ce reduce riscul supraîncărcării ficatului. De asemenea, stimulează circulația limfei și produc substanțe antiinflamatoare care scad riscul de ingrasare a ficatului. Un studiu irlandez din iulie 2020, dezvăluit în Alimentary Pharmacology & Therapeutics, sugerează că aceste beneficii apar chiar și fără pierderea în greutate. Activitățile de anduranță (mersul pe jos, mersul cu bicicleta, înotul etc.) sunt cele mai eficiente. Puteți alege, de asemenea, să intersectați sesiuni de intensitate moderată cu intervale de exerciții intense.

Învață să faci față stresului

Prin creșterea nivelului de zahăr din sânge, stresul declanșează o secreție crescută de insulină de către pancreas, ceea ce favorizează depozitarea ca grăsime. Când mintea este supraîncărcată, somnul devine, de asemenea, deranjat. Cu toate acestea, medicii americani de la Universitatea din Texas au dovedit că o calitate slabă a somnului crește riscul de steatoză și cancer la ficat. Relaxarea pe canapea nu este suficientă. Pentru a dezactiva stresul, pariați pe yoga, qi gong, sofrologie sau meditație.

Pierde in greutate

Acest lucru reduce volumul de grăsime viscerală care susține inflamația ficatului. În obezitatea severă, chirurgia bariatrică îmbunătățește sănătatea ficatului.Aceste intervenții îmbunătățesc și fibroza hepatică, eliminând astfel spectrul cancerului hepatic.

Ciulinul de lapte, un aliat prețios

Această plantă medicinală este plină de ingrediente active (silimarina și silibina) care reduc impactul substanțelor toxice asupra celulelor hepatice și le măresc capacitatea naturală de autoregenerare. Pentru a vă susține ficatul, fierbeți 1 linguriță de ciulin de lapte în 250ml de apă, apoi lăsați să se absoarbă 10 minute. Beti 2 căni pe zi timp de 8 zile.





Adauga un comentariu