Titlurile zilei

Agenție de turism, dată în judecată de un ieșean după o excursie în America de Sud! Petru Rău a cerut daune morale de la Touring Europabus România!

Publicat: 17 iun. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Agenție de turism dată în judecată de un ieșean după o excursie în America de Sud Petru Rău a cerut daune morale de la Touring Europabus România
Un ieșean, Petru Rău, a solicitat daune morale de la o agenție de turism, Touring Europabus România

O agenție de turism a fost dată în judecată de un ieșean, după o excursie în America de Sud. Petru Rău a cerut daune morale de la compania Touring Europabus România. Acesta a susținut că excursia nu a fost așa cum se aștepta el și a solicitat daune morale

Agenție de turism, dată în judecată de un ieșean după o excursie ratată în America de Sud! Petru Rău a cerut daune morale de la Touring Europabus România! Totuși, magistrații din cadrul Judecătoriei Iași au respins solicitarea.

„Instanța admite excepția prescripției dreptului material la acțiune. Respinge cererea de chemare în judecată formulată de reclamantul Petru Rău, în contradictoriu cu pârâta Touring Europabus România SRL, ca fiind prescrisă. Respinge, ca neîntemeiată, cererea pârâtei de obligare a reclamantului la plata cheltuielilor de judecată”, au afirmat judecătorii.

Decizia nu este definitivă, aceasta putând fi contestată.

Petru Rău a precizat de ce a solicitat daune morale de la agenția de turism Touring Europabus România

Petru Rău a dat în judecată agenția de turism Touring Europabus România, pe 22 martie 2019.

„Cer obligarea acesteia la plata sumei de 2.100 de euro, 1.500 de euro reprezentând restituirea diferenței dintre serviciile prestate și cele contractate și achitate, 300 de euro reprezentând despăgubiri pentru nerespectarea prevederilor contractuale și 300 de euro cu titlu de daune morale. Solicit și obligarea la plata dobânzii legale la această sumă, începând cu data de 21 martie 2016″, a afirmat Petru Rău în instanță.

Conform ieșeanului, pe 8 iunie 2015, a încheiat cu Touring Europabus România SRL, agenție de turism, un contract. Acest contract avea ca obiect un pachet de servicii turistice. Conform reclamantului, a fost vorba despre o excursie circuit în Peru, pentru 23 de zile, în schimbul căreia a achitat facturile emise de prestator.

„Pârâta nu și-a îndeplinit în mod corespunzător obligațiile contractuale, procedând la modificarea parțială a programului. Serviciile oferite au fost sub limita de supraviețuire, ceea ce i-a afectat pe toți turiștii”, a subliniat Petru Rău.

Detaliile din excursie, date de ieșean în fața magistraților de la Judecătoria Iași

Reclamantul Petru Rău a mai susținut că suma de 1.500 de euro, reprezentând restituirea diferenței dintre serviciile prestate și cele achitate, este compusă din 500 de euro pentru transportul deficitar la destinațiile Peru – Bolivia – Brazilia (America de Sud). Conform ieșeanului, autobuzul nu era dotat cu aer condiționat, nu avea suspensie și avea un grilaj metalic ce a redus vizibilitatea.

„De asemenea, 300 de euro sunt ceruți pentru modificarea arbitrară a traseului în Mesopotamia Paraguaiană, cu excluderea a 320 km cu autocarul. Mai mult, 200 de euro sunt solicitați pentru obiectivele nerealizate, cum sunt Ollantaytambo Andenes Huarocondo. În plus, 500 de euro sunt pentru supraevaluarea circuitului prin raportare la prețurile normale ale obiectivelor și condițiile oferite”, a subliniat ieșeanul care a dat în judecată Touring Europabus România, agenție de turism.

Daune morale pentru o excursie ratată: „Circuitul s-a transformat într-un calvar!”

Ieșeanul Petru Rău a mai susținut că excursia în America de Sud s-a transformat într-un adevărat calvar.

„În ce privește aceste daune morale solicitate, acest circuit s-a transformat într-un calvar. Au fost folosite mijloace rudimentare de transport și locuri de cazare în conservare, aflate în dezinsecție, care mi-au afectat sănătatea. Astfel încât suma de 300 de euro este simbolică față de disconfortul creat”, a afirmat Petru Rău.

Ce au spus cei de la Touring Europabus România, agenție de turism

La rândul lor, cei de la Touring Europabus România, agenție de turism, au formulat întâmpinare. Aceștia au invocat excepția necompetenței teritoriale a Judecătoriei Iași. De asemenea, ei au invocat excepția prescripției dreptului material la acțiune, apreciind că termenul de prescripție este cel de un an, prevăzut de O.G. nr. 107/1999.

„Termenul de prescripție curge de la data la care contractul prevede că ia sfârșit prestația ce a dat naștere diferendului. Răspunderea pentru executarea serviciilor aparține touroperatorului Omnia Turism SRL, căruia i-au fost livrate și sumele încasate de la reclamant. I-am oferit reclamantului un discount de 3 la sută la următoarea rezervare, astfel încât această acțiune a rămas fără obiect. Mai mult, potrivit clauzelor de la art. 7 din contract, reclamantul avea obligația de a aduce la cunoștința Agenției de îndată deficiențele constatate, în condițiile în care o reclamație la fața locului ar fi putut duce la remedierea problemelor semnalate”, au susținut cei de la Touring Europabus România, agenție de turism.

Petru Rău a mai obținut daune morale după ce a acționat în instanță și alte agenții de turism

Pe de altă parte, ieșeanul a afirmat că, de fapt, termenul general de prescripție în acest caz ar fi de 3 ani. Petru Rău a mai susținut că a încheiat contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice pe 8 iunie 2015. Potrivit ieșeanului, contractul avea ca obiect vânzarea pachetului de servicii turistice cu destinația America de Sud, cu cazare la Hotelele Lima, de 3 stele, transport avion și minibus 2 stele cu aer condiționat, în schimbul sumei de 3.231 de euro.

Acesta a mai spus că, potrivit contractului, în cazul modificării uneia dintre prevederile esențiale, cum ar fi prețul pachetului, serviciile incluse, datele de călătorie, schimbarea categoriei unității de cazare, agenția avea obligația de a informa turistul cu cel puțin 15 zile înainte de începerea călătoriei. Excepții erau în cazurile ce se datorează turistului, forței majore sau unor împrejurări pe care nu le putea prevedea, cum sunt cele privind modificarea companiei, de orar, de itinerar, defectare mijloc de transport etc., unui terț sau în caz de suprarezervarea hotelului.
Petru Rău nu este la primul proces cu agenții de turism. Ieșeanul a mai câștigat litigii cu agenții de turism, pentru probleme întâmpinate în excursii făcute în China și în alte zone din lume.

Adauga un comentariu