Diete si regimuri

Ar trebui să mâncăm mai mult și mai multe grăsimi când este frig?

Publicat: 04 ian. 2021
tochitura
Este normal să vrei să mananci mai mult si mai gras cand afara este ger? Și ar trebui să cedați la acest impuls?

Este normal să vrei să mananci mai mult si mai gras cand afara este ger? Și ar trebui să cedați la acest impuls?

Iarna suntem captivati de dorința de a multiplica mesele bogate.

„Toți pacienții mei simt că sunt puțin mai înfometați în această perioadă a anului. Și mulți mă întreabă dacă nu au voie să mănânce puțin mai mult pentru că temperatura scade”, confirmă nutriționista pariziană Juliette Bentz-Farman pentru Top Sante. Dacă vă puneți aceeași întrebare, sa știți că este posibil ca răspunsul să nu vă placă.

De unde vine acest sentiment de foame?

În primul rând, rețineți că acest sentiment de apetit crescut este destul de normal. Potrivit expertului, acesta este chiar parțial legat de memoria noastră celulară:

„Timp de mii de ani, strămoșii noștri au trebuit să se adapteze la scăderea temperaturilor. A fost o chestiune de viață și de moarte. Prin urmare, s-au luptat împotriva frigului prin creșterea instinctivă a aportului caloric pentru a construi un strat izolator de grăsime și pentru a avea o rezervă de energie”, explică Juliette Bentz-Farman.

Această nevoie, transmisă de genetică, este încă adânc înrădăcinată în noi. Chiar dacă „încălzitoarele din casele noastre și hainele sunt cele care se luptă acum cu frigul în loc de corpul nostru…”

A doua explicație este pur psihologică. Concizia zilelor de iarnă și lipsa luminii care ne afectează direct moralul, mâncărurile calde, grase și prietenoase devin principala noastră sursă de confort. Sprijin caloric de care avem nevoie mai mult ca niciodată în această perioadă de pandemie.

Bucatele grase sunt permise o dată sau de două ori pe săptămână

Și acest factor psihologic, Juliette Bentz-Farman ne sfătuiește să nu-l subestimam. În timp ce, din punct de vedere fiziologic nu este nevoie să mănânci din ce în ce mai multe grăsimi în timpul iernii, totuși, nu ezitați să „vă răsfățați o dată sau de două ori pe săptămână, menținând o dietă echilibrată în restul timpului”.

Dar nu uitați nici să vă miscați, deoarece acesta este cel mai bun mod de a lupta împotriva depresiei: „Când vă mișcați sau mergeți, secretați mici hormoni de fericire care vă fac să vă simțiți mai bine. De aceea, îi invit pe toți pacienții mei să iasă un pic mai mult, indiferent de vreme. În plus, nu există vreme rea. Doar echipamente proaste!”





Adauga un comentariu