Titlurile zilei

Atenție, șoferi! Bandă unică pe pasajul Alexandru cel Bun din Iași. „Tramvaiul stă foarte mult acolo. Ne dorim o fluidizare în trafic” – FOTO

Publicat: 06 mai 2023
_____ Vizualizări 37 Comentarii
Atenție șoferi Bandă unică pe pasajul Alexandru cel Bun din Iași. Tramvaiul stă foarte mult acolo. Ne dorim o fluidizare în trafic - FOTO
Noi modificări au fost anunțate în traficul din Iasi

Radu Botez, președintele Comisiei de Circulație din Iași, a transmis planurile cu privire la noile modificări în traficul din Iași. Va fi interzis virajul la stânga din intersecția din zona Belvedere

Pentru a fluidiza traficul, membrii Comisiei de Circulație din Iași au purtat discuții cu privire la aducerea unor noi modificări. Astfel, pentru decongestionarea traficului sunt prevăzute unele intervenții în ceea ce privește schimbarea timpilor de semaforizare într-o intersecție cu probleme, dar sunt preconizate modificări și cu privire la amplasarea unei benzi unice în zona Alexandru cel Bun.

Au fost anunțate noi modificări în traficul din Iași

Radu Botez, președintele Comisiei de Circulație, a anunțat noi modificări în traficul din Iași. Mai exact, acesta a transmis faptul că au fost purtate discuții și planificate proceduri cu privire la amplasarea unei benzi unice pe o jumătate din pasajul Alexandr cel Bun, dar și interzicerea virajului la stânga din intersecția dintre șoseaua Nicolina și strada Ion Inculeț.

„Va fi amplasată o bandă unică pe jumătatea pasajului Alexandru cel Bun, pentru a nu se mai așeza mașinile pe linia de tramvai, mai exact pe partea din spre rondul de la Podu de Piatră, din cauza faptului că tramvaiul stă foarte mult acolo. Este important de menționat faptul că ne dorim o fluidizare în traficul din Iași. Am mai prevăzut pentru viitor și o schimbare a timpilor de semaforizare, în funcție de intervalul orar, în intersecția de la Belvedere cu strada ce duce spre comuna Miroslava.

Acolo vom avea, în viitor, o schimbare a timpilor de semaforizare. Aceste lucruri sunt necesare pentru ca mai ales după-amiază să aibă prioritate autoturismele care vin din centru. Știm că acolo se blochează Podu Roș până la BCR. Pentru orele dimineții este greu să facem ceva pentru că ne blochează Podu Roș, dar, în intervalul orelor de după-amiază, această schimbare este necesară pentru că scoatem mașinile din oraș.

În același timp, pentru acea intersecție, noi am trecut, prin Comisia de Circulație, și interzicerea virajului la stânga de pe bulevardul mare din Nicolina, pentru a fi evitate blocajele de pe axul drumului”, a transmis Radu Botez, președintele Comisiei de Circulație.

Banda unică de pe Șoseaua Nicolina a dus la scăderea accidentelor

Potrivit unui raport al Poliției Rutiere Iași, în perioada 1 iunie 2018 – 31 decembrie 2019, pe șoseaua Nicolina s-au produs 106 accidente rutiere soldate cu victime omenești, din care 35 de accidente grave care au determinat decesul a 4 persoane, rănirea gravă a 32 de persoane și rănirea ușoară a 5, precum și 71 de accidente ușoare care au determinat rănirea a 83 de persoane.

În perioada 1 ianuarie 2020 – 1 iunie 2021, pe aceeași arteră s-au produs 60 de accidente rutiere soldate cu victime, din care 9 accidente grave care au determinat decesul a 2 persoane, rănirea gravă a 7 și rănirea ușoară a 5, precum și 51 de accidente ușoare soldate cu rănirea a 57 de persoane.

Este de subliniat faptul că, în anii 2020 și 2021, circulația vehiculelor și a persoanelor a fost restricționată ca urmare a măsurilor dispuse în perioada pandemiei de COVID-19. La reducerea traficului rutier în cei doi ani menționați a contribuit și faptul că, în intervale considerabile de timp, elevii și o parte dintre angajați au învățat și au lucrat online. În perioada iulie – noiembrie 2021, municipalitatea a amenajat o bandă unică pentru mijloacele de transport în comun (tramvaie, autobuze, taxiuri), din Podu Roș până la rondul de tramvai de la capătul zonei CUG.

Banda unică a dus nu numai la reducerea semnificativă a timpului petrecut de călători cu mijloacele de transport public între Podu Roș și CUG, ci și la scăderea numărului de accidente grave soldate cu victime. Astfel, în perioada 1 iunie 2021 – 31 decembrie 2022, pe șoseaua Nicolina s-au produs 88 de accidente rutiere soldate cu victime, din care 10 accidente grave ce au determinat decesul a 3 persoane și rănirea gravă a 7, precum și 78 de accidente ușoare care au determinat rănirea a 87 de persoane.

Comisia de Circulație din Iași a transmis noi modificări în traficul din Iași, ce vor fi puse în aplicare în viitorul apropiat.

Comentarii
  • Bun așa! Și pe ăsta îl duc și îl aduc ăia pe care-i vezi în misiune și trec pe unde vor ei,de unde să știe cum ești forțat să intri pe banda super speed a lor de țăranii care vin din spate. Ei uite așa se întâmplă minuni.

  • Foarte buna idea, dar trebuie sa vina cu o solutie pentru ca traficul spre Gara sa nu mai blocheze traficul dinspre Alexandru

  • Asfaltati Buciumul!
    Asfaltati Poitiers!
    Asfaltati Trei Fantani!
    Mai faceti o gaura-pasaj pt iesire din Mircea!
    Din Alexandru nu ai o iesire pe splai…toate masinile ies in Bulevard, de aia ai blocaje!
    Faceti o strada paralela cu Bucium!
    Asfaltati strada din spatele CUG!
    Faceti dj248D sa poti iesi spre Vaslui si prin Tomesti-Paun!
    Faceti strazi noi, poduri, pasaje!

    DE SENSURI GIRATORII…ATI AUZIT???

    Interziceri, popici
    Popici, interziceri!

    Pana cand….

  • Niste comunisti fara viziune, au ramas de conduc Iasiul prin idiotenii fara a tine cont ca orasul are aceleasi strazi ca din `44, in curnad o sa ni se spuna ca vom circula cu numar par sau impar sau alte gaselnite a lor. Meritati batuti cu pietre ca in vremurile in care ati ramas de traiti doar ca suntem in 2023 si tot relicvele ne conduc. Poate intr-o zi va veti trezi cu orasul blocat daca vor iesi toti deodata pe strada ca sa va arate ca sunteti niste idioti de conducatori! Canecerul si buba neagra sa va caute panaramurilor!

  • Așteptăm alegerile din 2024 să reparăm bazaconiile făcute de ”Botez Popică”. Altceva nu știe, popice, popice, popice, viziune zero. De 30 ani nu s-a făcut o stradă nouă în oraș, doar pe dealuri între vile. Avem Universitate Tehnică în Iași, sunt ingineri, profesori și studenți capabili să gândească soluții dar la noi trândăvesc 3 marafeți în Comisia de Circulație și iau decizii după cum le taie capul.

  • Asta din poza vrea ca Primarul Chirica sa nu mai fie reales pentru ca tot insista cu popicele aste si lumea sa se enerveze, etc.
    Da ce treaba mai are asta prin Primarie ?
    Oare Primarul nu isi da seama, nu citeste presa, nu vorbeste cu oamenii simpli ?

  • Cu siguranta oamenii nu ii vor mai vota pe actualii conducatori ai orasului si pe consilieri locali, pentru prostiile astea cu popicii si prostie in care se insista din cate se vede.
    Aiurea este ca toti vad situatia, vad ca oamenii se plang zilnic si ei nu i-au nici o masura, sa desfiinteze prostiile astea de benzi unice.
    Cei din Nicolina – Cug nu ii vor vota, asta cu siguranta si vor urma si cei unde vor sa monteze popicii si numai ei.

  • E ordin de la ONU si UE sa nu mai fie masini pe strazi saracilor, ce nu ati inteles? Veti sta 4 ore in mazina din cauza benzilor unice astfel incat, dupa un timp, sa lasati masina acasa. Tre sa mergeti pe jos ca in comunism. Vor creste impozitele la masini, benzi unice, benzi de biciclete pe strada, trebuie sa suferiti ca asa e ordinul.

  • Aveti bani, avem bani, oamenii o duc bine. Nu stii ce inseamna sa fii sarac. A fi sarac inseamna sa nu ai nici ce manca. Aveti 2-3 masini in fatza blocului. Asa va trebuie daca mergeti cu masina si 10 metri. Saraci, da, dar din punct de vedere al educatiei.

  • Orasul este blocat, asta-i realitatea. De ce? Pentru ca pe de o parte a lipsit o gandire strategica din partea Primariei cu privire la dezvoltarea orasului. Pe de alta parte, prea multi concitadini nu concep sa circule altfel decat cu masina personala. Drumuri noi? Numai prin exproprieri si prin betonarea spatiilor verzi. Iar exproprieri nu are nimeni curajul sa faca.

  • Nu mai poti sa respiri de atatea benzi unice, benzi epilatoare, popice, pioni. Bai, oameni buni, lumea trebuia sa ajunga la spitale, scoli, munca, gradinita intr-un anumit interval de timp. Nu peste 7 ore cand vine autobuzul sau tramvaiul. Si cand vine e plin ochi de melteni care merg o statie, dar nu ai loc de ei. E plina statia din Podu Ros de batrani care merg pana la Sala Polivalenta. Mai urca si din Nicolina si n-ai loc de ei. Pentru asta s-a pus banda unica? Ca sa mearga tanti Aglaia 2 statii? Pentru asta fac oamenii 7 ore in trafic? De multe ori merg pe jos unde am treaba, foarte rar mai iau tramvaiul si daca merg la distanta merg cu masina, dar mai las-o, nene, cu pionii vietii. Daca mergi dinspre Bvd. N. Iorga si vrei sa faci stanga pe sub Pasajul Galata, nu mai ai voie nene, trebuie sa mergi pana la rondul din podul de piatra, sa intorci, sa pierzi vremea aiurea. Pe-acolo trece un tramvai o data la 5 ore. Pentru asta se incarca traficul aiurea si pierd sute de oameni vremea aiurea? Pentru asta? Da` faceti, oameni buni, banda unica pentru mamici si copii, pista pentru aia care merg cu un carut de butelii, banda unica pentru aia care fug cu cercul, pentru melci, pentru carute si am rezolvat problema.

  • La orele de varf, din Tatarasi in Copou ajungi mai repede cu tramvaiul decat cu masina. Asa ca de vreun an incoace nu prea nu mai folosesc masina in oras si mi-e mai bine. Nu ma dau mare si nu ma bag sa zic ce sa fac altii. Treaba lor. Eu am zis de mine.

  • MI SE PARE NORMAL: COPII SI BATRANII SA FIE O PRIORITATE IN TRAFIC. DE CE? AU NEVOIE SA II RESPECTAM. SCOLARII PT CA SUNT VIITOR SALARIATI SI PLATITORI DE TAXE. IAR BATRANII FIINDCA MULTI AU URGENTE SI TREBUIE SA AJUNGA REPEDE. MEDIC, LA SPITAL ETC. VRETI PARCARI PESTE TOT? ASTA INSEAMNA TAIEREA COPACILOR. VA REPET, BATRANII SI COPII SUNT PRIORITATEA SAU AR TREBUI SA FIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Unde ajungi mai repede, bai, Sergiule? La aceleasi semafoare stai, mai ocoleste si tramvaiul. Mai stai si prin 100 de statii sa urce o bunica. Unde ajungi mai repede?

  • Eu am spus realitatea. La orele de varf ajung mai repede in Copou cu tramvaiul decat cu masina. E o treaba verificata practic in teren. Vad ca unora nu le convine ca am lasat masina si ca merg cu tramvaiul la serviciu. Ar trebui sa le convina : au o masina in minus in trafic.

    Eu am zis si data trecuta ca nu ma dau mare si ca nu ma bag sa zic ce sa faca altii. Daca altii pot numai cu masina personala, n-au decat, e treaba lor personala. Dar exista si soferi ca mine, care se descurca foarte bine fara masina in majoritatea situatiilor. Unde-i necazul? Care-i problema? Problema e ca sunt unii care nu concep ca altii sa gandeasca altfel decat ei. Uite-i mai sus. Daca ei au o problema, atunci e problema tuturor. Nu-i deloc asa, e strict problema lor. Si nimeni n-are dreptul sa spuna altuia nici ce sa faca si nici cum sa gandeasca. Fiecare cu treaba lui.

  • Cât aștepți la semafor sa treci strada, vezi multe. Din 10 autovehicule, cel puțin 8 au un singur ocupant. Vi se pare eficient să pui în mișcare o tonă pentru o sarcină utilă de nici 100 kg? Mie nu. Randamentul energetic (raportul sarcină utilă / energie consumată) este derizoriu.
    Vi se pare rațional ca 20 de autovehicule, care ocupă în trafic o coloană de cel puțin 100 m, să transporte numai 20-25 de oameni? Mie nu. Aceștia ar încăpea lejer într-un autobuz mediu, care nu ocupă în trafic mai mult de 10 m de bandă.
    Este momentul să revenim la rațiune și să dăm prioritate oamenilor. Traficul într-o intersecție trebuie măsurat în numărul de oameni care trec într-o oră pe acolo, nu în numărul de autovehicule care o traversează.

  • Desfiintati toate zebrele si o sa vedeti voi ce usor o sa se circule. Toti saracii incolonarea la gara si la tara. Ce cautati aicea voi? N.ai masina mergi tataie si mamaie la tara unde.ti e locu. cand ii vad cum se taraie pe zebra imi vine sa le sparg capu. eu dau peste unu pana la urma chit ca ma umfla garda.

  • Pe cand banda unica la DNA pentru Chirica si toti acolitii care au distrus Iasul si au supt cat au putut? Aude DNA, aude DIICOT sau nu va atingeti ca va cad scaunele!!!!!!!! Cat mai le tineti dosarele la sertar? Putem vorbi aici de grup organizat primar-acoliti si procurori?

  • Cea mai buna soluție Banda Unica
    Cam târziu dar este bine si de acum încolo . Limitarea vitezei la 30km/h ,Trecerile de pietoni mai bine semnalizate și un pic înăltate .
    Lăsați mașina acasă pentru distante scurte ,lăsați copii sa meargă pe jos( nu intrați cu mașina pana in clasa ) ca și așa arată dubios majoritatea cu burți și picioare subțiri de la 7 8 ani .
    România arende departe cea mai mare rata de accidente cu morți ,vedeți numărul de cazuri
    Conduc in Europa și nu văd atâta sălbăticie ca in Ro
    Folosiți handsfree sau Bluetooth si tineti mainile pe volan .
    At fi multe de facut ,am sincere Dubii onnprivinta celor de la Siguranta Rutieră și Iasi și din România in general .Mi se par muuuult in urma și total nepregătiți

  • Voi v-ați nascut in masina vad. „Sa faca inca 7 benzi ca sa ne fie bine, dupa aia sa se faca inca un bulevard!” Mai mergeti cu tramvaiu. Ziceti mersi ca Iasi are linie de tramvai spre deosebire de celelalte orase. Ar trebui sa ramana strazile la o banda si sa invatati sa mergeti pe bicicleta ce mai sanatos, iar masina pentru distante lungi. Dar noi, iesenii, suntem in urma cu cei din vestul tarii (Timisoara, Oradea, mai ales Arad, poate si Cluj). Cautati pe internet efectele pistelor de biciclete la Paris. A blocat un oras intreg dar acum e spre bine.

  • Primaria Iasi, de care tine si comisia circulatie, cica lupta si impotriva poluarii. Cum? Silind pe cei care conduc spre casa, sa o ia pe rute ocolitoare si mai lungi, consumand zilnic mai mult carburant si poluand mai mult. Si cica in avea comisie sunt mai multe capete. Patrate.

  • Botez asta, locuieste intr-o vagauna povarnita de pe langa str. Pacurari. Pariu ca in zona, desi e f aglomerata, nu va fi niciodata sens unic?

  • Neomarxistii si trotinetistii usr cred ca toti sunt egali si toti merita aceleasi lucru. Doar ca unii isi permit mai mult si mai bine, si vor sa se deplaseze in confort si curatenie. In mertul personal. Ce e rau in asta? Mergeti voi clasa muncitoare, cu tramvaiul. Iar bunicile usr-stilor si neomarxistilorcsa mearga cu troti. Ce cauta in tramvai?

  • Numa’ popice aveti in cap…ati pus popice la trecerile de pietoni si mare rezolvare ati facut…masinile parcheaza paralel de ele si ocupa si mai mult din vizibilitate! Bravo…mai puneti popice…popice si borduri, astea reprezinta orasul iasi! Da de pasaje subterane ati auzit?

  • gica, ideea popicelor si a benzilor e sa te faca sa mai lasi masina, nu sa te incurajeze s-o folosesti mai des. uite ce scrie tudor. soferii din o suta de metri de coada de masini incap lejer intr-un autobuz mic, care ocupa de zece ori mai putin loc in trafic… e ceva.

  • Un dobitoc.
    Să pună popice și pizzda măsii.
    Toți retarzii decid.
    Faceți benzi unice și pe Copou și ați rezolvat problema traficului.
    Dacă voi credeți că așa faceți profitabil CTP-ul, vă înșelați.

  • prea multe masini si majoritatea sunt rable de pe care curg tablele. unde sa va faca strazi? pe blocuri? lasati rablele acasa, putorilor

  • Se umplu urbea de trotinetiști care aleg tramvaiul. Alegerea ar fi fost onorabilă, dar pare ușor forțată de situația financiară a săracilor.
    15 stații cu nasul în blana lu’ Tanti Veta care emană sarmale prin toți porii trec ușor.

Adauga un comentariu