Sanatate

Câte calorii are o banană: Fructul care sabotează orice dietă!

Publicat: 10 mai 2021
mai multe banane
Banana este un fruct bogat în fibre, care contribuie la menținerea unei digestii adecvate

Banana este un fruct foarte popular în orice parte a lumii. Banana este un fruct ce provine din sud-estul Asiei și conține o cantitate moderată de calorii. Toate aceste calorii însă provin din zaharuri, iar consumată prea des ar putea duce la creșterea în greutate.

Dacă însă o privim ca pe un desert, banana conține zaharuri naturale, alături de fibre, vitamine și minerale. Aceasta este total diferită față de zahărul rafinat.

Atunci când te confrunți cu probleme de greutate, cu siguranță banana nu este opțiunea zilnică pentru micul dejun sau gustare. Însă poate fi o variantă sănătoasă de desert.

Câte calorii are o banană: Care este conținutul nutrițional

O banană de mărime medie, de aproximativ 120 g, are 105 calorii și conține: 27 g de carbohidrați, 3,1 g fibre, 14,4 g zaharuri, 1,3 g proteine și 0, 4 g grăsimi.

O banană mai mare, de aproximativ 150 g, are 130 de calorii, în timp ce una mai mică, de aproximativ 80 g are 90 de calorii. Așadar, în comparație cu alte fructe, banana are mai multe calorii. Spre exemplu, un măr mare are 110 de calorii, iar o ceașcă de căpșuni aproxiamtiv 50 de calorii. Tocmai de aceea, în multe diete nu se recomandă consumul de banane.

Banana conține foarte puține proteine și aproape deloc de grăsimi. Majoritatea caloriilor provin din zaharuri, fapt ce face ca banana să fie un fruct bogat în zahăr natural și cu indicele glicemic crescut.

Digestie sănătoasă și multe minerale

Banana este un fruct bogat în fibre, prin intermediul cărora poate contribui la menținerea unei digestii adecvate și a unui tract gastro-intestinal sănătos.

Bananele pot să crească viteza tranzitului intestinal sau să îl încetinească. Acest lucru depinde de tipul de banană consumat. Mai exact, bananele mai verzi conțin amidon rezistent care este mai greu de digerat. Pe măsură ce se coc, amidonul rezistent se transformă în zaharuri ușor digerabile.

Așadar, dacă suferi de un tranzit intestinal lent, încearcă să eviți consumul de banane verzi și să le alegi în schimb pe cele mai coapte.

Banana are o cantitate bună de fibre, vitamine și minerale. Astfel, o banană de mărime medie conține 17% din necesarul zilnic de vitamina C. În plus, conține și vitaminele din complexul B, în special B6, asigurând 22% din doza zilnică recomandată. Bananele mai conțin, în cantități mici, ce-i drept, și vitamina A, aproximativ 2% din necesarul zilnic.

Bananele conțin o cantitate destul de mare de potasiu, o singură banană asigurând 12% din necesarul zilnic. Potasiul scade tensiunea arterială. În ceea ce privește magneziul, cantitatea conținută aisgură 8% din cât avem nevoie într-o zi. În plus, banana mai conține cantități mai mici dar semnificative de selenium, adică 2% din necesarul zilnic, zinc -1% din necesarul zilnic și fier – 2% din doza recomandată zilnic pentru o persoană.

Indice glicemic destul de ridicat

Banana are un indicele glicemic mediul de aproximativ 50 . Prin urmare se încadrează în categoria alimentelor cu indice crescut.

Tocmai de aceea, bananele nu sutn recomandate de nutriționiști, mai ales atunci îți dorești să reduci din grăsimea corporală. Banana, prin cantitatea de zaharuri pe care o conțin, îți îngreunează încercarea de a slăbi.Bananele verzi au un indice glicemic mai mic deoarece acestea conțin mai mult amidon rezistent decât cele bine coapte. Chiar și așa, nici acestea nu prea pot fi folosite la dietă.





Adauga un comentariu