Constructorii din Iași sunt țepuiți de un site fantomă! Un ieșean cu afaceri în domeniul construcțiilor reclamă faptul că a rămas fără bani, dar și fără clienții promiși, după ce s-a logat în contul platformei online HomeRun. Acesta a depus reclamație la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și vrea să atragă atenția asupra acestei situații pentru ca alte persoane să nu pățească la fel. Site-ul HomeRun este unul popular în breasla constructorilor, și nu numai, oferind servicii din diverse domenii
Un constructor din Iași reclamă site-ul HomeRun! Mihai Bejan susține că a fost țepuit și a rămas fără bani, dar și fără clienți. Platforma online HomeRun este populară în rândul constructorilor, dar nu numai, oferind servicii din diverse domenii. De exemplu, dacă cineva caută un zugrav, îl poate găsi pe acest site, contracost. Mihai Bejan, constructor care caută clienți, s-a logat pe acest site cu un cont de utilizator.
Pentru a posta o ofertă sau pentru a vedea numărul de telefon al unui potențial client trebuia să plătească o anumită sumă care diferă în funcție de ofertă. De exemplu, pentru o lucrare pe care constructorul o prezenta pe site, pentru o suprafață de 100 de metri pătrați, era taxat cu o sumă, iar pentru o altă ofertă de lucrare, o altă sumă. Ca să atragă clienții, acesta trimitea destul de frecvent diverse oferte pentru care era taxat de fiecare dată. Lucrurile s-au desfășurat normal până de curând.
Constructorii din Iași sunt țepuiți de un site fantomă
Astfel, constructorul s-a trezit că rămâne fără bani, dar și fără servicii.
„Nemulțumirea este că plătesc să văd numărul de telefon după ce trimit oferta și mă trezesc că numărul nu există sau omul pe care îl sun la numărul generat de HomeRun, pentru care am plătit, spune că nu a postat niciun anunț și nu este înregistrat pe site ca și client. Deci este un număr fals sau inexistent. Pe data de 14 ianuarie 2023, m-am înregistrat pe platformă.
Am început să adaug în cont credit, adică diverse sume, în funcție de lucrare, iar totul a fost ok o perioadă. Lucrurile funcționează în felul următor. Pe site trebuie să pui bani pentru a putea oferta. Mai exact, oamenii pun anunțuri, iar eu, ca și constructor, pentru a putea să ofertez trebuie să plătesc o sumă de bani. Valorile variază de la 20 de lei și pot ajunge și la peste 100 de lei pentru trimiterea unei oferte sau pentru a putea avea acces la numărul de telefon al persoanei respective.
Până în prezent am încărcat contul cu suma de 648 de lei. Problemele au apărut în momentul în care am început să sun persoanele care căutau echipe pentru amenajări interioare sau construcții, iar atunci am constatat că, de fapt, platforma este o mare țeapă. Am început să îmi pun semne de întrebare pentru că am plătit oferta și am primit un număr inexistent, cu 066… Am sunat acolo. Am dat peste numere de telefon inexistente și persoane care mi-au transmis că ele nu știu nici de existența site-ului”, susține Mihai Bejan, reclamant din Iași.
Ieșenii au reclamat și o situație apărută la Bolt.
Mihai Bejan: „Mi s-a părut ciudat să plătesc, dar nu am beneficiat de serviciul promis”
Bărbatul spune că a încercat să ia legătura cu reprezentanții site-ului HomeRun, dar nu figurează niciun număr de telefon. Mai mult, primește în continuare oferte de la site, privind anunțurile pe care să le posteze, pe care le-a refuzat. A depus sesizare la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și vrea să atragă atenția asupra acestei situații pentru ca alte persoane să nu pățească la fel.
„Am căutat un număr de telefon pentru a suna și reclama aceste lucruri, însă nu este pus la dispoziție niciunul. De aceea, mi s-a părut ciudat să plătesc, dar nu am beneficiat de serviciul promis. Am depus sesizare la ANPC pentru ca alții să nu pățească la fel”, mai spune constructorul Mihai Bejan.
Reporterii BZI nu au găsit niciun număr de telefon disponibil pe site-ul HomeRun, însă au trimis o solicitare la adresa de e-mail de pe site, răspunsul fiind:
„Bună ziua, vă mulțumim pentru mesaj. Din păcate, nu am reușit să identificăm clientul în sistemul nostru, în urma informației oferite în solicitarea dvs. (după nume). Pentru a putea da curs solicitări dvs. avem nevoie de informații suplimentare, pentru a putea identifica și verifica situația clientului în sistem.
Ne-ar ajuta dacă ne-ați putea furniza dvs., cu acordul clientului, datele de contact cu care acesta și-a creat contul pe platforma noastră (nr. de telefon și adresa de e-mail) sau să-i transmiteți clientului să ne trimită un e-mail prin care să ne menționeze datele și nemulțumirile pe care le are. Doar după ce primim datele menționate mai sus vom putea face investigații și reveni cu un răspuns la solicitarea dvs. Vă mulțumim pentru înțelegere”.
Un scandal a apărut la magazinul Mobila Sigma.
Constructorii din Iași sunt țepuiți de un site fantomă, potrivit ieșeanului nemulțumit Mihai Bejan, care a depus sesizare la ANPC.