Titlurile zilei

Coșmarul unei familii din Iași care a petrecut vacanța în Antalya. Au așteptat 20 de ore în caniculă, flămânzi și însetați, pentru a ajunge acasă. Aduc acuzații companiei Hy Sky: „Am crezut că ne duc și ne împușcă”

Publicat: 04 iul. 2023
_____ Vizualizări 24 Comentarii
Coșmarul unei familii din Iași care a petrecut vacanța în Antalya. Au așteptat 20 de ore în caniculă flămânzi și însetați pentru a ajunge acasă. Aduc acuzații companiei Hy Sky Am crezut că ne duc și ne împușcă
O familie din Iași aduce acuzații companiei aeriene Hy Sky

O familie din Iași care a petrecut vacanța în Antalya a trecut prin experiențe traumatizante când a vrut să se întoarcă acasă. După 20 de ore în caniculă, flămânzi și însetați, cu cei doi copii obosiți au ajuns acasă. Reprezentanții Aeroportului Iași susțin că s-a ajuns în această situație din cauza unei defecțiuni tehnice apărute la avionul companiei Hy Sky

O familie din Iași a trecut prin clipe traumatizante din cauza unui zbor care a avut întârziere de 20 de ore. Cristina, o pasageră care trebuia să ajungă acasă duminică, 2 iulie 2023, povestește că a trecut prin clipe grele alături de soțul ei și cei doi copii. Femeia a trimis pe adresa redacției o sesizare prin care reclamă situația neplăcută provocată de o defecțiune a unui avion al companiei Hy Sky.

„Vreau să povestesc iadul prin care am trecut ieri (duminică, 2 iulie 2023) în aeroportul din Antalya, vacanță luată prin Karpaten, zbor Hi Sky, pentru că se va mușamaliza totul. Zborul de aseară deja nu apare în grilă. Deci trebuia să zburăm duminică dimineața către Iași, la ora 8:30. Am fost preluați de la hotel de la ora 4, deci trezire de la 3 dimineața cu copii mici după noi, printre care și un bebeluș.

Ajunși la aeroport, urmărim panoul frecvent, să facem, evident, check-in-ul, însă nimic nu apărea pe panoul de afișare, nicio casă deschisă pentru zborul nostru. Se face ora 7, iarăși nimic. Sunăm agentul, care dormea, evident, iarăși nimic. Se face ora 7:45 când teoretic se închide check-in-ul. Iarăși nimic! Umblăm ca nebunii prin aeroport, nimeni, niciun răspuns. Într-un final, la un desk de informații Casio, ne spune să ieșim rapid din aeroport că ne așteaptă autobuzul să ne ducă înapoi la hotel pentru că se anulase zborul pentru ora 19:30 seara și că ne vor recaza.

Foc și teroare! Pe panoul de afișare nu era nicio informație, deci nu era nicio garanție. Ne-au scos afară, 200 de inși, 35 grade, peste 20 de copii mici. Pauză, nu era nimeni afară. Cei de la Karpaten (n.r. – compania de turism) erau acasă, dormeau”, susține pasagera din Iași.

O familie din Iași care a petrecut vacanța în Antalya aduce acuzații companiei aeriene Hi Sky

Femeia din Iași susține că s-a creat un haos și, dacă o parte din pasageri au fost cazați la un hotel pe cheltuiala companiei, alții au fost nevoiți să scoată bani din buzunar pentru a plăti masa și cazarea.

„Telefoane peste telefoane, ne promite că vine o domnișoară, pe nume Adriana, să ne zică ce e de făcut. Se face ora 8:30, nimic. La ora 9:00, vine domnișoara, nu știe nimic. Între timp împrăștie 40 sticle de apă la 200 inși. Scandal, explicații, totul în aer. Într-un final, ne promite că vor veni 4 autobuze să ne ducă pe toți în centru, deci nu hotel, și de acolo fiecare să facem ce vrem. În centru, afară, pe caniculă cu copiii, ce Dumnezeu! Mulți dintre noi am zis că nu putem sta afară, în caniculă, soare și să așteptăm. Și că vom intra în aeroport să așteptam cu copiii mici la răcoare. I- am întrebat, dacă vom intra, dacă va veni cineva să ne anunțe despre update-uri, autocare, când sosesc.

«Bineînțeles, vă garantăm că va veni un reprezentant al agenției să vă anunțe», a fost răspunsul. Nu s-a întâmplat acest lucru, bineînțeles. În jur de ora 11 și ceva au venit două autocare și o mașină mică. Nu au încăput toți, deci au fost lăsați și pe afară pasageri, să se întoarcă în aeroport, oameni cu copii mici. Noi, familie cu copii mici, și încă vreo 50 de oameni nu am știut și nu ne-a informat nimeni cu nimic din ce au promis.

Am rămas în aeroport și am mâncat pe banii noștri. Am aflat, ulterior, de la oamenii din cele două autocare ce s-a întâmplat, că i-au dus înapoi la hotel, că i-au cazat, teoretic, însă cei de la hotel nu știau nimic, li s-a făcut milă și i-au lăsat să stea la recepție, i-au lăsat să mănânce la all-inclusive”, povestește pasagera nemulțumită.

Probleme au fost în anii trecuți și la un zbor Iași-Bologna.

Pasagera nemulțumită: „Nimeni nu ne zicea nimic”

Femeia nemulțumită susține că nimeni nu le oferea informații despre zbor și când vor pleca, în cele din urmă, spre Iași.

„Deci, bun! Check-in deschis pentru orele 19:30, pe panoul afișat «check- in open». Ne-am dus la terminal, am făcut cozi cu 45 minute înainte de îmbarcare, însă la case nu era nimeni. Pe panou nu era afișat nimic. Se făcea ora 19:00, când trebuia să fim deja în aer. Pauză! Nimeni, nimic! Eram la poarta 214, vin cei de la securitate ca să eliberăm spațiul că ei vin să facă nu știu ce control. Asta se întâmpla la ora 20:30.  Nimeni nu ne zicea nimic. Ne-au zis să plecăm fiecare unde vrem, amenințări cu poliția, să ne scoată de acolo.

Nu am vrut să ne despărțim! Am rămas cu toții uniți, copiii plângeau, erau date multe telefoane, conversații pe WhatsApp. Niciun răspuns. Ne-au amăgit că vom zbura de la ora 23:59, deși pe grilă nu apărea niciun zbor către Antalya (cică un avion ce venea din Cluj, dar abureală). S-a făcut ora 22:00, ne-au dat, în sfârșit, o masă, pe baza biletelor. Atât, toată ziua, după 19 ore de stat în aeroport. Se face ora 23:00, iarăși nimic, dar nimic afișat pe grilă oficial. Copiii țipă, agitație, oboseală, telefoane. Sună cineva la ora 23:40 la agenție.

Între timp, amenințări la ambasadă și peste tot. Noi, în 15 minute, trebuia să fim deja în aer? Cum veți face voi asta cu 200 de oameni, nu e nimeni aici, chiar suntem niște animale de ne purtați cu zăhărelul de colo-colo”, mai spune femeia nemulțumită.

Reclamantă: „Am crezut că ne duc și ne împușcă”

Femeia susține că a ajuns acasă după 20 de ore de chin.

„După sute de amenințări și telefoane de la majoritatea pasagerilor, în minute au venit la poartă și ne-au anunțat că ne îmbarcăm. Sincer, chiar am crezut că ne duc și ne împușcă. Deci după 20 de ore de stat în aeroport și 23 de ore de nesomn, cu 2 copii după noi, am decolat. Menționez că și comunicarea cu Karpaten a fost praf. Cei de la Casio, Hi Sky au spus că cei de la Karpaten ar fi fost informați de aceste amânări și probleme, având oricum o experiență similară acum două săptămâni. Deci își pasau vina de la unul la celălalt. Vă rog să faceți public totul, întrucât pe site e deja mușamalizat totul, iar zborul de aseară e deja dispărut. Au subînchiriat la altă companie și ne-a adus, Fly Up Ucraina, care teoretic venise pentru alt zbor, deci și acei pasageri vor fi duși cu zăhărelul”, mai spune Cristina, femeia nemulțumită.

Potrivit lui Romeo Vatră, directorul Aeroportului Iași, zborul a fost anulat din cauza unei defecțiuni tehnice apărute la aeronava Hy Sky.

„Avionul trebuia să plece duminică dimineața, la ora 11:00 și a ajuns a doua zi, la ora 3:30. Deci, după 14 ore. A fost o defecțiune tehnică și de aceea a apărut această problemă și zborul a avut întârziere. Nu știm dacă vor fi despăgubiți. Este problema companiei aeriene”, susține directorul Aeroportului Iași.

Au fost introduse noi restricții privind zborurile din Aeroportul Iași.

Reporterii BZI au contactat telefonic reprezentanții Hi Sky, companie aeriană din Republica Moldova, care au cerut să fie transmisă o solicitare pe adresa companiei. Aceștia nu au oferit un răspuns până la închiderea ediției.

Rămâne de văzut ce se va întâmpla în cazul familiei care a petrecut vacanța în Antalya și a ajuns în Iași după 14 ore.

Comentarii
  • Din cauza vaucerelor de vacanta date bugetarilor, in Romania nu se merita de mers in vacanta. In Romania e scump cu draci si serviciile sunt vai mama lor. In timp ce la noi patronii de pe litoral sunt fara studii in domeniu, fara experienta, la bulgari toti sefii sunt vest
    germani, si asta se vede in calitatea serviciilor.
    Deci, in apropiere ai Bulgaria unde ai calitate occidentala la ea acasa, alta varianta e sa mergi in Turcia, acolo nu a fost comunism,Egipt, Israel,Spania,Franta,etc
    Grecia? Evitati aceasta tara,ei si acum isi bat joc de fratii nostri aromani,efectiv aromanii nu au drepturi, nu sunt recunoscuti ca si minoritate.
    Grecii fanarioti au fost cei mai rai cu romanii, fanariotii au fost o plaga/ciuma pentru Moldova. Isi cumparau domnia cu galbeni imprumutati iar dupa aia tot de pe schinarea saracilor moldoveni isi scoteau profitul.
    Grecii fanarioti au facut mult rau, tarisoarei noastre si toate blestemele ar cadea pe voi daca le dati bani.
    …, toate necazurile strabunilor nostri ce au fost batjocoriti de grecii fanarioti, ar cadea tot pe familia voastra, daca mergeti sa le dati bani urmasilor acelor calai care au facut rau tarisoarei noastre.
    Daca o sa mergi in vacanta in grecia, o sa vedeti cum ei( receptioner, camerist, chelner si chiar sef) se vor uita de sus la voi, iar asta e din cauza ca li s-a zis ca voi sunteti urmasii robilor de pe vremea fanariotilor si vor incerca sa traga cat mai multi bani din portofelul dvs, exact ca strabunii lor fanariotii.

    Vreti un sfat? Daca doriti calitate, bun simt, mergeti singuri doar cu prietena/nevasta, nu mergeti in grup cu alte familii.
    Doar voi, fara altii…o sa aveti o vacanta de neuitat. Succes si calatorie fara incidente.

  • Emoționant !
    Cum era să îi împuște pe eroii ieșeni !
    Cum au supraviețuit ei ca să ne povestească !
    Ce note de 10 ar fi luat la bacalaureat naratoarea, câte metafore la purtător !
    Or fi scris si la alte ziare, sau cumva pe feisbuci ?
    Ar încăpea un micuț reportaj la vreun tv regional, ceva pe la Ora Satelor, ca să vadă și talpa țării extraordinarele întâmplări prin care au trecut greu-încercații ?

    Dar stai ! Tocmai am tras un pârțișor de emoție: nu în fiecare zi citești asemenea grozăvie de știre, un avion defect înlocuit cu unul funcțional ca să aducă vitejii acasă.
    Eh, totul e bine când se termină cu bine. Toată lumea e acum la curent, compania aeriană e terfelită bine și nici Soarele n-a scăpat de acuzele bine-cuvenite.
    Emoționant, după cum ziceam.

  • Domle,.ce-s vrajelile astea cu poarta 214 ? De la poarta 213 am plecat fara nici o problema si am ajuns la timp, avionul era gol, chiar se mirau si moldovencele stewardese ca fac economie la haleala si la bauturi. Nici un borac sa urle, nu tu coada la pasapoarte. Ce e.ciudat, totusi, e ca pe aeroport era un pluton, toti imbracati in negru, hop hop umblau sa impuste pe careva. Ce noroc pe conationalii nostri ca n-au fost ei cei impuscati.
    PS. Poarta 214 se foloseste doar in zilele de miercuri.

  • „Avionul trebuia să plece duminică dimineața, la ora 11:00 și a ajuns a doua zi, la ora 3:30. Deci, după 14 ore. A fost o defecțiune tehnică și de aceea a apărut această problemă și zborul a avut întârziere. Nu știm dacă vor fi despăgubiți. Este problema companiei aeriene”, susține directorul Aeroportului Iași.”

    Aici este vorba de zborul Iasi-Antalya, nicidecum despre zborul nostru ( noi trebuia sa plecam la ora 8:30). Deci si saracii oameni din Iasi, ce trebuiau sa aibă un început de vacanță de neuitat, au avut de suferit. Deci noroc de aeronava Ucrainei, ce ne au luat pe noi la întoarcere, și au ajuns si ei se pare pana la urmă la destinație. Chiar ma întrebam dacă cu ei s-a rezolvat ceva. Deci nu mai musamalizati totul. Zborul Iasi Antalya au plecat de la 3:30 luni dimineață, in loc de ora 11:30.

    Iar zborul de luni dimineata Iasi-Antalya de ce nu apare pe site??Daca va uitați pe aeroport iasi, toate cursele apar ok, fara delay , si la plecari si la sosiri, cum este posibil asa ceva??

    Si legat de defecțiunea aeronavei: pe noi de ce nu ne-a informat nimeni??Cat ne am rugat de voi, in aeroport Antalya sa primim si noi un răspuns?Efectiv, cat am stat in aeroport nimeni nu a venit sa vorbească cu noi, si doar la insistentele noastre, pe la toate birourile de informații primeam răspunsuri vagi cu ” nu stim nimic”.

  • Raspunsul anonim de la „Poarta 214”, sunteti de ai lor ,nu? De ce nu va asumati comentariul sub numele real. E o nimica toata ce s-a intamplat duminica,mnoh. E ceva normal la noi, ce are loc frecvent, deci nu e nimic iesit din comun. Ne-am distrat duminica garantat!

  • Cei care dau comentarii aici, contrare celor povestite de noi, pasagerii, CLAR sunt ”prietenii HYSKY”. Avem filmulete si poze din aeroport si din afara aeroportului cum am stat cu totii in soare, cu copii mici, fara nici un fel de informatii.

  • Bai da’ ce mai pun botu crapii aici ! Ala cu poarra 214, bravo, a si muscat unu care vrea sa puna poza cu poarta. Da’ ce, a zis careva ca nu exista ?
    Faza e ca, de fapt, pe cine intereseaza vaicarelile astea ? Defecte la avioane sunt si vor mai fi. Ca i-au anuntat sau nu,.mereu se petrec astfel de incidente. Sa fi zburat cu avion defect, ori nu se mai vaicarea niciunu pe aici, ori daca scapau…tin-te bine scandaluri.
    Chiar nu intereseaza nici ca fapt divers chestii din asteaz explicatia e simpla: vrei anuntat cu mesaj pe tipsie de argint, zboara cu cursa de linie. Vrei low-cost, ai low-cost. Chiar si asa, se pare ca au furnizat pasagerilor apa, cazare, transport si haleala. Ca n-or prins si aia care stateau cu ochiul pe facebook la vaicarit….asta e altceva.

  • Mai Pescarule, ai dormit bine azi noapte?De la ce agentie esti?A zis cineva ca ar fi zburat cu vreun avion defect? IN 20 DE ORE AU AVUT TIMP CRED, CA SA ANUNȚE CA S A STRICAT AERONAVA,NU???Sau s a stricat pe ultima suta. Au fost 3 zboruri in acea zi, Cluj, Satu Mare si Iasi. TOATE CELE 3 AERONAVE S AU STRICAT???Nu mai mancati popcorn daca nu stiti despre ce a fost vorba.
    Haleala si apa???40 de sticle de apa la 200 pasageri??Si o masa seara la ora 22??
    Toata echipa din aeroport si agenții vorbesc aiurea pe aici. Va doresc si voua sa aveti parte de astfel de experiente. Sa stai ca prostul sa ceri explicații, si sa iti rada personalul aeroportului in fața ca nu stiu nimic. Lasati vrajeala!!!

  • Suntem printre pasagerii acestui zbor al companiei Hi Sky și confirmam toate afirmațiile precizate mai sus.A fost un calvar și copiii traumatizati

  • Jack Pescarul, ai cules multi pesti in cele 20 de ore de asteptare?
    Hai ca înțeleg, s a stricat prima aeronava ce trebuia sa plece la ora 8:30. Dar si cea de a 2 a ce trebuia sa decoleze la ora 19:30? S-au stricat ambele?
    Dar cu aeronavele ce trebuiau sa zboare spre Cluj ce s a întâmplat?Dar cu cea spre Satu mare??Dar cu cea care trebuia sa zboare Iasi Antalya??
    Cum,5 aeronave stricate?Pai raman turcii fara avioane!!
    Lasati minciunile astea si încercările de musamalizare!
    Iar zborul de luni dimineata cu care am ajuns intr un final unde e, de ce nu apare pe siteul Aeroportului???E fantoma?

  • Ma aflu printre pasagerii cursei. Intreaga experiența a fost una foarte neplăcută. Cele relatate chiar s-au întâmplat. Nu dorim nimanui sa treaca prin aceste momente, de aceea recomandam si tragem un semnal de alarma ,a evita companii de genul Hisky si Karpaten ca agentie organizatoare, deoarece nu informeaza oameniii, ii lasa sa aștepte sa culeagă ei informatii. Cei care scriu la misto, copil trezit la 05:00 dimineata si sa ajunga a 2a zi la 03:30 dimineata, zbor de 2h cica. Sănătate multa!

  • Ma numar printre pasagerii zborului Antalya-Iasi. Confirm afirmatiile din articol. Stim cu totii ca exista posibilitatea sa ai un zbor intarziat, dar sa nu ai nici un fel de informatie cand va fi, daca va fi si sa ai si copii dupa tine, sa stai in soare nu este deloc placut si usor. Pe langa compania HiSky si cei de la Karpaten sunt vinovati, pentru ca ne-am rugat ore intregi de ei sa ne ofere alte conditii, in afara de a sta in soare. A fost foarte dificila comunicarea cu ei.

  • Nu stiu cui foloseste articolul asta, titlul este tintit asupra companiei aviatice, DE POMANA. Reclamantii sa faca plangere turoperatorului de la care au cumparat pachetele de vacanta, deoarece acesta a contractat mijlocul de transport, acesta trebuie sa asigure serviciile din contractele semnate si platite de turisti. Nu e zbor de linie, ei nu au cumparat bilete de avion, acela a fost un charter. Turistii sa fie despagubiti de turoperator, care n-are decat sa-si recupereze pagubele de la compania de zbor. Ceea ce mi se pare mai grav decat ca li s-a defectat avionul, este ca, asa cum afirma doamna din sesizare (nu stiu de ce ii spune sesizare, ca doar nu a trimis povestea vreuinui organ de cercetare), nu au putut contacta reprezentantul turoperatorului. Asta arata neseriozitate si asta trebuia sa fie titlul articolului, dar cred ca doamna reclamanta si ziaristul nu vor sa se strice cu turoperatorul, ca mai vor si ei sa mai plece in vacante. In rest, o balacareala de articol de 2 lei.

  • Si eu am fost in acest avion, dezastru de plictiseala. Prima parte a calatoriei am facut-o in cala, printre bagaje. La urcare in Antalya aveam la mine doar telefonul, dar la coborare avem deja 2 nottebook, 1 tv 8k, diagonala 178cm…abia am trecut prin vama.
    Legat de acel avion cu nemultumiti, pot zice ca la buda, nu se putea sta efectiv mai mult de 2 secunde. Am deschis geamu ca nu puteam respira.
    Dar mancarea era buna,repet…am mers la cl 1, acolo nu sunt probleme. Daca va luati bilete la cl a 2 ca saracii riscati sa ajungeti cu intarziere de 2-3 ore in aeroport, clientii de la cl 1 avand prioritate 🙂
    Nu uitati !
    La avioane e la fel ca la tren, cand tragi apa, rahatu pleaca …din avion si aterizeaza pe casa cuiva.

  • Am calatorit anul trecut cu HI Sky. Anul acesta am avut grija cand mi-am achizitionat sejur pentru Turcia ca nu am zborul cu ei. Anul trecut, am crezut ca mor in avionul care putea a dezinfectant ieftin. Am iesit cu stomacul intors pe dos de la miros.

  • ‘Mare ti-e gradina, Doamne!’ Ok, insa de ce niciun personal din aeroport nu ne spunea ce se intampla cu aeronava noastra? Agentia de unde sa stie?? Avionul apartine de aeroport, nu agentie! Meritam si noi atunci pe loc un raspuns, macar o minciuna!! insa nu se spuneau absolut nimic! Asta nu intelege nimeni!

  • Unii nu pot povesti intr-un mod obiectiv? Trebuie sa va dati victime: Vaaaiiiii! Credeam ca ne impusca 😫 WTF?!? Baaaa terminati cu circul asta, de asta rad toti de voi. Probabil ati ales cele mai ieftine servicii, prin urmare ieftineala ati primit.

  • Daca servicii ieftine înseamnă bataie de joc, înseamnă ca noi românii ne meritam soarta. Iar HiSky nu este considerata deloc o companie low cost, nu stiu de unde ați cules-o pe asta. Daca 2500 euro pentru o familie formată din 3 membri voi considerati ca este ieftin, atunci dati ne voi banii astia sau zburați voi zilnic cu salariile voastre, ăștia de va hiliziti atât. Dacă voi considerati ca e normal ca după 20 de ore de pauza in comunicare, intr-un minut sa se rezolve totul si sa te cheme la imbarcare fara niciun fel de pregătire înainte, sa te urce intr un autobuz cu care sa mergi mai bine de 5 min ( da, sunt autobuzele care fac transferul la baza avionului,
    dar la ora aia, in bezna aia… eu zic ca te ai speria…doamna din postare nu e singura care s-a simțit asa.plus ca la un moment dat au venit o gașcă de oameni de la securitate, sa facă un control anti drog unor israelieni suspecti..

  • Pai te contrazici singura. In prima propozitie scrisa de tine recunosti ca sunt servicii ieftine, apoi spui ca de fapt nu e asa. Hai sa iti prezint ceva: “HiSky is a Moldovan-Romanian low-cost airline headquartered in Chisinau, Moldova”. Pam pam!

  • Da…… rusine sa va fie… după 18 ore de așteptat in aeroportul din Antalya. Fără comunicare din partea voastră, am stat cu copiii dormind pe scaune de la 4 dimineața pana la 12 noaptea! De piloți se sa va zic… au ratat aterizarea pe aeroportul din Antalya, deși era o vreme superba, iar la întors ne-ați înghesuit intr-o nava sub pavilion Ucrainian cu un pilot ce se credea in Top Gun!
    Dracul mai zboară vreodată cu voi!

Adauga un comentariu