Prima pagină » Local » CTP Iași vrea să înlocuiască piesele de la macazurile din oraș! Investiția ajunge la peste 380.000 de euro
CTP Iași vrea să înlocuiască piesele de la macazurile din oraș! Investiția ajunge la peste 380.000 de euro

CTP Iași vrea să înlocuiască piesele de la macazurile din oraș! Investiția ajunge la peste 380.000 de euro

02 mai 2025, 02:00, 5 ,
Petronel Ștefan în Local

CTP Iași vrea să repare macazurile din municipiu și să cumpere aparate de cale

CTP Iași a anunțat noi investiții la infrastructură, având în vedere că, în mare parte, calea de rulare este degradată. Astfel, compania va cumpăra aparatele de cale, necesare pentru reabilitare.

CTP Iași vrea să repare macazurile

Aparatele de cale sunt folosite la macazurile și încrucișările de la linia de tramvai. Acestea sunt extrem de importante, iar, dacă nu sunt întreținute, se uzează și pot complica deplasarea tramvaielor. Vatmanii au foarte mari probleme cu macazurile care nu schimbă direcția de mers și cu liniile care s-au tocit.

„Aparatele de cale pentru linia de tramvai sunt instalații fixe de cale, care servesc la trecerea materialului rulant de pe o linie, pe alta, în condiții de siguranță. Aparatele de cale vor fi fabricate de către o campanie specializată, agrementată AFER, ce dispune de un sistem de asigurare a calității, certificat conform ISO 9001. Caracteristicile prezentate în configurația de bază sunt obligatorii și minimale, ele putând fi ofertate la un nivel superior”, este precizat în caietul de sarcini.

Licitația pentru construirea depoului Dacia a fost amânată din nou.

„Produsele solicitate: schimbător simplu de ieșire – 1 bucată; schimbător simplu de intrare (inclusiv dispozitiv de acționare – 1 buc., dispozitive de încălzire – 2 buc. și instalație de acționare și comandă – 1 buc.)  – 1 bucată; încrucișare dublă tramvai T4 TW – 1 bucată; Instalație de ungere șină tramvai – 1 bucată. Schimbător ieșire cu două ace flexibile cu raze de 50 m, are următoarele caracteristici: raza în axa căii – 50 m; lungime totală pe directă – 5.700 mm; echerul joantei la vârf – 5 mm; lipirea ac contraac – max. 0,5 mm; lipirea acelor de tampoanele limitatoarelor laterale – max. 0,5 mm;”, mai scrie în documentație.

Investiția ar trebui să reducă cheltuielile

Cei de la CTP Iași preconizează că această investiție ar urma să reducă cheltuielile curente pentru reparații la linie. Infrastructura de tramvai din oraș este la pământ, în urma managementului defectuos al conducerii. Lipsa investițiilor și reparațiile făcute mult prea târziu au afectat serios liniile de tramvai. Compania a impus și limită de viteză pentru tramvaie, când traversează macazurile sau încrucișările.

„Prin realizarea de produse propuse prin caietul de sarcini, Compania de Transport Public își dorește obținerea următoarelor beneficii/rezultate: creșterea vitezelor comerciale, prin reducerea duratelor de imobilizare a liniei pentru efectuarea lucrărilor de mentenanță; menținerea siguranței călătorilor și a personalului de bord, punând accent pe prevenirea accidentelor și susținând astfel dezvoltarea unui sistem de transport la nivel european; reducerea presiunii asupra bugetului Companiei de Transport Public datorat cheltuielilor de întreținere și exploatare ridicate”, a precizat CTP Iași în document.

Firma care va câștiga licitația trebuie să asigure și servicii de mentenanță conform contractului.

„Prin serviciile de mentenanță pe perioada de garanție, furnizorul se obligă să ofere suport tehnic pentru rezolvarea oricăror probleme apărute în utilizarea și funcționarea produselor livrate”, este specificat în caietul de sarcini.

CTP Iași vrea să repare macazurile și încrucișările de linie, după ce vatmanii au făcut mai multe sesizări către conducere.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Comentarii
  • Marius Bodea

    Acest articol reprezintă o veste excelentă atât pentru noi cetățenii orașului primarului imobilarie Chirica dar mai ales pentru vatmani. În sfârșit, după atâtea articole de presă și procese în instanțe și după atâția ani de zile de neglijență și subfinanțare a infrastructurii de transport în comun din Iași, compania de transport condusă de Stoica va putea în sfârșit să-și modernizeze macazurile și să achiziționeze aparatura necesară pentru a le întreține corespunzător. Deja îmi și imaginez cum vor arăta aceste noi macazuri rutinizate. Acum vom putea să le arătăm celor de la Primărie cât de bine pot funcționa tramvaiele când le oferi infrastructura necesară. Poate chiar îmi voi permite să-mi iau o cafea în plus la următoarea ieșire a tramvaiului cafenea. În mod sigur, această investiție va aduce un plus de confort și siguranță călătorilor iar pe viitor se va putea chiar să crească și viteza medie a tramvaielor, fără a mai risca deraieri pe la macazuri și încrucișări. Să sperăm totuși că nu va apărea vreun „macaz” birocratic care să întârzie din nou punerea în practică a acestui proiect.

    • lasa zeflemeaua deoparte. e bine pentru ca nu mai opreste vatmanul tramvaiul sa coboare cu ranga ca la 1800 sa schimbe macazul

  • „CTP Iași vrea să repare macazurile din municipiu și să cumpere aparate de cale”

    sper ca lucrati noaptea si nu ziua sa dati traficul este cap

  • Din articol reiese clar ca alea sunt piese pt fix una bucata macaz!
    Atat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
11 decembrie 2025
11 decembrie 2025