Prima pagină » Titlurile zilei » Tramvaiele din Iași vor avea limită de viteză de 5 km pe oră, din cauza liniilor distruse! Vatmanii sunt revoltați: „Nu este vina noastră că liniile sunt praf” 

Tramvaiele din Iași vor avea limită de viteză de 5 km pe oră, din cauza liniilor distruse! Vatmanii sunt revoltați: „Nu este vina noastră că liniile sunt praf” 

30 apr. 2025, 02:00, 11 ,
Petronel Ștefan în Titlurile zilei

CTP Iași a stabilit o nouă limită de viteză pentru tramvaie, din cauza problemelor de la infrastructură

Limita de viteză este impusă pentru porțiunile unde sunt macazuri sau încrucișări de linie. Acesta este rezultatul unei administrări dezastruoase, de-a lungul anilor, din partea celor de la CTP Iași și a primăriei. Astfel, călătorii și angajații trebuie să suporte deciziile conducerii, în urma unor probleme apărute tot din cauza lor.

Limită de viteză pentru tramvaiele din Iași

În urmă cu o săptămână, conducerea CTP le-a transmis vatmanilor că trebuie să respecte o nouă măsură. Tramvaiele trebuie să treacă cu maximum 5 km pe oră peste macazuri și încrucișările liniilor. Această măsură a fost luată, deoarece cetățenii au făcut reclamații la CTP, din cauza vibrațiilor puternice și a zgomotului infernal. Totuși, tramvaiele GT4, care reprezintă jumătate din flota celor de la CTP, nu au vitezometre funcționale în bord.

„Ne-am săturat, efectiv, ca noi, vatmanii, să fim pedepsiți pentru incompetența altora. Directorii dau decizii din birouri, dar nu se întreabă și care e situația în realitate. Degeaba am făcut sesizări la conducere, cereri în audiență, nu se ia în considerare nimic. Așa ajungem să vorbim la presă, iar după, suntem sancționați din salariu, că divulgăm secrete. Suntem disperați. Mulți nici nu au semnat noua măsură cu viteză de 5 km peste macazuri și încrucișări. Nu este vina noastră că liniile sunt praf, iar tramvaiele nu sunt întreținute”, povestește un vatman de la depoul Gară.

Pe lângă problemele de la infrastructură, se mai adaugă și faptul că tramvaiele nu sunt verificate și reparate corespunzător. Multe dintre ele nu ar trebui să fie în circulație. Un tramvai de 2 milioane de euro stă de 18 luni retras în depou și este folosit doar pentru piese de schimb pentru celelalte vagoane.

„Cetățenii au făcut reclamații la companie din cauza vibrațiilor, când trece tramvaiul peste un macaz sau o încrucișare. La macazul cum urci de pe strada Arcu, e dezastru, nu sunt în stare să îl repare, e distrus total; colegii au făcut sesizări, au primit promisiuni în schimb. Ai impresia, uneori, când treci peste o încrucișare de linii, că ai să deraiezi. Ele sunt umplute de sudură, tocite, nu sunt potrivite pentru circulația tramvaielor. Dacă vă uitați pe stradă, nu este intersecție să nu aibă urme de deraieri de la tramvaie. Limita de 5 km la oră nu este soluția, ci refacerea căii de rulare, întreținerea ei, asta e soluția. Păi, așa, o să se ajungă la limită de 2 km și tot așa, până este închisă circulația tramvaielor”, a transmis un alt vatman de la CTP.

Vatmanii au rămas anonimi, deoarece se tem de o eventuală răzbunare a directorului general. De multe ori, în trecut, cei care au vorbit au fost sancționați din salariu, pentru informațiile divulgate.

Compania promite din nou lucrări

Reprezentanții companiei au transmis că sunt programate lucrări pentru mai multe porțiuni de linie de tramvai din oraș. Într-adevăr, și în anii trecuți s-au făcut reparații, însă eficiența acestora este inexistentă. Vatmanii se plâng că lucrurile merg din ce în ce mai rău, însă primarul Mihai Chirica și conducerea CTP se laudă cu investițiile făcute în transportul public. Inevitabil, orice tramvai nou, adus la Iași, va ajunge un dezastru din cauza infrastructurii din oraș. Deși limita de viteză exista în Regulamentul de Exploatare a Tramvaielor de la CTP Iași, vatmanii au fost puși să semneze din nou că au luat la cunoștință de această măsură. În multe puncte din oraș această limită nu are cum să fie respectată.

„Limita de viteză de maximum 5 km/oră este stabilită prin Regulamentul de Exploatare a Tramvaielor. Anul acesta avem în plan lucrări de reparație/înlocuire linie tramvai pe tronsonul Palatul de Justiție, până la intersecția cu strada Armeană; înlocuirea macazului din zona Liceului Național și refacerea asfaltului și a rosturilor, aproximativ 8,5 milioane de lei fiind alocați pentru aceste lucrări. În articolul 425 din Regulamentul de Exploatare a Tramvaielor se specifică că la trecerea peste macazuri limita de viteză este 5 km/oră. Nu este o măsura nouă”, a transmis Carmen Ghercă, purtător de cuvânt CTP Iași.

Reporterii BZI l-au contactat și pe directorul general, Cristian Stoica, pentru a oferi un punct de vedere cu privire la această situație. Acesta nu a răspuns apelurilor.

Limita de viteză pentru tramvaiele din Iași a fost impusă de CTP, după ce oamenii au făcut reclamații către companie.

Bugetul.ro
Directivă UE pentru România care nu mai suportă amânare. Sistemul bancar din țara noastră trebuie să implementeze rapid ce se cere de la Bruxelles
redactia.ro
George Simion, gafe după gafe la limba franceză în direct la TV. Momentul a devenit viral. Nous voulons… o încetare a focului
Bugetul.ro
Spaima care vine dinspre UE! Guvernul României ar putea primi ordin să mărească toate salariile actuale din sistemul bugetar în perioada următoare
a1.ro
Dana Roba s-a afișat pentru prima dată alături de iubitul ei, iar internauții au pus-o la zid: „Dragostea nu are culoare!”
Playtech.ro
Anunţul trist al momentului despre Regele Charles! E finalul, Prinţul William se pregăteşte să preia conducerea
observatornews.ro
Capitala şi 12 judeţe, sub cod galben de vreme severă în următoarele ore. Lapoviță și ninsori la munte
Playsport.ro
Incredibil! Cum poate să arate Sandra Izbașa la 11 ani după ce s-a retras din gimnastică. Imaginile au scăpat pe net
Evz.ro
Un imperiu măcinat de trădare. Serialul captivant de pe Netflix care dezvăluie secrete întunecate
realitatea.net
Colesterolul redus într-o săptămână. Cinci pași recomandați de nutriționiști
SportpeSurse
Prima reacție a băiatului lui Ionel Ganea, după teribilul accident
Playtech.ro
Județul din România cu cele mai multe oraşe. Sunt 11 la număr
Dailybusiness.ro
Românii, „salahorii” Europei: Muncim cel mai mult, dar trăim cel mai puțin!
RomaniaTV
GAFĂ uriașă făcută de Ilinca. Soția lui Simion, prinsă cu o minciună foarte gravă. S-a făcut de rușine în fața unei țări întregi!
stiriromania.ro
La 57 de ani, Carmen a devenit cea mai în vârstă mamă de gemeni din România. Partenerul, cu 22 de ani mai tânăr
RomaniaTV
Anunţul care bulversează TOTAL alegerile prezidenţiale. Răsturnare incredibilă de situaţie
redactia.ro
Drama prin care a trecut marea actriță Cristina Deleanu: „Nu voi uita niciodată acea senzație de pământ în gură”
ego.ro
Oana Roman, momente dramatice, EXCLUSIV: ”O relație abuzivă și toxică...”
Comentarii
  • Incet-incet, salvati planeta cu tramvaiul 🙂

  • RATP incompetenta,posturi de conducere platite foarte bine si rezultate mediocre daca nu chiar prostesti.Aduci tramvaie de milioane de euro pe infrastructura proasta.Rezultat distrugerea noilor tramvaie si nimeni nu e tras la raspundere pentru distrugere.RATP vaca de muls pentru multi din conducerea societatii si a incompetentilor.

  • incompetentii

    `În halele de la depoul Gară se află tramvaiul Pesa cu numărul 2210, care este defect din anul 2023` – bai baiatule!!!

  • Eu vad ca liniile de tren rezista mai bine si mai mult, desi incarcarile sunt mult mai mari. Pai, faceti calea de rulare ca la tren. Ar iesi si mult mai ieftin decta solutiile incercate pana acum.

  • De foarte mult timp se urmărește desființarea ctp mai ține-ți minte pe așa zisul liberal botez ce a fost consilier la primărie pe vremea lui nechita ? Acest botez a cerut într-o ședință DESFIINȚAREA ctp și ELIMINAREA TRAMVAIELOR din municipiul IAȘI spunând că nu sunt necesare !!!

  • Probabil că mulți dintre postaci nu au locuit sau nu locuiesc în zonele de circulație a tramvaielor. Din spatele ecranelor „la vita e bella”.

  • Cred că se face prea mult caz pe CTP. Avem nevoie de tramvaie. Sunt plângăreți cărora nu le convine nimic, vatmani sau călători. Ba e zgomot , ba e infrastructura proasta, ba e prea mica viteza, ba e prea mare, ba directorii…… Numai bârfe de plângăreți. Ar fi bine să scoată liniile din zona palat . Sa se circule mai mult pe zonele adiacente

    • JOJO, este real ce se spune, nu sunt barfe. Oricum ce este acum in oras, este ceva foarte periculos. Sunt vorbiri rautacioase; mai lasati-va masina acasa…Real, ar trebui ca primaria sa faca un studiu si apoi un proiect de modernizare si a infrastructurii dar si circulatiei. Sa dea bani pentru confortul si siguranta iesenilor si sa mai lase renovarile de cladiri la ordin.

  • Clovni, votati in continuare cu socialisti pro razboi.

  • Marius Bodea

    Dezastru! Nici măcar pe jos nu mai pot să merg prin Iași, că risc să fiu călcat de acele tramvaie care abia se mișcă. Să fi fost eu primar, vă garantez că nu ajungeam în această situație jenantă. Aș fi alocat fonduri masive pentru a moderniza infrastructura și a achiziționa tramvaie de ultimă generație. Dar actualul primar Chirica și gașca lui de incompetenți au transformat Iașiul într-un muzeu al epocii comuniste. Știu, știu, ei se laudă cu investițiile făcute, dar cred că au confundat Iașiul cu Coreea de Nord unde orice mișcare a liderului suprem este un succes răsunător. Aici, la noi, oamenii vor să ajungă la destinație fără să simtă că fac un maraton pe poteci de munte. Și ce fac directorii ăștia în frunte cu Stoica de la compania de transport? Impun o limită de viteză de 5 km/h ca să ne dea impresia că suntem la Raliul din Dakar. Păi, așa pot să ajungă mai repede și cu rolele!
    Vai de capul lor vatmani, care sunt obligați să semneze măsuri absurde, doar ca să acopere incompetența conducerii ctp. Eu aș fi încercat să-i conving pe ăștia de la ctp să transforme tramvaiele în căruțe trase de boi. Ar fi mai ecologice și, în plus, ar putea merge și pe liniile distruse, fără probleme. Doar să le dea drumul pe străzi, cu un bici în mână, ca să le îndemne la viteză. Cam așa arată transportul public în Iași la nivelul anului 2025. Vai de noi!

  • E jale, jale. In ziua meciului cu FC Botosani am facu o ” excursie ” cu nepotul pana in Copou.
    Intradevar din PD ROS si pana prin Fundatie, credeam ca poate sari oricand de pe sine.
    Primaria ar trebui sa treaca la treaba imediat si sa refaca liniile astea, sa puna autobuze pe trasee.
    Au dreptate vatmanii si asta pot confirma toti cei care merg cu tramvaiul pe zonele astea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`