Diete si regimuri

De ce ar trebui sa beti suc de sfecla rosie dupa 60 de ani: aceasta leguma nu este contraindicata varstnicilor

Publicat: 05 apr. 2021
suc de sfecla rosie
Această legumă colorată, bogată în fibre și antioxidanți, are multe virtuți.

Această legumă colorată, bogată în fibre și antioxidanți, are multe virtuți. Ar fi chiar un aliat de baza pentru persoanele de varsta a treia, potrivit unui nou studiu. De ce ar trebui sa beti suc de sfecla rosie dupa 60 de ani?

Aceasta leguma cu conținut scăzut de calorii și bogata în fibre (2 până la 3 g la 100 g de sfeclă) este un aliat al tranzitelor leneșe. De asemenea, are o puternică putere antioxidantă, datorită polifenolilor pe care îi conține. Prin urmare, ajută la încetinirea îmbătrânirii prin neutralizarea radicalilor liberi.

Iata de ce ar trebui sa beti suc de sfecla rosie dupa 60 de ani!

Dar asta nu este tot. Sfecla – precum spanacul sau salata verde – este bogată în nitrați naturali (aproximativ 150 mg la 100 g), care sunt excelenti pentru sănătate, în special pentru sănătatea cardiovasculară. Studiile anterioare au arătat deja o asociere între concentrația ridicată de nitrați în urină și riscul mai scăzut de hipertensiune sau de accident vascular cerebral.

Un nou studiu, efectuat pe un grup mic de persoane cu vârste cuprinse între 70 și 80 de ani, arată că consumul de suc de sfeclă ar îmbunătăți sănătatea vasculară și cognitivă la vârstnici. Participanții au fost alimentati timp de zece zile fie cu suc de sfecla rosie, fie cu un suc placebo (fără nitrați), de două ori pe zi. Cei care consumaseră berea au observat scăderea tensiunii arteriale. Cercetătorii de la Universitatea din Exeter (Marea Britanie) au arătat, de asemenea, că au mai puține bacterii legate de inflamație în gură.

„Rezultatele noastre sugerează că adăugarea de alimente bogate în nitrați în dietă – în acest caz prin suc de sfeclă – timp de doar zece zile poate modifica dramatic microbiomul oral (amestec de bacterii) pentru o mai bună sănătate pe termen lung a acestui microbiom oral care ar putea încetini modificările vasculare și cognitive negative asociate cu îmbătrânirea”, spune autorul principal al acestui studiu, ale cărui rezultate sunt publicate în revista Redox Biology.

Cum se preapara corect sucul de sfecla rosie

Dacă aveți un storcător sau robot de bucătărie, faceți-vă propriul suc. Sfecla roșie fiind o legumă dură, adăugați puțină apă în blender. Pregătiți cocktail-uri anti-îmbătrânire, combinand această legumă cu castraveți, măr sau morcov. În caz contrar, puteți cumpăra suc direct din secțiunea organică a supermarketului, dar trebuie sa fiti atenti la ingredientele pe care le contine, deoarece multe astfel de sucuri pot ascunde aditivi care sunt contraindicati unui organism echilibrat.





Adauga un comentariu