Titlurile zilei

Depoul de tramvaie de la Gara Mare din Iași va fi demolat! Primăria pregătește un alt proiect pe terenul aflat în apropiere de zona centrală. Va fi inclusă și o parcare subterană

Publicat: 01 apr. 2021
Depoul de tramvaie al Companiei de Transport Public Iași din zona Gara Mare, municipiul Iași
Depoul de tramvaie de la Gara Mare Iași ar urma să fie demolat, Primăria dorind să construiască o parcare subterană pe locul spațiului de mentenanță a tramvaielor

Primăria va schimba din temelii zona depoului de tramvaie de la Gara Mare din Iași. Pe suprafața de 4,5 hectare din apropierea gării va apărea o nouă serie de construcții. Municipalitatea va reloca depoul de tramvaie în alte zone din oraș

Surpriză pentru ieșenii care locuiesc în zona depoului de tramvaie de la Gara Mare din Iași. Cei care locuiesc în zona străzii Străpungere Silvestru, dar și pe arterele din jurul Catedralei Mitropolitane, ar putea avea parte de o parcare subterană pe locul depoului. Primăria Iași vrea să demoleze depoul de tramvaie al Companiei de Transport Public (CTP), pentru a face loc unei parcări, unui parc, dar și unui muzeu dedicat transportului pe șine. Proiectul a fost inclus inclusiv în Planul Național de Redresare și Reziliență, alături de alte obiective legate de transportul public din Iași.

Parcare subterană la depoul de la Gara Mare Iași

Primarul Mihai Chirica a explicat și ce se va întâmpla cu zona de la Gara Mare din Iași.

„Vom desființa depoul de la Gară. Aici sunt 4,5 hectare între strada Petru Movilă și Străpungere Silvestru. Va fi un muzeu al transportului pe șină și un parc cu parcare subterană, care va asigura parcarea pentru toate blocurile din zonă”, a menționat primarul Mihai Chirica.

Desființarea depoului de la Gară vine la pachet cu modernizarea depoului din Dacia, dar și cu construcția unui spațiu nou pe platforma de la Fortus SA.

„Desființarea depoului de la Gara Mare se poate face doar mergând pe alte proiecte. Vorbim despre modernizarea depoului din Dacia, unde vor fi 54 de tramvaie. În Dacia va fi și baza de tramvaie noi, zona fiind optimă pentru acest lucru. Discutăm și despre o nouă bază în zona CUG, cea care va asigura inclusiv traseul 9”, a mai spus primarul Mihai Chirica.

Reguli noi de trafic la ieșirea din municipiul Iași

Municipalitatea ieșeană a luat în calcul în cursul săptămânii trecute o serie de schimbări majore în traficul din oraș. Aceste decizii au venit la pachet cu o altă soluție luată în calcul de Primăria Iași. Primarul Mihai Chirica a precizat că municipalitatea va prelua toate tronsoanele de drum național din oraș, tronsoane care vor fi transformate în regim de stradă.

„Suntem în fază finală de preluare a tronsoanelor de drum național din Iași. Am avut runde de întâlniri cu Compania Națională de Autostrăzi. Am trecut în revistă patrimoniul orașului. Vrem să preluăm intrarea dinspre Lețcani până la rond Păcurari. Sectorul de la Arabesque până la rond va fi trecut în regim de stradă. Intenționăm să găsim soluții pentru cei care ies din Valea Lupului spre oraș. Vrem să regândim și modalitatea de acces spre Complexul Era. Acest lucru nu va deprecia activitatea comercială „, a spus primarul Mihai Chirica.

Camionagii vor fi vânați la intrarea în Copou

Proiectele Primăriei vor cuprinde și alte zone din oraș, nu doar cele de la Gara Mare din Iași sau ieșirile din municipiu. Edilul Mihai Chirica a cerut Poliției Rutiere o monitorizare a zonei Ștefan cel Mare din Cârlig, zonă tranzitată de camioanele de mare tonaj ce distrug șoseaua.

„În zona Copou este o situație care trebuie să stea în atenția noastră, inclusiv a Poliției. Restricțiile de tonaj trebuie verificate în permanență de Poliția Rutieră. Sunt betoniere de 9 metri cubi care mai circulă pe acolo, deși tonajul maxim permis este de 5 metri cubi. Putem să restricționăm tonajul și viteza de transport pentru a nu afecta strada”, a mai susținut primarul Mihai Chirica.





Comentarii
  • Politia locala Barnova va prelua paza la palatul Roznovanu. Chirica va inaugura un nou depou in centrul comunei Barnova. Taranii din Barnova vor intra cu tramvaiele, dar neaparat cu prioritate, in orasul Iasi.

  • Atata publicitate lui Chirica si totul este degeaba. Chirica este omul promisiunilor, asta-i adevarul. Omul nu este in stare de nimic. Cica mai nou vrea sa faca depou la Fortus, ce idiot si in urma cu doi ani sau un an, chema fabrica Skoda sa vina la Iasi, tot pe platforma Fortus si aia l-au dat cu flit ca nu le ofera infrastructura. Bine, Chirica minte de cand statea in Pacurari .. tot asa prost a ramas.

  • Pentru ieseni, fiecare zi cu Chirica primar este in 1 aprilie, sunt mintiti pe fata. Singurii care nu-s mintiti de agariciul primariei sunt mafiotii imobiliari, astia fac ce vor in oras pentru parandaratul potrivit.
    De fapt, probabil ca mafia imobiliara a lui Chirica a pus ochii pe hectarele de teren ultracentral de la depou, la 1 minut de Piata Unirii, asta ar fi stirea adevarata.

  • „PREA-CU-MINTEA-ODIHNITA” are manifestari si declaratii din sfera elucubratiilor. Cred ca este primul caz de AUTISM EXTROVERTIT.

  • O autogara n-ar face…. ca suntem de rasul lumiicu microbuze parcate la bordura undevrei si unde nu vrei in iasul asta. Daca sunt 4,5 ha ia si fa o autogara pe 1 ha , ca e mai necesara o autogara decat un muzeu.

  • Mai bine o autogara…acolo gara,peste strada autogara, toate la un loc, nu sa umble lumea bezmetica prin tot iasul dupa microbuze. Unele pleaca de la Piata Nicolina, unele de la fostul bazar, unele de la posta de la gara, unele de prin Bularga, Pacurari, colt Vama Iasi si draq mai stie de pe unde. Asta e civilizatie ? I-auzi muzeu al transportului pe sine. Ce sa puneti in el, tramvaiele fara frane, masini busite? Chiar nu puteti vedea mai departe de ideile astea aiurite? Ce e mai important pt iasi, o autogara sau un muzeu al nimicului?

  • Promisiuni amagitoare. Interesul este altul. Cei naivi, vorn crede si vor spera.
    Mai bine modernizarea Autogarii si a transportului public. Plus reperatii si modernizari la infracstructura orasului. Sunt multe de facut.

  • Parc si Parcare Subterana, venind de la Mihai Chirica si Primaria Iasi imi rezerv dreptul sa cred ca va rasari si un bloc turn iar parcul va fi un spatiu verde mic care va fi betonat peste cativa ani. Mihai Chirica dovedeste ca dintr-un PSDisti nu poti face un PNList cu care sa se mandreasca Iasul, zero proiecte majore in 6 ani la conducerea orasului.

  • Este prea mic terenul pentru o autogara. Si prea mare aglomeratia. La orele de varf, ar trebui sa plece minim 30 de autobuze si sa intre cam tot atatea. Sa nu uitam ca Iasul are 93 de comune. Mai sunt si cursele interjudetene si cele internationale.

    Iasul ar trebui sa aiba minim 3 autogari. Una din ele ar trebui sa fie pe locul fostelor fabrici Nicolina. In spate este calea ferata, deci s-ar putea face si statie pentru trenul metropolitan.

  • Bre Baltazare, aia cu trenul metropolitan e tare ! Ti-oi cumpara eu primul bilet ! Fii pe faza !
    Alta: nu ai nici o idee despre destinatia terenului de la Nicolina, asa-i ? Esti chiar asa pe dinafara, chiar nu stii ca acolo vor fi blocuri si iar blocuri, masini, magazine, spatii de birouri, orice forma de la lua bani de la cei multi pentru imbogatirea celor putini ?

  • Stiu ce vrea Chirica sa fie acolo, Gepeto, dar stiu si ce ar trebui sa fie daca Iasul ar avea primar.
    Planul cu autogara + gara i-a fost prezentat lui Chirica in 2018. Gratis, de catre o asociatie profesionala care a facut munca pro-bono. Iasul ar trebui doar sa cumpere terenul. Banii pentru restul ar veni de la UE – Sustainable Urban Development.

Adauga un comentariu