Sanatate

Dieta Stockholm: Cum să scapi de 20 de kilograme în doar două săptămâni

Publicat: 19 apr. 2021
femeie care slăbește mâncând legume
Principiul de bază al Dietei Stockholm se bazează pe consumul unui aliment timp de o zi, preparat sub diferite forme

Dieta Stockholm a fost concepută de nutriționiști suedezi și folosește o abordare diferită față de alte diete unde ți se impune să renunți la anumite alimente, iar planul de dietă este făcut în funcție de fiecare persoană.

Personalizarea dietei ajută foarte mult deoarece fiecare organism reacționează în felul lui, iar impunerea unor „diete minune“ în care trebuie să mănânci niște salată sau, mai rău, să te înfometezi, nu ajută pe oricine.

În Dieta Stockholm se ține cont de rata metabolic, stilul de viață, starea de sănătate, istoricul greutății sau când îți este foame.

Persoanele care au ținut această dietă tim pde două săptămâni au reușit să slăbească între 12 și 20 de kilograme.

Dieta Stockholm: Care sunt alimentele interzise

Principiul de bază al Dietei Stockholm este scăderea în greutate renunțând la anumite alimente care îți fac rău.

Din start, sunt eliminate mâncărurile cu un conținut mare de grăsime, produsele de panificație, dulciurile și băuturile dulci. Alimentele pot fi fierte sau gătite la aburi, însă nu ai voie să le prăjești. Alimentele pot fi consumte și crude, în salate fără însă a pune vreun dressing.

Fructele care pot fi consumate în cadrul Dietei Stockholm trebuie să aibă o cantitate cât mai mică de zahăr, fiind excluse bananele, piersicile sau strugurii.

La fel ca și în alte diete, consumul de alcool este inetrzis, la fel și sucurile, dar și apa minerală sau băuturile acidulate.

În Dieta Stockholm poți mânca de trei ori pe zi, ținând cont de niște reguli. Astfel, nu trebuie să mănânci nimic cu 4 ore înainte de culcare.

De asemenea, se recomandă consumul de apă deoarece îmbunătățește metabolismul și taie senzația de foame. În plus, este recomandat să renunți la cafea și ceaiuri deoarece au efect diuretic.

Un aliment, „vedeta zilei“

Principiul de bază al Dietei Stockholm se bazează pe consumul unui aliment timp de o zi, preparat sub diferite forme.

În prima zi, „vedeta“ este peștele, care poate fi consumat preparat sub diferite forme, atât la aburi,cât și fiert sau înăbușit. Improtant este să știi că nu-l poți prăji. De asemenea, este permis să poți mânca și supă de pește, la care să daugi condimente și verdețuri. Cantittatea totală de pește care poate fi consuamtă în această zi este de 300-500 g de pește.

În ziua a doua, legumele sunt în meniu. Toată ziua ai voie să mănânci aproximativ 1,5 kg de legume. Acestea pot fi consumate proaspete, dar și înăbușite, fierte. De asemenea, poți bea orice fel de suc de legume.

După legume, a treia zi dieta permite consumul cărnii de pui, aproape jumătate de kilogram. Acesta poate fi gătit fiert sau să copt la cuptor.Sunt premise și supele sau ciorbele cu bucăți de carne. În doar o zi poți mânca 0,5 kg de pui.

După carne, ziua a patra adduce în prim plan cerealele. Toată ziua ai voie să mănânci aproximativ 200g de produs uscat. Acestea pot fi consumate și sub formă de terci cu puțină sare.

Ziua a cincea este dedicată lactatelor, având voie să mănânci pe lângă lapte și brânză de vaci cu un conținut mic de grăsimi . Cantitatea maximă permisă este de aproximativ 500g.

În ultima zi a dietei se consumă doar fructe. Cu excepția fructelor deja mențioante, pot fi consumate aproximativ 1,5 kg.

Contraindicații ale Dietei Stockholm

Pe lângă kilogramele pierdute, Dieta Stockholm are multiplele beneficii pe care le are pentru organism.

Totuși, Dieta Stockholm poate avea și efecte nedorite, care pot consta în tulburări digestive, diaree sau scăderea glicemiei.

Persoanele care suferă de boli cronice sau care au o stare de sănătate precară trebuie să cunsulte un medic înainte de a ține această dietă.

Contraindicații pentru Dieta Stockholm există și în cazul gravidelor, persoanelor care au tulburări gastrointestinale sau diabet zaharat.





Adauga un comentariu