Peste 4 milioane de lei cheltuie Direcția Județeană de Administrare a Drumurilor Iași (DJADP), pentru reparațiile de pe un tronson de drum pe o lungime de 2 kilometri
Contractul a fost scos la licitație în luna iulie 2025, iar firmele interesate au avut posibilitatea depunerii ofertelor financiare pe platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), până pe data de 8 august 2025.
DJADP plătește peste 4 milioane de lei pentru reparațiile unui tronson de 2 kilometri de drum din județul Iași
Contractul are ca obiect „Lucrări de covoare bituminoase, dar și asigurarea scurgerii apelor pluviale și siguranță rutieră pe DJ 2049A: limită municipiul Iași – Holboca, km 2+ 600 – 4 + 615. Lungime = 2,015 kilometri”. Acesta are o valoare estimată de 3.445.370 de lei, fără TVA, adică 4.099.990 de lei, cu TVA inclus. Potrivit platformei Sistemului Electronic de Achiziții Publice, o ofertă a fost depusă de Eky – Sam SRL, administrată de Radu Marian Samoilă; cea de-a doua ofertă a fost depusă de firma Conest SA, administrată de Irinel George Tofan, iar cea de-a treia ofertă a fost depusă de firma Enviro Construct SRL, administrată de Dan Chihaia. În acest sens, potrivit informațiilor de pe SEAP, ofertele se află în evaluare calificare și tehnică până pe data de 4 noiembrie 2025.
„Scopul și obiectivul lucrărilor este îmbunătățirea condițiilor de siguranță și confort pentru toți participanții la traficul rutier. Îmbunătățirea caracteristicilor suprafeței căii de rulare prin eliminarea denivelărilor și a degradărilor de suprafață. Facilitarea evacuării apelor provenite din precipitații prin corectarea pantei transversale. Sporirea durabilității îmbrăcăminților asfaltice, prin creșterea rezilienței la oboseală și îmbătrânire. Sporirea stabilității la deformații permanente prin îmbunătățirea caracteristicilor de stabilitate și asigurarea unei rezistențe sporite la producerea făgașelor. Perioada de garanție de bună execuție este cuprinsă între 12 și 36 de luni și se aplică de la semnarea procesului-verbal de recepție la terminarea lucrărilor, și este valabilă pentru toate lucrările realizate în cadrul contractului. Plata lucrărilor se va face la finalizarea tuturor lucrărilor, după semnarea procesului-verbal de recepție la terminarea lucrărilor. Începerea execuției lucrărilor se va face pe bază de comandă scrisă (ordin de începere) din partea beneficiarului”, este specificat în documentele publicate pe SEAP.
Firma care va fi declarată câștigătoare a contractului va executa lucrări de siguranță rutieră, dar și iluminarea trecerilor pentru pietoni
În cadrul documentelor este specificat că prin proiect se vor executa lucrări de siguranță rutieră, dar și pentru iluminarea trecerilor pentru pietoni.
„Se vor executa lucrări de siguranță rutieră – iluminare treceri pietoni, prin achiziționarea și montarea unor sisteme de iluminat cu LED, inteligente, pentru creșterea gradului de siguranță la trecerile pentru pietoni, indicarea tipului de stâlp cu dimensiunile necesare (dacă se adoptă stâlpi cu consolă, se va respecta nivelul de înălțime a acesteia, conform normelor în vigoare, astfel încât să nu pericliteze circulația rutieră), conform standardelor și normativelor în vigoare privind siguranța participanților la trafic. Conectarea sistemului de iluminat se va face la sistemul de iluminat public. La finalizarea acestor lucrări se va întocmi proces-verbal de recepție calitativă”, mai este specificat în caietul de sarcini ale procedurii de licitație.
Astfel, peste 4 milioane de lei cheltuie Direcția Județeană de Administrare a Drumurilor Iași (DJADP), pentru reparațiile de pe un tronson de drum pe o lungime de 2 kilometri. Rămâne de văzut care va fi firma ce va câștiga licitația și, implicit, care va semna contractul de lucrări.