Stiri medicale

Exercitii fizice inainte de micul dejun. Care sunt beneficiile

Publicat: 06 nov. 2019

Activitatea fizica este recomandata tuturor, dar mai ales atunci cand vrei sa slabesti. Multi se intreaba insa ce este mai bine: sa faci exercitii fizice inainte de micul dejun sau dupa? Cel mai recent studiu pe aceasta tema rastoarna ceea ce stiam pana acum. Descopera cum te ajuta daca faci exercitii fizice pe stomacul gol.

Exercitiul fizic este recomandat persoanelor supraponderale sau obeze, ca o modalitate de a-si reduce risculde a dezvolta diabet de tip 2 si boli cardiovasculare. Dar oamenii nu au intotdeauna timp sa faca eforturi atat cat si-ar dori, asa ca este important sa se gaseasca modalitati de crestere a beneficiilor pentru sanatate. Ultimele cercetari au gasit o modalitate de a face exact acest lucru si sunt legate de sincronizare. Se pare ca sa faci exercitii inainte de micul dejun este mai eficient.

Sa intelegem insulina

Pentru a explica cum functioneaza acest lucru, ajuta sa stii putin despre insulina. Insulina este un hormon care ajuta la controlul nivelului de zahar din sange. Unul dintre efectele principale ale insulinei dupa masa este sa permita transportul zaharului din sange in muschi, unde poate fi apoi pastrat sau utilizat ca combustibil pentru energie.

Atunci cand oamenii nu fac suficient de mult efort si devin supraponderali sau obezi, corpul lor trebuie sa produca mai multa insulina pentru ca hormonul sa aiba acest efect important. Cu alte cuvinte, acestea devin mai putin sensibile la insulina. Acesta este unul dintre motivele pentru care a fi supraponderal creste riscul aparitiei diabetului de tip 2 si a bolilor cardiovasculare.

Unul dintre principalele beneficii pentru sanatate ale exercitiului este ca ne imbunatateste raspunsul la insulina si ne putem controla mai bine nivelul de zahar din sange – chiar daca nu vedem ca aceasta schimbare se intampla. Acum devine clar ca legatura intre momentul cand mancam si exercitiile fizice ar putea fi importanta pentru acest raspuns la insulina.

Exercitii fizice inainte de micul dejun: care este efectul

Studiul a analizat raspunsurile la sase saptamani de exercitiu – bicicleta timp de 50 de minute, de trei ori pe saptamana. Intr-un grup, barbatii supraponderali sau obezi s-au antrenat inainte de micul dejun si au prezentat un raspuns imbunatatit la insulina dupa antrenament. Adica organismul lor a trebuit sa produca mai putina insulina pentru a controla nivelul de zahar din sange. Acest lucru sugereaza ca au avut un risc mai mic de boli precum diabetul de tip 2 dupa antrenament. Dar barbatii care au efectuat acelasi exercitiu dupa micul dejun nu au aratat un raspuns imbunatatit la insulina.

Barbatii care au facut exercitii fizice inainte de micul dejun, de asemenea, au ars in timpul antrenamentului o cantitate mai mare de grasime. Asta in comparatie cu grupul care a facut efort fizic dupa micul dejun. Dovezile actuale sugereaza ca aceasta crestere a arderii de grasimi poate explica de ce grupul respectiv a prezentat mai multe beneficii pentru sanatate.

Dar nu va asteptati sa pierdeti mai mult in greutate

O conceptie gresita cu privire la antrenamentul inainte de micul dejun este ca cresterea arderilor de grasimi va duce la pierderea in greutate. Dar pentru pierderea in greutate, factorul important este echilibrul energetic. Aceasta este cantitatea de energie consumata ca aliment si bauturi minus cantitatea de energie care este cheltuita de organism.  Energie consumata partial si prin exercitii fizice.

Exista unele dovezi ca, intr-o perioada scurta de timp (24 de ore), saritul peste micul dejun ajuta. Asta impreuna cu efectuarea de exercitii fizice pot crea un echilibru energetic  negativ. Comparatia se face cu mancarea micului dejun si efectuarea aceluiasi tip de exercitiu. Cu toate acestea, dovezile sugereaza ca, atunci cand nu sariti micul dejun, cantitatea de greutate pierduta va fi similara. Asta chiar daca arderea de grasimi este diferita. Asadar, cresterea arderii de grasimi in timpul antrenamentului nu duce la o pierdere in greutate mai mare. Sigur, cu exceptia cazului in care echilibrul energetic (de exemplu, aportul de energie sau cheltuielile de energie) este diferit.

Cercetarea s-a facut pe exercitii de anduranta cu intensitate moderata, precum ciclismul si joggingul. Rezultatele nu se aplica neaparat pentru exercitii fizice de mare intensitate sau pentru ridicarea de greutati.



loading...

Adauga un comentariu