Titlurile zilei

Filmul unei tragedii în trafic! Care sunt pistele pe care merg anchetatorii după accidentul rutier din Bucium. Șoferul TIR-ului și fetița care se juca în curte au murit pe loc – FOTO / VIDEO

Publicat: 09 sept. 2020
Șoferul TIR-ului care a provocat accidentul rutier și fetița care se juca în curte au murit pe loc în urma impactului
Anchetatorii iau în calcul mai multe variante în cazul accidentului rutier petrecut ieri în zona Bucium

Filmul tragediei din trafic este de necrezut. Atât șoferul, cât și fetița care se juca în curte au murit pe loc. Anchetatorii iau mai multe variante în calcul și urmează să se facă mai multe expertize pentru a stabili ce s-a întâmplat. Cert este că șoferul TIR-ului a pierdut controlul volanului, iar containerul pe care îl transporta s-a desprins. Mai apoi, capul tractor a dărâmat mai multe garduri și s-a oprit într-o casă

Accident la Iași. Ieri, în jurul prânzului, un apel la numărul unic de urgențe avea să anunțe o tragedie. Un TIR scăpat de sub control a distrus gardul unei proprietăți și s-a oprit într-o vilă din zona Bucium. În urma accidentului, o fetiță în vârstă de 3 ani și șoferul TIR-ului în vârstă de 55 de ani au decedat. Ce s-a întâmplat în Bucium este greu de spus. TIR-ul care era condus de un șofer din Constanța circula dinspre Vaslui către Iași. Într-o curbă, acesta a intrat în balans, vagonul metalic pe care îl transporta a sărit, iar capul tractor a rupt o țeavă de gaz, a rupt două garduri și s-a oprit într-o casă.

Șoferul TIR-ului și fetița care se juca în curte nu au avut nicio șansă

După apelul la 112, mai multe echipaje medicale, pompieri și polițiști au ajuns la fața locului. A început o cursă contracronometru pentru salvarea celor răniți. Medicii au găsit o copilă de doar 3 ani în stop cardio-respirator. Leziunile pe care le-a suferit au fost practic incompatibile cu viața, iar în cele din urmă au fost nevoiți să declare decesul. Medicii nu au putut face nimic nici pentru șoferul TIR-ului. Acesta a fost practic strivit în urma impactului.

„Polițiștii au deschis un dosar penal sub aspectul comiterii infracțiunii de ucidere din culpă, iar cercetările continuă pentru stabilirea întregii situații de fapt. S-a dispus efectuarea necropsiilor pentru stabilirea cauzei deceselor”, au transmis reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Iași.

De ce s-a desprins containerul de șasiu?

Anchetatorii iau în calcul mai multe variante. Spun că TIR-ul ar fi putut rămâne fără frâne sau că șoferul a intrat cu prea mare viteză în curbă. Pănă acum este practic imposibil de spus ce s-a întâmplat. Mai mulți șoferi de TIR care au oprit în zonă au ridicat semne de întrebare legate de modul în care era prins containerul de șasiu.

„Containerul nu avea cum să se desprindă așa din senin. Este ceva la mijloc. Chiar dacă se răsturna, nu avea de ce să se desprindă”, a spus un șofer de TIR.

Ion G. avea 55 de ani și era angajat al unei firme de transport. El avea containerul încărcat cu hârtie și ar fi trebuit să ajungă la o tipografie în Iași.

Colegul șoferului de TIR mort în accident a spus că îl aștepta să descarce

La aproape două ore de la accident, un alt șofer de TIR, angajat la aceeași firmă, a oprit în zonă. Bărbatul a spus că al său coleg ar fi trebuit să ajungă să descarce.

„Nu știu ce s-a întâmplat. Trebuia să meargă la descărcat. Îl așteptau acolo…”, a spus bărbatul.

Despre TIR nu a făcut comentarii. Totuși, ieri s-a zvonit printre colegii șoferului decedat că TIR-ul respectiv ar fi fost cunoscut ca având ceva probleme de ordin mecanic. În orice caz, ce a mai rămas din TIR va fi atent examinat de specialiști. Ulterior, se va stabili dacă a fost vorba despre o eroare umană sau despre vreo defecțiune tehnică.

Accidentul ar fi putut face mult mai multe victime

Ieri, în Bucium s-ar fi putut petrece o adevărată catastrofă. TIR-ul scăpat de sub control putea distruge totul în cale. Pe imaginile de pe camerele de supraveghere se vede clar cum în acel moment nu trece nicio mașină pe stradă. Dacă ar fi trecut, numărul victimelor ar fi fost cu totul altul. Acum, oamenii legii trebuie să stabilească ce s-a întâmplat. Reprezentantul firmei a fost contactat de autoritățile ieșeni și i s-a cerut să pună la dispoziția organelor de cercetare mai multe documente. Acum, atât familia micuței, cât și familia șoferului se pregătesc pentru înmormântare. Dumnezeu să îi ierte!





Comentarii
  • E simplu: un sofer obosit, fara pauze si fara a respecta timpul de odihna. Un tahograf masluit exact cum are patronul Dinte de la firma Micedu Company, Farmacom Impex din Iasi!!! Autocarul Man Irizar IS 03 MCD are scos tahofraful digital si este inlocuit cu diagrame… cine a facut operatiunea: angajatul lui Dinte, numirul Tiron Valerica

  • Dealul Buciumului este echivalentul moldovenesc al Dealului Feleacului. Cam aceiași chestie. Între toate probabilitățile, mie se pare c-a rămas fără frâne. Nu vreau să mă gândesc ce s-a fi întâmplat dacă ghiuleaua aia, cu remorca cuplată, mătura tot ce-i ieșea în cale, pe jumătate din panta Buciumului, inclusiv vreo două case. Desprinderea containerului a făcut mașina mai ușoară, putându-se, totuși, opri în ceva. Norocul celorlalți vine din faptul că s-a desprins ușor. Copilul ăla, cu capul zdrobit, ce vină avea el ? Mă tem că ăia care răspundeau de verificarea stării tehnice a camionului vor cam da cu subsemnatul; nu știm vina șoferului, dar a lui nea patronul, care n-a vrut să cheltuiască bani pentru siguranța parcului auto, ohohoooo.

  • Daca organele abilitate ale statului si-ar indeplini misiunea cu maxima seriozitate si vorbim aici de ISCTR, cred ca aceste cazuri ar fi limitate. Dar, cand la Iasi seful are si numele lui si a lui nevasta-sa (Pricop Afloroaiei Cristinel), cum vrei sa mearga operatiunea? Stau numai in birouri cu aerul conditionat pornit.

  • Sa speram ca prin anul 2450 in Iasi o sa se introduca, la fe ca in multe orase din Anglia, radare fixe si limite mai scazute de viteze in jurul scolilor si gradinitelor (nu cred dar sa speram). De multe ori masini cu 90-100km/h trec prin jurul scolilor unde limita e de 50km/h (si chiar 50km/h e mult mai ales daca un copil neatent iese printre masini). Asteptam anul 2450 si radarele fixe in oras (si preferabil limite de 30km/h in multe portiuni cu copii – gradinite – locuri de joaca si scoli).

  • completare: tir-ul acesta scapat de sub control cobora cu cca. 80-85km/h (cred eu) precum 99.99% dintre tir-uri si autocare in zona aceea periculoasa. Daca erau camere fixe radar + limita in curbe de 30km/h sigur ar fi putut opri camionul. Chiar si daca nu reusea cu frana de motor (in caz ca ar fi cedat frana de serviciu) atunci macar ar fi intrat cu viteza mica in gardul de beton si se oprea acolo. Camerele fixe radar in tot orasul ar rezolva cam toate accidentele… cel putin alea grave.

  • …care ISCTR, care RAR….???? Niste mafioți toți! Începând cu..Varvara,Foia etc si terminand cu ultimul nou angajat in sistem!😶daca vreti va povestesc,….dar altădată!!!!🤗

Adauga un comentariu