Titlurile zilei

Imagini incredibile, surprinse la Iași! Un tramvai pe care s-a plătit 2 milioane de euro a fost „reparat” cu lopata de muncitorii de la CTP. Trecătorii au început să filmeze grozăvia- GALERIE FOTO / VIDEO

Publicat: 09 dec. 2021
Angajații CTP Iași au înlăturat gheața formată pe pantograful tramvaiului PESA, dar și pe rețeaua de fir contact cu ajutorul unei lopeți
O soluție românească pentru dezghețarea pantografului de la tramvaiul de 2 milioane de euro

În cursul dimineții de ieri, din cauza condițiilor meteo nefavorabile, circulația tramvaielor a fost blocată mai multe minute în Rond Agronomie. Angajații Companiei de Transport Public Iași care au intervenit la fața locului au apelat la o soluție… „românească”, pentru a rezolva problema. Aceștia au înlăturat stratul de gheață format pe pantograful unui tramvai PESA, răzuindu-l cu o lopată. Aceeași tehnică a fost folosită și pentru a scăpa de stratul de gheață format pe rețeaua de fir contact

Ieri-dimineață, mai multe tramvaie au rămas blocate, minute în șir, în zona Copou, din Iași. Problema a fost cauzată, aparent, de problemele meteo nefavorabile. Ploaia și temperaturile cu minus au format un strat de gheață pe linia de fir contact la care se conectează toate tramvaiele. Problema cu care s-a confruntat Compania de Trasport Public (CTP) Iași nu a fost numai gheața formată pe firele de contact, ci și conexiunea tramvaielor PESA în astfel de condiții meteorologice.

„Am întâmpinat o problemă cu care nu ne-am mai confruntat până acum. Este vorba despre tramvaiele PESA, care se pare că au o altfel de conexiune cu linia de fir contact. Pantograful acestora nu este la fel cu cel al tramvaielor pe care le avem acum și se pare că și conexiunea acestora este diferită. Dar e bine că am întâmpinat acum această problemă, pentru că vom ști pe viitor cum să o gestionăm dacă reapare. Am luat deja legătura cu reprezentații firmei producătoare PESA, din Polonia, pentru a discuta despre această problemă, pe care am întâmpinat-o la Iași. Urmează să primim un răspuns din partea lor în cel mai scurt timp”, a precizat ieri Andreea Luca-Barna, purtătorul de cuvânt al CTP Iași.

Angajații CTP Iași au apelat la soluții… „românești”!

Din cauza faptului că circulația tramvaielor a fost blocată de stratul de gheață de pe linia de fir-contact o echipă formată din patru angajați ai CTP Iași au intervenit pentru a remediat problema. Angajații au folosit o lopată pentru a lovi firele de contact și, astfel, să îndepărteze stratul subțire de gheață care împiedica, de fapt, conectarea tramvaielor la rețeaua de alimentare cu energie electrică. Aceștia au intervenit, folosind același „instrument”, și pentru a răzui pantograful unui tramvai PESA în valoare de 2 milioane de euro.

Echipa de intervenție a reușit într-un final să remedieze problema și tramvaiele și-au reluat circulația în mod normal. Ieșenii care doreau să se deplaseze spre Piața Unirii, folosind mijlocul de transport în comun, au fost nevoiți să apeleze la autobuze sau să aștepte aproximativ 30 de minute în stații pentru a urca într-un tramvai. De asemenea, coada de tramvaie formată în Copou a îngreunat traficul rutier, obligând șoferii să circule pe o singură bandă din cele două disponibile. Un alt tramvai nou a avut nevoie de o echipă de intervenție formată din reprezentații firmei producătoare PESA și angajații CTP pentru a fi deblocat după ce un călător a tras mânerul de alarmă.

Aproape toate tramvaiele PESA comandate au ajuns la Iași

Primăria municipiului Iași a achiziționat, folosind fonduri europene, 36 de tramvaie noi, pentru a moderniza depoul CTP Iași. Jumătate dintre tramvaiele comandate sunt de la producătorul polonez PESA, celelalte fiind de producție turcească și aparținând producătorului Bozankaya. În acest moment, la Iași au ajuns în total 16 tramvaie. Dintre acestea, 14 sunt de la firma PESA, iar celelalte două – de la firma Bozankaya. Conform contractului, semnat cu producătorul polonez, până la sfârșitul anului acesta, toate tramvaiele PESA trebuie să ajungă la Iași. Tramvaiele PESA circulă deja pe străzile din Iași, iar toate acestea au trecut printr-o perioadă de testare înainte să ajungă să transporte călători.

Chiar și vatmanii au fost instruiți de reprezentații firmei poloneze înainte de a conduce noile vagoane. De asemenea, amintim că Oana Spătaru, în vârstă de 45 de ani, a fost prima care a condus un nou tramvai PESA după lansarea oficială la Iași.





Comentarii
  • Ehe, era greu tare ca somitățile de la CTP, să se gândească din timp la toate scenariile… Așa, trimitem 2-3 dorei să improvizeze ceva.

  • Ba, tot se comentează de soluția găsită, iar dacă nu aveau o soluție iar nu era bine. Românul e inventiv! S-a rezolvat problema? Normal că da. Dacă alții aveau o alta soluție, de ce nu au propus ei una mai bună.

  • Nu mai e mult si le vom vedea pline de reclame si mazgalite de grafitti cu imagini tampite.Un fin tehnician depisteaza usor ca aceste tramvaie sufera enorm din cauza liniilor de proasta constructie si curand vor ajunge niste hodoroage.

  • Esti idiot amice care ai scris aceste balarii. Tramvaiul nu are nimic. Firul de contact este incarcat de chiciura pentru ca nu s-au facut prgatirile pentru iarna. Articol de tot …..

  • Eu zic ca suferim de multa domnie ! Trebuia sa astepte sa se topeasca gheata si atunci aveati cu adevarat de ce sa comentati atat.
    Nu vi se pare ca vorbim prea mult pentru nimic ?
    Daca nu sunt stiri cu interlopi .. ….avem stiri cu niste amarati care muncesc !!!
    NE LIPSESTE RESPECTUL PENTRU CEI DIN JURUL NOSTRU , PENTRU CEI CARE MUNCESC!!!!!

  • Daca avea o lopata Apple erau smecheri asa una autohtona nu merge nu-i asa ? Da nu erau pregatiti ca poate cineva sa opreasca inghetul pffff. …. Romani prosti si fuduli .

Adauga un comentariu