Local

În Iași au fost aduse autobuzele articulate MAN Lion’s City fabricate în 2007 care au circulat în Germania

Publicat: 23 nov. 2020
În garajul CTP Iași din Tudor Vladimirescu au fost aduse 9 autobuze articulate MAN Lion's City fabricate în 2007
Autobuzele articulate MAN Lion's City care au circulat în Germania au ajuns în garajul CTP Iași din Tudor Vladimirescu

Compania de Transport Public Iași a adus în garajul din Tudor Vladimirescu autobuzele articulate model MAN Lion’s City 18, care au aparținut companiei de transport MVG din Munchen, Germania, fiind fabricate în anul 2007

La sfârșitul săptămânii trecute au fost aduse în garajul Companiei de Transport Public Iași din zona Tudor Vladimirescu ultimele autobuze model MAN Lion’s City din lotul de 21 de autobuze second hand achiziționate recent de compania ieșeană. Astfel, primele 12 autobuze sosite la Iași de tip Solaris Urbino 12 au fost urmate de alte 9 autobuze articulate de tip MAN Lion’s City 18 G. Anterior, vehiculele au aparținut companiei de transport din Munchen, Germania și sunt dotate cu motoare diesel cu normă de poluare Euro 4 și dispun de o capacitate de transport de 146 de persoane.

„Autobuzele nu sunt noi. Acestea au fost achiziționate pentru a suplimenta numărul unităților de pe traseele aglomerate în contextul pandemiei de COVID-19 și a lucrărilor desfășurate la infrastructura de tramvai. Anterior, autobuzele MAN au aparținut companiei de transport MVG din München, Germania. Fabricate în anul 2007, acestea sunt dotate cu motoare diesel cu normă de poluare Euro 4, podea joasă, rampă pentru persoane cu dizabilități, instalație de aer condiționat și dispun de o capacitate de transport de 146 de persoane, dintre care 49 pe scaun și 97 în picioare”, au precizat reprezentanții Companiei de Transport Public Iași.

Autobuzele second hand cumpărate de CTP Iași vor suplimenta lipsa tramvaielor

Principalul motiv pentru care autoritățile locale au decis să achiziționeze cele 21 de autobuze stă în închiderea mai multor trasee de tramvai care trebuie acoperite de autobuze. Astfel, cele 9 autobuze articulate vor circula pe traseele: 27 Tătărași Nord – blocuri Ciurea, 30 Canta – Bucium, 36 Dacia – Breazu, 41 Piața Independenței – blocuri Ciurea, 42 Copou – CUG, precum și pe traseul Dancu – Copou – Breazu.
De cealaltă parte, autobuzele scurte model Solaris aduse din Olanda sunt repartizate pe traseele cele mai aglomerate din oraș: 3a Tătărași Nord – Gară – Tătărași Nord, 19 Canta – CUG, 20 Tătărași – Metro, 28 Triumf – Dacia, 30 Canta – Bucium, 43 Păcurari – CUG, 46 Păcurari – Bucium, 47 Dacia – Tătărași Sud. Costurile achiziției au fost de 1.933.050 lei, fără TVA, iar costurile de transport au fost de aproximativ 217.853 lei.





Comentarii
  • In sfatsit iesenii isi vor permite luxul sa circule in niste harburi second hand vechi de 13 ani date la gunoi de germani !, bravos natiune !, la trecututi mare, mare viitor !

  • Dar la ce v-ati asteptat de la Chirica cei ce l=-ati votat?!!! Lupul moralist, poluare si iar poluare, striga ca cel disperat si el face curat prin Germania, aducand harburi in Iasi, la recomandarea „mutului” de la Cotroceni. Si stati asa ca e abia inceputul. Atentie deci la ce votati pe 06.12.2020, ca altfel vom fi lada de gunoi a Europei si slugile lui Soros.

  • Primaria cu Chirica sa traiasca. Inca o data am dovedit ca suntem incompetenti si orasul aranjamentelor financiare. Cum poti cumpara pentru un oras ca Iasul asa gunoaie de autobuze. Nu degeaba ni se spune gropa de gunoi si a harburilor din Europa. Se stie ca costurile si mentananta unor harburi vechi vor costa de doua mai mult fata de un mijloc de transport nou cu garantie.

  • Articol din Judetul Cluj : „Cele 60 de autobuze noi de 12 metri tip Mercedes-Benz Conecto au normă de poluare EURO VI. Perioada de garanție pentru un vehicul este de 5 ani sau 350.000 km care condiție se îndeplinește prima. Toate consumabilele necerare la revizii în perioada de garanție vor fi asigurate de către furnizor pe cheltuiala acestuia”.
    Articol din judetul Iasi:
    „La sfârșitul săptămânii trecute au fost aduse în garajul Companiei de Transport Public Iași din zona Tudor Vladimirescu ultimele autobuze model MAN Lion’s City din lotul de 21 de autobuze second hand achiziționate recent de compania ieșeană. Astfel, primele 12 autobuze sosite la Iași de tip Solaris Urbino 12 au fost urmate de alte 9 autobuze articulate de tip MAN Lion’s City 18 G.””

    SA VA FIE RUSINE

  • Directorul /fosila,nu are nici o treabă cu transportul public .autobuzele euro4-5 ar trebui sa circule in jurul orașului iar cele euro6 in oraș ,așa se circula in toate orașele din ue
    Legat de preț ,primarul sa se uite pe mobile.de sa vadă prețul real unui autobuz euro 5

  • Sa se faca public costul de achizitie si de cheltuieli mentenanta aproximativ pe 10 ani a acestor autobuze obosite cu sute de mii de km parcursi, comparativ cu costul unor autobuze noi cu perioada de garantie inclusa. Cand faci asa o achizitie din banui publici trebuie sa ai o justificare legala. De ce primarul Chirica nu a facut aceasta achizie inainte de alegeri ? Se temea sa nu fie santionat de alegatori. Asa isi arata grija dlui pentru ieseni prin achizitia de autobuze vechi si obosite, care nemtii le-au propus spre casare. Acestea vor polua orasul multi ani de acum inainte. Ca de obicei nimeni nu raspunde pentru cheltuirea fara folos , sau in folosul unora a banului public .

  • fabricate în 2007 care au circulat în Germania dar totusi arata ca noi. pai daca din 2007 sunt forjate de nemti inseamna ca neamtul ne da clasa in ceea ce inseamna civilizatie, nu? stie sa pastreze un bun pe cand romanul il distruge in 2 secunde si 3 miscari. si mai avem pretentii de tara de UE. autobuze vechi de 13 ani si arata ca noi. la noi rezista un autobuz 13 ani? ca intr-o luna nici tapiterie nu mai aveau scaunele plus ca lua foc din mers. asta denota, ce? ca suntem papauasi in materie de civilzatie si condus. la aia numai iau foc pe strada numai la noi, da. asta denota mari semne de intrebare in ceea ce priveste ITP-urile facute la noi si educatia soferilor ce le conduc, nu?

  • HOOOOOOOO!
    Majoritatea autobuzelor second hand sunt puse pe traseele din Pacurari ca stia sunt impuscati in gat sa circule cu autobuze noi care STOICA le trimite pe traseele de la Tomesti, Miroslava, etc.
    Intr-o discutie cu un dispecer al lor a recunoscut ca zilnic 50 de autobuze noi sut dirijate pe traseele exterioare Iasului, asta in contextul cand pe traseele interne (a se vedea Pacurari) loaza de STOICA pune autobuze SH.
    Ieseni autobuzele noi sunt cumparate din banii vostri nu permiteti ca STOICA si CTP sa-si bata joc de voi sa va oblige sa circulati cu autobuze SH
    Daca Primarul Chirica tace si nu ia masuri inseamna ca toate astea se fac cu consimantul lui si nu este corect cat stie ca autobuzele noi le-a cumparat cu banii iesenilor dar circula altii care nu au dat nici un ban

  • Inseamna cu nu ai vazut niciodata un autobuz nou in Iasi. Si nici nu ai sa vezi curand prin Iasi. Arata ca noi, datorita faptului ca au trecut printr-un proces de cosmetizare, doar nu le-au luat de la fier vechi si le-au dat gratis. Ca orice masina pregatita de o vanzare au fost curatate, inlocuite balustradele si scaunele rupte, vopsite, lustruite.

Adauga un comentariu