Eveniment-Social

Lista finală a copiilor înscriși la clasa pregătitoare, în anul școlar 2020-2021, în unitățile de învățământ din județul Iași! Inspectoratul Școlar Județean a demarat procedura specifică pentru etapa a doua a înscrierilor!

Publicat: 23 iul. 2020
Lista finală a copiilor înscriși la clasa pregătitoare, anul școlar 2020-2021, a fost publicată de Inspectoratul Școlar Județean Iași
Prima etapă a înscrierilor la clasa pregătitoare în județul Iași a fost finalizată, iar Inspectoratul Școlar Județean a publicat lista copiilor înscriși și procedura specifică pentru etapa a doua a procesului

Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Iași a publicat lista oficială a copiilor înscriși la clasa pregătitoare, în anul școlar 2020-2021! Astfel, după prima etapă, au fost înscriși 6.752 de copii și aceștia se află pe lista publicată pe 21 iulie 2020. Datele arată că, pentru etapa a doua, mai sunt 217 locuri rămase libere. De precizat este faptul că, la nivelul întregului județ Iași, există aproximativ 7.500 de locuri la clasa pregătitoare în toate unitățile educaționale

Lista oficială a copiilor înscriși la clasa pregătitoare, în anul școlar 2020-2021, a fost publicată de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Iași. Astfel, după prima etapă, au fost înscriși 6.752 de copii, care se află pe lista publicată pe 21 iulie 2020. Pe de altă parte, pentru etapa a doua a înscrierilor, la nivelul județului Iași au mai rămas libere 217 locuri. De precizat este faptul că, în total, la nivelul întregului județ Iași, au fost disponibile aproximativ 7.500 de locuri la această formă de învățământ primar. La această adresă poate fi consultată lista cu copiii înscriși anul acesta, la Iași, pentru clasa pregătitoare.

Inspectoratul Școlar Județean Iași a făcut precizări legate de înscrierea la clasa pregătitoare 2020-2021

În perioada în care au fost suspendate cursurile / activitățile în unitățile de învățământ, părinții au putut opta pentru a completa cererea de înscriere online la adresa, însă acest lucru nu a fost obligatoriu. Completarea cererii online a scurtat doar timpul de așteptare la secretariatul unității de învățământ.
Pentru a prelua cererea din aplicația online în aplicația de înscriere în învățământul primar, părinții au fost nevoiți să ajungă oricum la unitatea de învățământ, după ridicarea restricțiilor de către autorități. Unitățile de învățământ nu ar fi putut vizualiza cererile de înscriere completate online, dacă părinții nu ajungeau la unitate cu datele personale. Unitatea educațională a avut obligația de a prelua toate cererile de înscriere, indiferent dacă acestea proveneau din aplicația online sau nu.

Ce spun specialiștii despre tranziția preșcolarilor de la grădiniță, la clasa pregătitoare

În acest context, reprezentanții autorizați de la Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Iași vin cu explicații practice, respectiv sfaturi în acest sens. „Cât de „mare” trebuie să fie cel „mic”, pentru a merge la școală? Care este vârsta potrivită pentru debutul școlarității? Are copilul meu achiziții pentru școlaritate? Cum pregătim copilul pentru debutul școlarității?”

Acestea sunt întrebări și preocupări care apar adesea în familiile cu preșcolari. Așteptat cu interes, debutul școlarității reprezintă o etapă încărcată de emoție, nerăbdare, dar și de preocupare sau chiar îngrijorare. Mulți părinți se întreabă dacă este sau nu momentul potrivit ca cel mic să meargă la școală. Intrarea în școală, «clasa pregătitoare», se face, conform legislației, la vârsta de 6 ani. Fiecare copil care împlinește această vârstă are locul lui în școală și fiecare părinte are obligația să-i respecte dreptul la educație. Este vârsta cronologică la care se consideră că cei mai mulți copii din aceeași generație sunt dezvoltați din punct de vedere bio-psiho-social și se pot adapta corespunzător provocărilor noului nivel de învățământ”, precizează Anca Hardulea, directorul CJRAE Iași.

Evaluarea psiho-somatică a copiilor a fost înlocuită cu declarația pe proprie răspundere a părinților

Mai departe, o noutate esențială în acestă situație de criză pentru părinții care au preșcolari de clasa pregătitoare ține de faptul că evaluarea psiho-somatică nu a mai avut loc.

„Evident, dezvoltarea copiilor nu este una unitară. Fiecare copil este unic, iar unicitatea lui reprezintă punctul de plecare în toate deciziile luate în privința lui, cu scopul primordial de a-l ajuta să se dezvolte deplin. Fiecare copil are ritmul propriu de creștere, este stimulat în grade și moduri foarte diferite, dezvoltă conexiuni variate.

Tocmai de aceea, pentru situațiile particulare, acelea ale copiilor care nu împlinesc vârsta de școlarizare de 6 ani până la 1 septembrie 2020, părinții pot opta pentru înscrierea copilului la școală, doar dacă dezvoltarea lor psiho-somatică, confirmată de evaluarea de specialitate, este corespunzătoare. În contextul actual, marcat de preocuparea pentru protejarea copiilor, evaluarea psiho-somatică a copiilor va fi înlocuită cu declarație pe proprie răspundere a părinților / tutorilor legali instituiți și recomandarea eliberată de grădinița pe care au frecventat-o”, mai arată Anca Hardulea.

Copilul trebuie să dispună în primul rând de o dezvoltare fizică armonioasă pentru a fi înscris la clasa pregătitoare

Pregătirea unui copil pentru școlarizare este evidențiată și de nivelul disponibilității pentru activitatea de învățare, de dobândirea stării psihologice pozitive necesare debutului în școlaritate. Copilul trebuie să dispună în primul rând de o dezvoltare fizică armonioasă. În caz contrar, apar mai frecvent oboseala, agitația psihomotrică, atenția instabilă – simptome ce se resimt tot mai mult pe măsura avansării în clasele mai mari.

„Limbajul copilului trebuie astfel dezvoltat, încât să-i permită să-și exprime corect gândurile, dorințele, intențiile și stările emoționale. Copilul apt pentru școală are dezvoltată corespunzător deprinderea de a observa, de a asculta cerințele adultului, de a răspunde la întrebări, este preocupat de nou, de cunoaștere. Adaptarea școlară presupune, alături de maturitatea intelectuală, și prezența unui anumit grad de maturitate socială și deschidere a copilului spre interacțiunea cu adulții și cu co-vârstnicii”, detaliază Anca Hardulea, director al CJRARE, entitate aflată în coordonarea Inspectoratului Școlar Județean Iași.





Adauga un comentariu