Economic Local

Magazinele second-hand, căutate de ieșenii care nu vor să cheltuiască banii pe haine scumpe. În această perioadă, cele mai căutate produse sunt paltoanele și gecile la prețuri de chilipir

Publicat: 01 dec. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Magazinele second-hand căutate de ieșenii care nu vor să cheltuiască banii pe haine scumpe. În această perioadă cele mai căutate produse sunt paltoanele și gecile la prețuri de chilipir
Magazinele second-hand din Iași sunt luate cu asalt de cei care caută produse ieftine și de calitate. Chiar dacă au salarii bune, unii ieșeni preferă să cumpere din aceste magazine și nu din cele cu produse "de firmă"

Magazinele second-hand sunt preferatele multor ieșeni când vine vorba despre achiziția articolelor de îmbrăcăminte și încălțăminte. Prețurile mici îi determină pe mulți ieșeni să aleagă hainele la mâna a doua, în locul celor noi, cu mult mai scumpe. Cei care cumpără astfel de produse plătesc între 1 leu și 170 de lei pentru un articol

Hainele și accesoriile second-hand fac parte de mult timp din lista de cumpărături a multor ieșeni. Reporterii BZI au mers în câteva magazine din Iași pentru a vedea ce îi atrage pe clienți în aceste magazine și dacă afacerile cu haine aduse din alte țări, la mâna a doua, sunt căutate în continuare. Primul magazin în care au mers reporterii BZI se află lângă sediul Prefecturii. Aici, reporterii BZI au găsit produse variate, de la îmbrăcăminte și încălțăminte, până la accesorii și haine pentru copii. În cele 25 de minute, cât au stat reporterii în magazinul „Mega Market”, au intrat aproximativ 15 clienți. Prețurile din magazinul respectiv sunt cuprinse între 10 și 50 de lei. De altfel, este binecunoscut faptul că magazinele care vând haine la mâna a doua își atrag clienții prin prețurile mici și promoțiile pe care le fac la produse.

Clienții magazinului din centrul Iașului provin din toate categoriile de vârstă, atât cei care caută chilipiruri „de firmă” și produse unicat sau articole vintage ieftine și de calitate, dar și persoane care, din cauza veniturilor mai mici, caută să cumpere produse la prețuri accesibile. Un magazin second-hand din Iași a fost prezentat și în edițiile precedente ale cotidianului BZI.

Prețurile mici și diversitatea mărfii atrag ieșenii

Al doilea magazin în care au mers reporterii BZI este amplasat în zona Podu Roș, fiind denumit „Chilipir”. Clienții au nevoie de răbdare pentru a căuta printre sutele de produse expuse pe rafturi, dar pot găsi și mărfuri în stare bună, accesibile la preț, în timp ce unele sunt chiar „de firmă”. În acest magazin se vând rochii, salopete, decorațiuni, sacouri, paltoane, încălțăminte sau rechizite la prețuri începând de la 2 lei. Gențile, încălțămintea sau draperiile sunt cele mai căutate de ieșeni. De altfel, în decurs de 20 de minute, cât au petrecut reporterii BZI printre rafturile magazinului din Podu Roș, au intrat câteva zeci de clienți.

Accesoriile vestimentare precum eșarfele și curelele se vând cu prețuri pornind de la cu 1 leu în acest magazin. Nu doar hainele sunt căutate, ci și bunurile de larg consum. Unele firme comercializează, pe lângă haine și cosmetice, genți sau obiecte de decorațiune interioară. Ieșenii cumpără și lustre, tablouri, rame foto ori rechizite. Toate aceste produse au prețuri cuprinse între 1 leu și 150 de lei. În cel de-al treilea magazin second-hand în care au mers reporterii BZI, „New Style”, de pe strada Cuza Vodă, sunt expuse aproximativ aceleași tipuri de produse.

Second-hand-urile au clienți de toate vârstele

Second-hand-urile sunt căutate de ieșeni din toate categoriile de vârstă. Astfel, pensionarii vin în aceste magazine pentru că își pot cumpăra haine ieftine, dar și pentru că, în multe magazine second-hand se vând produse de uz casnic. Multe dintre aceste mărfuri se vând la promoție, de aceea sunt foarte căutate de mulți ieșeni. Tineri, pensionari, oameni cu venituri modeste sau mai mari, care caută îmbrăcăminte și încălțăminte la prețuri reduse – cu toții fac parte din clientela acestor magazine.

Așadar, unii dintre clienți sunt tineri cu venituri peste medie, dar care vor să economisească bani cumpărând produse second-hand. Părinții și bunicii sunt, de asemenea, clienți ai acestor magazine, care caută, pe lângă hainele și încălțămintea pentru adulți, și produse pentru copii. În edițiile anterioare, reporterii cotidianului BZI au prezentat o problemă legată de acest tip de magazine.

Adauga un comentariu