Local

Măsuri speciale luate de șefii CTP Iași în cazul șoferilor și vatmanilor nedisciplinați. Reclamațiile călătorilor se referă și la POS-urile defecte din autobuze și tramvaie

Publicat: 07 sept. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Măsuri speciale luate de șefii CTP Iași în cazul șoferilor și vatmanilor nedisciplinați. Reclamațiile călătorilor se referă și la POS-urile defecte din autobuze și tramvaie
Reprezentanții CTP Iași iau măsuri în cazul șoferilor sau vatmanilor nedisciplinați, dar și a POS-urilor defecte

Ieșenii depun numeroase sesizări la CTP legate de comportamentul vatmanilor și a șoferilor din transportul public, dar și de POS-urile care nu eliberează bilete de călătorie. Sancțiunile pentru șoferi sunt date după o anchetă internă în funcție de numărul abaterilor, iar defecțiunile POS-urilor sunt rezolvate de companiile care dețin dispozitivele

Șefii CTP Iași trebuie să se ocupe de numeroase sesizări venite din partea călătorilor, dar mai ales de cazurile șoferilor sau vatmanilor nedisciplinați și a POS-urilor defecte. Acestea sunt cele mai întâlnite motive de nemulțumire în ceea ce privește transportul public în rândul ieșenilor. Conducătorii vehiculelor care șofează haotic, închid în nas ușile sau agresează verbal călătorii sunt anchetați intern de reprezentanții CTP Iași. Dovada acuzațiilor aduse de călători o reprezintă filmările camerelor de luat vederi care pot afirma sau nu declarațiile făcute despre comportamnetul șoferului sau a vatmanului.

Efectuarea plății pentru călătorie cu cardul bancar contactless în autobuz sau tramvai fără ca aparatul să elibereze biletul este o altă problemă cu care se confruntă ieșenii. În cazul acestor defecțiuni intervenția tehnică este realizată de companiile care dețin dispozitivele, și nu de către angajații CTP Iași.

Șoferii de autobuz și vatmanii CTP Iași sunt sancționați în funcție de numărul abaterilor

Atunci când se depune o reclamație la CTP Iași din partea unui călător pentru un comportament indisciplinat al unui șofer de autobuz sau vatman, se începe o anchetă de către reprezentanții companiei. În primul rând se analizează imaginile surprinse pe camerele de luat vederi din mijloacele de transport public. Dacă filmările arată că, într-adevăr, conducătorul auto a fost agresiv verbal sau fizic cu un călător, el va fi sancționat astfel: la prima abatere se retrage 5 la sută din salariul pe o lună, la a doua se retrage 10 la sută din salariul pe două luni, iar de la a treia abatere își poate pierde locul de muncă.

„Când un călător face o sesizare cu privire la comportamentul agresiv al unui șofer, verificăm dacă relatările sunt confirmate de filmările de pe camerele video din mijloacele de transport public. Sunt situații în care călătorul este agresiv verbal sau chiar fizic și atunci șoferul sau vatmanul nu a făcut altceva decât să încerce să îl liniștească. Pentru că am concediat în anii trecuți la prima abatere un șofer de autobuz și a contestat decizia la Tribunal, instanța a decis că nu trebuie să fie concedierea angajatului prima măsură de sancționare, iar în prezent am stabilit altfel sancționarea, depinde, bineînțeles, de gravitatea situației și de numărul abaterilor”, au declarat reprezentanții CTP Iași.

POS-urile din tramvaie și autobuze se defectează tot mai des

Călătorii CTP Iași pot achiziționa bilete cu cardul bancar contactless direct din mijloacele de transport public încă de la începutul anului 2019. Însă POS-urile montate în autobuze și tramvaie prezintă tot mai des defecțiuni. Ieșenii sesizează de multe ori faptul că, deși plătesc călătoria la aceste dispozitive, ele nu eliberează biletul. CTP Iași a introdus această alternativă de plată a călătoriilor în colaborare cu Banca Comercială Română și Telekom România. Astfel, reprezentanții CTP Iași primesc sesizările referitoare la funcționalitatea dispozitivelor, însă nu intervin tehnic pentru rezolvarea defecțiunilor.

„POS-urile au fost instalate printr-o colaborare cu BCR și Telekom România. Angajații CTP Iași preiau sesizările și le transmit mai departe colaboratorilor noștri, care dețin aceste dispozitive. Nu știm în cât timp se rezolvă astfel de sesizări pentru că nu intervenim noi în rezolvarea defecțiunilor. Sunt totuși aparate și este de așteptat să se strice, doar că în orice mijloc de transport public sunt trei POS-uri, dacă unul e defect cu siguranță din cele două rămase este unul funcțional. În situația în care nu este eliberat biletul de către aparat, este necesar să anunțe conducătorii vehiculului sau să apeleze TelVerde (0800 110 427) pentru a anunța situația. Astfel, în cazul unui control, aceștia să poată fi înștiințați despre cazul în care se află călătorul”, au explicat reprezentanții CTP Iași.

Metode de plată electronice a călătoriei în mijloacele de transport public

Reprezentanții CTP Iași recomandă călătorilor să utilizele modalitățile de plată electronice, mai ales în perioada pandemiei COVID-19, în care se încearcă reducerea contactului cu suprafețele publice și se încurajează plata cu cardul. Sunt patru metode de plată a biletului sau abonamentului pentru călătoria cu mijloacele de transport public din Iași: plata cu cardul bancar contactless la POS-urile instalate în autobuze și tramvaie, plata la automatele de bilete amplasate în stații, aplicația electronică 24pay și de la tonete.

Adauga un comentariu