Terapii alternative

O baie cu 90 de minute înainte de culcare vă va ajuta să dormiți mai bine

Publicat: 12 oct. 2020
femeie in cada
Acest obicei acționează asupra procesului de termoreglare a corpului

Cercetătorii americani au descoperit că a face o baie sau un duș fierbinte cu o oră și jumătate înainte de culcare poate îmbunătăți dramatic calitatea somnului. Secretul: acest obicei acționează asupra procesului de termoreglare a corpului, el însuși legat de ciclul de somn/veghe al corpului.

Pentru a cădea rapid în brațele lui Morpheus, nimic mai bun decât să adopți câteva reflexe înainte de a închide ochii: o masă ușoară, o cameră liniștită, nu prea încălzită și toate ecranele inchise. Este posibil ca oamenii de stiinta de la Universitatea Texas din Austin să fi găsit un alt mod foarte util pentru relaxare după o zi lungă de muncă: o baie bună. Această metodă ar permite într-adevăr un somn profund și restaurativ, potrivit cercetătorilor, deoarece acționează în legătură cu ritmul circadian al organismului, adică „ceasul biologic” la originea în special a ritmurilor de temperatură.

Studiul lor publicat în revista Sleep Medicine Reviews afirmă că a face o baie cu o oră și jumătate înainte de a merge la culcare în apă la aproximativ 40°C poate îmbunătăți semnificativ somnul. Înainte de aceasta, cercetătorii au analizat 5.322 de studii pe această temă pentru a explora efectele unei băi fierbinți asupra temperaturii corpului, pe măsură ce corpul se pregătește să o regleze așa cum face în fiecare noapte. Au fost studiate o serie de condiții legate de somn: latența somnului (timpul necesar adormirii complete), timpul total de somn, eficiența somnului (cantitatea de timp petrecut dormind în raport cu timpul total petrecut în pat) și calitatea acestuia.

Temperatura corpului este mai scăzută dimineața și mai mare în timpul zilei

Oamenii de știință au descoperit că o temperatură optimă între 40°C și 43°C a îmbunătățit calitatea generală a somnului și atunci când o baie a fost programată cu una până la două ore înainte de culcare, a ajutat la accelerarea somnului, subiectul adormind în medie în 10 minute. Se știe că somnul și temperatura corpului sunt reglate de un ceas circadian situat în creier, care guvernează multe procese biologice, inclusiv somnul și starea de veghe. Temperatura corpului, care este implicată în acest ciclu de veghe/somn, este mai mare în timpul zilei decât în ​​timpul somnului, când este la cel mai scăzut nivel, spun cercetătorii.

O reducere a temperaturii corpului cu aproximativ o oră înainte de ora de somn

De asemenea, ciclul circadian al fiecărei persoane se caracterizează printr-o reducere a temperaturii corpului cu aproximativ o oră înainte de ora de somn, care scade la cel mai scăzut nivel între mijlocul și sfârșitul nopții. Apoi crește, acționând ca un fel de apel de trezire. Ciclul temperaturii conduce ciclul somnului și este un factor critic în realizarea unui somn rapid și a unui somn cu eficiență ridicată, adaugă cercetătorii. Cum se explica acest fenomen? Băile fierbinți și dușurile stimulează sistemul termoreglator al corpului, rezultând un flux crescut de sânge către zonele periferice ale mâinilor și picioarelor.

Acest lucru are ca rezultat pierderea de căldură din corp și scăderea temperaturii corpului. „Prin urmare, dacă băile sunt facute la momentul biologic potrivit, cu una până la două ore înainte de culcare, aceasta contribuie la procesul natural circadian și crește șansele de a adormi rapid, dar și de a dormi mai bine, concluzionează cercetătorii. Această descoperire i-a determinat să lucreze în prezent la un proiect de pat viabil din punct de vedere comercial, care să prezinte o tehnologie brevetată de stimulare termică. Acest lucru ar permite ca această funcție de termoreglare să fie manipulată la cerere pentru a menține o temperatură optimă a corpului toată noaptea.





Adauga un comentariu