O firmă din București ar putea fi cea care va furniza noile sirene în Iași pentru înștiințarea și alarmarea populației
Administrația publică locală a lansat procedura de licitație la mijlocul lunii noiembrie 2025, pe platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Însă, la data limită de depunere a fost trimisă o singură ofertă financiară.
O firmă din București va furniza în Iași noile sirene de înștiințare și alarmare a populației
Contractul scos la licitație are o valoare de 810.743 de lei, fără TVA, adică 980.999 de lei, cu TVA inclus. Sirenele vor fi montate pe nouă străzi din municipiu, adică pe aleea Mihail Sadoveanu, numărul 41; șoseaua Bucium, numărul 55K; bulevardul Carol I, numărul 50; Calea Chișinăului, numărul 29; șoseaua Nicolina, numărul 81; strada Păcurari, numărul 114, bloc 581; strada Anastasie Panu, numărul 51; aleea Mihail Sadoveanu, numărul 41; și strada Mitropolit Varlaam, numărul 54.
La data limită de depunere, o singură firmă a depus documentele. Este vorba despre firma Axatel Service SRL, administrată de Gheorghe Ungureanu. Societatea are sediul în București și a fost înființată în anul 2004. În anul 2024, firma a realizat o cifră de afaceri în valoare de 9.709.873 de lei, un profit net în valoare de 1.402.588 de lei și datorii în sumă de 2.278.070 de lei. În același sens, dacă va respecta condițiile din caietul de sarcini, firma Axatel Service SRL va fi cea care va furniza noile sirene pentru înștiințarea și alarmarea populației.
„Scopul principal al acestei achiziții este extinderea și integrarea în sistemul actual de înștiințare și alarmare a populației municipiului Iași în diferite situații de urgență, precum asigurarea propagării optime a mesajelor și sistemelor specifice de protecție civilă către populație, corelat cu cerințele prevederilor legislației în vigoare. În vederea respectării legislației în vigoare privind dezvoltarea sistemelor de înștiințare/alarmare pentru UAT Iași, a fost întocmit un studiu de audibilitate, necesar îmbunătățirii sistemului de înștiințare și alarmare pentru populația din municipiul Iași, rezultând necesitatea extinderii sistemului actual de înștiințare/alarmare a populației”, este specificat în documentele publicate pe SEAP de primărie.
Sirenele vor fi livrate în 2 luni și vor avea o garanție de minimum 2 ani
Potrivit informațiilor publicate pe platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice, firma care va fi declarată câștigătoare va avea la dispoziție două luni de la semnarea contractului pentru a furniza sirenele. În același sens, societatea va trebui să ofere garanție cel puțin doi ani.
„Garanția produselor oferite de furnizori trebuie să fie de minimum 2 ani. Perioada de garanție începe de la data la care s-a efectuat recepția calitativă și cantitativă. Garanția trebuie să acopere toate costurile rezultate din remedierea defectelor, în perioada de garanție inclusiv, dar fără a se limita la: demontare, inclusiv închirierea de unelte speciale necesare pe durata intervenției; ambalaje, inclusiv furnizarea de material protector de transport; diagnoza defectelor, inclusiv costurile de personal. Repararea tuturor componentelor defecte sau furnizarea de noi componente, înlocuirea părților defecte, despachetarea, inclusiv curățarea spațiilor unde se face intervenția; instalarea în starea inițială, testarea pentru asigurarea funcționării corecte, repararea în funcțiune. Perioada de valabilitate a contractului este dată de următoarele momente temporale: prezentul contract intră în vigoare după data semnării de către ultima dintre părți și constituirea garanției de bună execuție. Perioada de realizare a obiectului contractului este de 2 luni”, se mai arată în caietul de sarcini al procedurii de licitație.
Astfel, o firmă din București ar putea fi cea care va furniza noile sirene în Iași pentru înștiințarea și alarmarea populației.