Local

Primăria Iași vrea să promoveze programele culturale la nivel național! Conducerea instituției: „Se remarcă o slabă vizibilitate a Iașului”

Publicat: 20 oct. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Primăria Iași vrea să promoveze programele culturale la nivel național Conducerea instituției Se remarcă o slabă vizibilitate a Iașului
Municipalitatea ieșeană vrea să devină vizibilă prin programe culturale

O firmă privată ar urma să elaboreze o strategie de promovare a evenimentelor asumate de Primăria Iași. Edilii au nevoie de această strategie după ce au constatat că evenimentele culturale nu contează la nivel național. Licitația pentru realizarea strategiei va avea loc la începutul lunii noiembrie 2021

Municipalitatea ieșeană anunță noi achiziții. Astfel, pe data de 04.11.2021, Primăria organizează o licitație pentru furnizarea de servicii de elaborare a strategiei de promovare a programelor culturale. Valoarea estimată a contractului este de 168.067 lei, fără TVA, aproape 30.000 de euro. Edilii au nevoie de o strategie pentru că Iașul nu este vizibil la nivel național, deși sunt mai multe evenimente de tradiție în municipiu.

„Cu toate aceste eforturi, parcurgând mass-media națională, se remarcă o slabă vizibilitate a Iașului sub aspectul evenimentelor și programelor culturale derulate de municipalitatea ieșeană, de instituțiile culturale ieșene ori de alte instituții și autorități locale. Poate cel mai important eveniment pentru care Iașul este cunoscut în plan național și internațional este Pelerinajul la moaștele Sfintei Cuvioase Parascheva, organizat cu ocazia Sărbătorilor orașului, în data de 14 octombrie a fiecărui an”, se arată în caietul de sarcini.

Contractul se va desfășura pe o perioadă de două luni

Firma care va elabora strategia trebuie să țină cont de mai multe obiective. Durata de execuție a contractului este de două luni.

„Este necesară conceperea și implementarea unei strategii coerente care să propună obiective operaționale măsurabile și măsuri concrete în ceea ce privește promovarea și comunicarea publică și interinstituțională în sectorul cultural, adaptată și aplicabilă specificului local, care să se muleze pe cerințele și posibilitățile operatorilor culturali publici și privați din Iași și să răspundă nevoilor și tendințelor de consum cultural. Strategia trebuie să aibă în vedere și contextul național și internațional în care evoluează și se dezvoltă spațiul cultural – artistic ieșean, cu o atenție deosebită asupra relațiilor transfrontaliere cu Republica Moldova și Ucraina”, se mai arată în documentația procedurii.

Principalele evenimentele culturale ale Primăriei Iași sunt organizate prin Casa de Cultură „Mihai Ursachi”.

Primăria Iași vrea să actualizeze site-ul instituției

Totodată, municipalitatea ieșeană a lansat altă licitație pentru actualizarea site-ului www.primaria-iasi.ro. Valoarea estimată a contractului este de 170.000 lei, fără TVA, adică 34.000 de euro.

„Se vor respecta toate recomandările de realizare ale unui website impuse de motoarele de căutare și se va realiza o bună optimizare, astfel încât să apară cât mai bine cotat în rezultatele pe care acestea le dau interogărilor specifice. Optimizarea timpului de încărcare a website-ului, asigurarea unui timp de răspuns de maximum 3 secunde în condiții optime. Numărul mediu de utilizatori concurenți suportați să fie de 1.000”, sunt cerințele impuse de autoritatea contractantă.

La procedură au fost depuse patru oferte. Primăria Iași a alocat 400.000 de euro și pentru arhivarea documentelor.

Adauga un comentariu