Prima pagină » Titlurile zilei » Primăria vrea să aducă un specialist fără experiență care să rezolve problema traficului din Iași
Primăria vrea să aducă un specialist fără experiență care să rezolve problema traficului din Iași

Primăria vrea să aducă un specialist fără experiență care să rezolve problema traficului din Iași

31 iul. 2025, 02:00, 19 ,
Petronel Ștefan în Titlurile zilei

Primăria Iași caută un specialist trafic care să rezolve problema aglomerației creată de mașini, în oraș. Funcția poate fi ocupată și de un debutant

În cadrul Serviciului de Management al Traficului există un post vacant de specialist trafic. În urmă cu o săptămână, consilierii locali din Iași au votat un proiect prin care funcția să fie transformată de la inspector asistent la inspector debutant. Este pentru prima dată când, în Iași, ar exista un astfel de specialist care ar trebui să gestioneze traficul infernal din municipiu.

Primăria caută un specialist trafic

Conform informațiilor de la primărie, specialistul în trafic va avea următoarele atribuții: analizează datele în timp real de la camere, senzori, Waze, Google Maps etc.; elaborează rapoarte privind fluxurile de trafic, identifică problemele recurente și propune modificări de infrastructură; programează semafoarele; asigură buna funcționare a sistemelor adaptive de semaforizare, participă la proiectele de reconfigurare a străzilor, optimizează rutele de transport public și ghidează strategia de reducere a traficului auto.

În urmă cu peste un an, viceprimarul Daniel Juravle anunțase că primăria ar urma să aducă un specialist în trafic din vestul Europei, însă acest lucru nu s-a concretizat niciodată.

„A trebuit să transformăm funcția pentru un debutant, deoarece abia acum se formează specialiștii în acest domeniu. Deocamdată, această meserie nu este reglementată clar în România. În orașele din vestul Europei există câte un astfel de specialist care să analizeze și să monitorizeze cum se comportă un oraș din punct de vedere al traficului. La Serviciul de Management al Traficului avem ingineri în automatizări care au făcut stagii de pregătire în domeniul traficului, la universitate. Dar un specialist exact pe acest domeniu nu avem la Iași, dar sperăm să găsim pe cineva capabil, care își va aduce aportul pentru orașul nostru”, a declarat Mihai Chirica, primarul municipiului Iași.

Funcția este extrem de importantă

Conform informațiilor din proiectul de hotărâre, Serviciul de Management al Traficului are nevoie neapărat de un specialist în trafic, iar activitatea acestuia este extrem de importantă pentru oraș. Totuși, dacă este atât de importantă, faptul că funcția poate fi ocupată acum și de un debutant ridică puține semne de întrebare. Totuși, orașul are nevoie de proiecte de infrastructură care să reglementeze traficul infernal, pe termen lung. Toate sectoarele implicate în această activitate trebuie să lucreze pentru a găsi soluții în beneficiul tuturor cetățenilor.

„Fără un specialist trafic, Serviciul de Management al Traficului nu poate asigura un control eficient, adaptiv şi sigur al reţelei rutiere. Acest rol este cheia pentru optimizarea fluxurilor, reducerea riscurilor, gestionarea incidentelor şi implementarea tehnologiilor modeme, contribuind direct la calitatea vieţii urbane şi la dezvoltarea sustenabilă a comunităţii. Altfel, Serviciul de Management al Traficului riscă să reacţioneze prea lent, să gestioneze defectuos resursele şi să piardă oportunităţi importante de digitalizare, optimizare şi siguranţă rutieră”, scrie în proiectul de hotărâre.

Primăria Iași va trebui să organizeze un concurs pentru ocuparea funcției de specialist trafic. Dacă proiectul va fi dus până la capăt, rămâne de văzut ce efecte va avea privind reglementarea aglomerației de pe străzile din oraș.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Comentarii
  • Un singur om sa faca atatea, cand celor de la Primarie le trebuie 5 persoane pentru ca o stampila sa fie pusa pe un document?! Nici in vis…

  • S-a dus pe pla si problema traficului!
    Íi doare la banama! Nici macar acolo!

  • Este nevoie de un serviciu, de o echipă întreagă de oameni care să se ocupe doar de trafic, nu de un singur om.

  • Când primăria a dat autorizații de construcție haotic nu s-a gândit o clipă că vor fi probleme, a contat mai mult ”șpaga de supraviețuire” decât ieșenii care se sufocă zilnic în trafic, acum vor s-o dreagă cu un specialist debutant, pila unuia din primărie.

    • O mare parte din trafic e generat de comunele din jur, comune care n-au investit decat in asfaltat strazile spre orasul Iasi. Zero scoli, zero cabinete medicale, zero parcuri, zero infrastructura sociala.

  • Singurele soluții sunt rondurile in intersecțiile aglomerate și trecerile de pietoni făcute cu supratraversare sau subtraversare,in felul acesta scade poluarea din oraș și traficul va fi fluidizat.Orice specialist va fi adus nu va rezolva nimic…Un exemplu la intersecția de la LUKOIL din Păcurari făcut un rond și la podul de la Octav Băncilă la fel rond.De exemplu la rondul de la capăt Păcurari nu e foarte aglomerat…se circulă foarte bine…și daca trecerile de pietoni ar fi mutate în subteran ar fi și mai bine că s-ar elimina semafoarele.

    • GOGULE, ideile tale geniale sa le aplici in sat la tine. Chiar iti bati joc de pietoni, dajteptule? Ar trebui sa te bucuri ca nu toata lumea circula cu autoturismul, deoarece ambuteiajul ar fi si mai mare. Ideile tale crete nu fac decat sa ingreuneze mersul pe jos, deci incurajeaza lumea sa circule cu autoturismul. Gandeste, ba!

      • Asdasd care te consideri orășean evoluat crescut ca puii de avicola în cușcă cu vederi limitate și condus de unii care îți iau banii prin taxe și impozite și te țin tot mic și sărac…pietonul ar fi protejat de orice incident cauzat de neatenție,frane slabe,cauciucuri uzate,vizibilitate proasta,pietonii vor fi câștigați și protejați se pot instala și camere de supraveghere în interiorul acestor pasaje pentru siguranța.Nu îngreunează mersul pe jos…ci din potriva îl fac mai puțin poluant și mai răcoros.

  • Vasile Dorneanu

    Se poate, insa nu se vrea! Exista ChatGpt. Se pot face sensuri giratorii, apoi trebuie rezolvat din softul semafoarelor problema virajului la stanga – soferii trebuie sa aiba liber, fara sa mai dea prioritate de dreapta, pt cei din sens opus – in toata Europa, nu exista asa ceva, nici la Bulgari. Asfaltate drumurile cu circulatie periferica, se pot face multe, destul de ieftin si rapid. Insa nu se doreste asta, deoarece problema traficului are functie de rezielienta, adica mentine stresul optim.

  • Inainte de toate presupusele masuri adoptati-o pe cea mai acuta: mutati traficul greu in afara municipiului!

  • Raul a fost deja facut. Singurul lucru care se poate cere este sa nu se faca si mai mult rau.

  • Ati votat, luati cu paine !

  • Pina nu scoateți cazanele (non euro -euro 4) din oraș, degeaba. Piste de biciclete biciclete, mijloace de transport în comun mai multe și noi. Restul e tacere

    • Compara fisa tehnica completa pt EURO4 cu cea pt EURO6. Pt motoare pe benzina:
      EURO4 : CO – 1,0 g/km; HC – 0,10 g/km; NOx – 0,08 g/km; PM – nicio limită
      EURO6 : CO – 1,0 g/km; HC – 0,10 g/km; NOx – 0,06 g/km; PM – 0,005 g/km
      Mai crezi ca EURO4 ar trebui exclus din trafic?

  • Reducerea vitezei de deplasare obligată prin camere Radar fixe ,sens(uri) giratoriu , intersecțiile marcate cu galben și camera fixate pe hașurat galben (ai blocat ?primești amendă acasă) ,parcarea ilegală amendată (amenda pe parbriz ), semafor separat pentru stanga ,când pietonii au verde mașinile stau și invers (nu ca acum ) .Toate astea ar putea fi un început.Banii generați din amenzi(și nu vor fi puțini) folosiți la următoarele proiecte care vor duce la fluidizare . Atenție :de trafic nu se scapă niciodată ,dar cel puțin va fi un trafic organizat/ordonat, acum este HAOS și de aici și numărul mare de accidente zilnice .
    Nu îți trebuie specialiști(m am lămurit cu ei) ,dar o mână de români care au locuit sau locuiesc în west și ar putea aduce aportul considerabil ,pe Gratis .
    Iar dacă vor specialiști atunci să aducă din UK ,vor costa probabil, dar rezultatele vor fi spectaculoase .

  • POZEZOR TEZLA ELECTRICA- ANGAJAT STAT - O PARERE SINCERAAAAAAAAA

    INTERZIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIISSSSSSSS EURO 4 SI 5 IAR EURO 6 DOAR HYBRID, JEEPURI NOI, SUVURI LUX CARE NU PULEAZA, SI MASINI KOMPLET ELEKTERICE GEN TEZLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
20 decembrie 2025
20 decembrie 2025