Prima pagină » Business în România » Rival pentru Transfăgărășan și Transalpina! Drumul din zona Moldovei în care se vor investi 40 de milioane de lei! 
Rival pentru Transfăgărășan și Transalpina! Drumul din zona Moldovei în care se vor investi 40 de milioane de lei! 

Rival pentru Transfăgărășan și Transalpina! Drumul din zona Moldovei în care se vor investi 40 de milioane de lei! 

19 sept. 2025, 12:00,
Mirela Gabriela Todosi în Bzi.ro

Rival pentru Transfăgărășan și Transalpina! Este vorba despre modernizarea Drumului Județean Panaci – Bilbor, considerat de mulți turiști mai spectaculos decât Transalpina. Proiectul rutier din Suceava are ca obiectiv scurtarea cu aproape 100 de kilometri a legăturii dintre Vatra Dornei și Toplița. Iată când va fi gata drumul din zona Moldovei în care se vor investi 40 de milioane de lei!

Rival pentru Transfăgărășan și Transalpina!

Drumul Județean Panaci – Bilbor se află în plin proces de modernizare. Primul strat de asfalt a fost turnat pe primul kilometru din cei 3,66 km ai Drumului Panaci – Bilbor, patru dintre cele șase serpentine fiind deja finalizate. Drumul Județean va asigura legătura directă între Vatra Dornei și Toplița, prin Pasul Bilbor, reducând actualul traseu cu 92 de kilometri, comparativ cu ruta prin Bistrița (154 km).

Lucrările pentru modernizarea drumului spectaculos sunt finanțate prin Programul Național de Dezvoltare Locală, iar valoarea totală a investiției se ridică la 40 de milioane de lei, dintre care 6,5 milioane de lei provin din contribuția Consiliului Județean Suceava.

,,În această perioadă începerea lucrărilor la ultimele două serpentine. În urma discuției avute cu constructorul, în urmă cu câteva luni, i-am transmis că proiectul trebuie finalizat până la sfârșitul anului 2026 și că e nevoie să accelereze ritmul lucrărilor începute încă de acum trei ani, pentru a putea recupera întârzierile acumulate în toți acești ani. Înțeleg realitățile din teren. Vorbim de un drum nou, care se construiește pe un versant împădurit din extremitatea nordică a Munților Bistriței, cu acces doar dintr-o direcție, fără posibilitatea lucrului pe mai multe fronturi. În acea zonă de munte nu se poate lucra din noiembrie până în aprilie sau chiar mai, din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Dar în restul anului, în cele câteva luni în care se poate lucra, nu există nicio scuză pentru lipsa de mobilizare. Graficul lucrărilor, asumat prin contract de către constructor, trebuie respectat”, a transmis președintele Consiliului Județean Suceava.

Se introduce taxă pentru accesul pe Transfăgărășan

Un nou proiect de lege aflat în dezbatere vizează introducerea unei taxe pentru accesul pe Transfăgărășan. Măsura este discutată ca soluție pentru finanțarea unor lucrări de amenajare a parcărilor, pentru reglementarea comerțului stradal și pentru dezvoltarea unui turism autentic, în condițiile în care zona este afectată de aglomerație, parcări improvizate, gunoaie, dezorganizare și prezența urșilor atrași de resturile menajere, precizează romaniatv.net.

,,Fiind vorba despre un drum național, aflat în proprietatea statului, trebuie studiate care sunt pârghiile legale pentru a impune o astfel de taxă. Cert este că în foarte multe destinații similare din Europa există un acces oarecum controlat, astfel încât să limitezi traficul, dar să ai și sursele financiare pentru investiții în zonă. La fel cum drumul respectiv are un regim special fiind deschis anumite luni pe an, același regim trebuie să vedem cum putem să-l aplicăm și din punct de vedere fiscal”, a declarat Alin Chipăilă, președintele Asociației Județene de Turism, citat de Turnul Sfatului.

Rămâne de văzut dacă se va introduce o taxă pentru accesul pe Transfăgărășan. Un alt drum spectaculos, care poate rivaliza cu Transfăgărășanul este Drumul Județean Panaci – Bilbor. Pentru modernizarea acestui drum se vor investi 40 de milioane de euro.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
15 decembrie 2025
15 decembrie 2025