National

Sorin Cîmpeanu, despre noua structură a anului școlar: „Hotărârea CNSU abilitează ministrul Educației și ministrul Sănătății să reglementeze acest lucru”

Publicat: 23 mart. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Sorin Cîmpeanu despre noua structură a anului școlar Hotărârea CNSU abilitează ministrul Educației și ministrul Sănătății să reglementeze acest lucru
Sorin Mihai Cîmpeanu este un politician român, ministru al Educației în Guvernul Florin Cîțu, fost ministru al Educației în Guvernul Ponta și prim-ministru interimar pentru 12 zile în noiembrie 2015.

Marți, 23 martie 2021, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a fost invitat la Antena 3, unde a discutat despre noua structură a anului școlar.

În cadrul emisiunii „Sinteza zilei” a fost prezentă și Monica Pop, medic oftalmolog, care l-a întrebat pe ministru de ce Ministerul Sănătății trebuie să aprobe achiziționarea unor teste pentru depistarea COVID-19 în școli.

„De ce trebuie întotdeauna să existe dualitatea aceasta între dumneavostră și domnul ministru al Sănătății, de ce trebuie ca Ministerul Sănătății să vă aprobe sau nu cumpărarea unor teste și de ce nu sunteți un Minister de sine stătător în problemele acestea?

Eu nu aș vrea niciodată ca dumneavostră să luați hotărâri împreună cu ministrul Sănătății, aș vrea să fie numai ale Ministerului Învățământului, pentru că așa este normal și așa a fost întotdeauna?”, a întrebat Monica Pop, la Sinteza Zilei.

Sorin Cîmpeanu răspunde: „În stare de alertă avem hotărâri ale Comitetului Național pentru Situații de Urgență, iar hotărârea CNSU abilitează ministrul Educației și ministrul Sănătății să reglementeze acest lucru”

Sorin Cîmpeanu a răspuns că, în anumite state, astfel de decizii sunt luate de Ministerul Educației, dar în contextul actual, starea de alertă din România abilitează atât Ministerul Sănătății cât și Ministerul Educației să ia decizii privind situația epidemiologică din școli.

„Există state în care aceste decizii se iau de Ministerul Educației. Sunt convins că se iau de Ministerul Educației prin consultare cu cei responsabili cu asigurarea din perspectiva sanitară.

Pentru a vă răspunde direct, suntem în stare de alertă, în stare de alertă avem hotărâri ale Comitetului Național pentru Situații de Urgență, iar hotărârea CNSU abilitează ministrul Educației și ministrul Sănătății să reglementeze acest lucru”, a explicat Sorin Cîmpeanu, în direct la Antena 3.

Sorin Cîmpeanu, despre ce se va întâmpla cu școlile în perioada următoare

Sorin Cîmpeanu a oferit o serie de precizări în ceea ce privește situația școlilor din România. Ministrul consideră că este inacceptabil ca, din momentul în care se atinge pragul de 6 infectări la mia de locuitori, cursurile din școli să treacă în mediul online.

„Mai exact, reglementările până astăzi, până la momentul publicării acestui ordin erau foarte clare: la atingerea pragului de 6 la mie toate școlile trec în online.

Având în vedere declarația domnului prefect, s-a început această zi cu: am atins pragul de 6 la mie, deci prima măsură pe care o luăm trecem toate școlile în online, lucru pe care l-am considerat inacceptabil atâta vreme cât nu sunt luate și alte măsuri care să fie eficiente în lupta cu pandemia.

Susțin faptul că educația nu te îmbolnăvește, educația te ajută să te protejezi respectând de regulile. Sunt și studii care confirmă acest lucru.

Dacă luăm ca unică măsură închiderea școlilor în lăsând toate celelalte locuri deschise ,am considerat că nu este o măsură justă drept pentru care am început aceste demersuri care s-au finalizat cu accept la nivelul ordinului comun de nivel de ministru și la nivelul hotărârii CNSU conform cărora școlile se închid dacă situația epidemiologică o cere, dar se închid dacă intră toată localitatea în carantină (…) Ministerul Educaţiei se ocupă cu achiziţia de manuale, ministerul Sănătăţii se ocupă cu achizionarea de teste.

Avem o testare jenantă din perspectiva școlii, pentru că această testare ar ajuta școala să se afle în siguranță sanitară (…) Ar ajuta inclusiv la nivelul opiniei publice să nu se mai pună presiune pe închiderea școlilor, care dincolo de pierderile educaționale pe care le generează în rândul elevilor, generează pierderi la nivel emoțional în comportamentul elevilor. Lipsa de socializare lasă sechele”, a spus Sorin Cîmpeanu.

Adauga un comentariu