Titlurile zilei

Telenovela autostrăzii A8 Iași – Târgu Neamț s-a încheiat. Iată varianta finală a rutei care va traversa județul! GALERIE FOTO

Publicat: 11 nov. 2021
Satul Vânători, din comuna Popricani, inclus în traseul autostrăzii A8 Iași - Târgu Neamț
Primarii din zona metropolitană au căzut de acord asupra variantei traseului autostrăzii A8 Iași - Târgu Neamț, variantă care va ajunge la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Primarii din județ au agreat varianta finală a rutei autostrăzii A8 Iași – Târgu Neamț. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit adresele de la primăriile din județ afectate de traseul autostrăzii. În varianta inițială, câteva sute de persoane urmau să rămână fără terenuri și locuințe, lucru care a atras nemulțumirea primarilor din zona metropolitană Iași

Decizie finală în privința traseului autostrăzii A8 Iași – Târgu Neamț! Varianta finală de traseu care va traversa județul Iași a fost agreată în final de beneficiarii autostrăzii, în urma discuțiilor care au avut loc recent. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis către toți primarii de pe traseul A8 o solicitare de exprimare a unui punct de vedere oficial în legătură cu traseul rezultat.

După disputa și nemulțumirile din ultima perioadă, primarii din zona metropolitană Iași au arătat că varianta optimă pentru traseul A8 este cea care ocolește zona Bogonos – Breazu, spre Popricani, fără a mai trece prin intravilanul acestor localități.

Primarii din Iași au fost de acord cu varianta A8 Iași – Târgu Neamț

Primarii din zona metropolitană Iași au arătat că decizia legată de modificarea traseului este una extrem de bună, varianta urmând a fi agreată de toți cei implicați în derularea investiției.

„Noi am dori varianta veche, din 2012. Soluția nouă propusă afecta intravilanul a 3 localități, lucru care nu este tocmai în regulă… Noi am agreat soluția propusă la ultima întâlnire, varianta a doua de lucru, propunere pe care o vom înainta la CNAIR ca fiind cea mai bună alegere”, a precizat Stelian Turcu, primarul comunei Lețcani.

Între Podu Iloaiei și Lețcani se termină tronsonul 2 și începe tronsonul 3, în apropiere de rezervația Sărăturile, din Valea Ilenei, traversează zona Tăutești, ocolește zonele Breazu și Vânători și, apoi, intră între zonele Grădinari și Cilibiu, de lângă localitatea Golăiești, până spre podul de la Ungheni. Autostrada A8 a dus și la un scandal uriaș pe termenele de realizare ale proiectului, aprobate în Parlament.

Discuții pe noul traseu A8 Iași – Târgu Neamț

Secțiunea Lețcani – Vânători era cea mai dificilă din toată varianta din județul Iași, conform CNAIR. Varianta studiului de fezabilitate din 2011 nu era fezabilă, conform celor de la CNAIR, ceea ce a dus la revizuirea studiului. Astfel, s-a ajuns la o variantă de traseu care tăia localitatea Breazu și afecta zeci de proprietari de case și terenuri, spre nemulțumirea oamenilor din zonă.
CNAIR a convocat, însă, autoritățile județene, dar și cetățenii afectați, întâlnire care a dus la schimbarea traseului în acea zonă.

Autostrada trecea printr-o biserică din comuna Popricani

În varianta propusă inițial, traseul A8 afecta inclusiv un lăcaș de cult. Autoruta era interpusă pe biserica din satul Vânători, comuna Popricani, dar și pe terenurile și casele unor localinici. Primăria Popricani a propus mutarea traseului mai sus de această zonă, într-o porțiune extravilană. Solicitarea a fost transmisă către CNAIR, urmând a fi avizată de către reprezentanții instituției.
Și reprezentanții Consiliului Județean Iași au arătat care sunt concluziile dezbaterilor despre traseul A8 Iași – Târgu Neamț.

„Obiectivele principale pe care le avem în vedere pe parcursul întregului proces de realizare a studiului de fezabilitate se referă la accesibilizarea zonelor de dezvoltare de parcuri industriale de pe întreg traseul autostrăzii, la o conectivitate crescută a comunităților la autostradă sau la accesibilizarea punctelor de interes strategic precum Aeroportul Iași și Spitalul Regional de Urgențe Iași, printr-o legătură dezvoltată la regim de două benzi pe sens”, a transmis Costel Alexe, președintele Consiliului Județean Iași.





Comentarii
  • S-o face cand o zbura porcu’… Odată ca cei din afara nu agreează nimic din ce ar putea dezvolta România. Doi, ca avem destule slugi care sa le execute ordinele. Trei, între slugi nici ca vezi mai mari jeguri decât „politicienii” de Iași. Bravo celor din Bacău, le-o trag iesenilor de nu se văd. Măcar au făcut o autostrada de centura unde Iași nici măcar nu figurează pe indicatoare… Halal centru cultural/universitar!!!

  • Deci hidroelectrica are o hidrocentrală terminată 90% da nu poate merge mai departe că trebuie protejat un pește fără nici o importanță economică și un rac care nu există în acea apă..
    Despre ce vorbim oameni buni?
    Despre niște interese străine și autohtone de a împiedica ca anumite lucruri să se întâmple în România.
    Exact și cu gazul din marea neagră, sute de miliarde de metri cubi de gaz zac acolo pentru că noi trebuie să cumpărăm nu să exploatăm

  • Mda…….Aveți 7 ani de când faceți desene, proiecte și schițe! Dar concret, când vă apucați de ea? Nu mai întreb și când o finalizați, sunt convins că nimeni nu poate răspunde la această întrebare.

  • Dar nu mai bine agreati voi o solutie sa iasa autostrada la Bacau? Ca vad ca ati invartit.o si fofilat.o cu toate schitele si proiectele voastre. Si cu pestele ala care isi depune icre in Prut cum faceti? Ca si acolo e birocratie… . Cea mai buna solutie de a avea autostrada e sa te duci tu la ea, nu sa vina ea la tine. Vreti autostrada? gasiti in Bucuresti, Constanta, Cluj , Timisoara. Iesenii sunt mult si sunt buni doar pt vot, nu nerita autostrazi

  • La noi daca Bruxelles îl are bani pentru noi pentru autostrăzi trebuie că ei sa se ocupe de tot …noi sa asigurăm piatră și forța de muncă ….doar așa s ar fura mult mai puțin ….

Adauga un comentariu