Titlurile zilei

Veste șoc pentru șoferi! Îi așteaptă un chin rutier în zona Bucium. Lucrare de 7,7 milioane de euro la pasajul Socola din Iași – FOTO

Publicat: 19 iul. 2021
Pasajul rutier Socola din municipiul Iași
Pasajul Socola va intra în reabilitare în perioada următoare, zona din Bucium urmând a deveni un chin rutier pentru șoferii din Iași. Lucrările au fost estimate la circa 7,7 milioane de euro

Unul din cele mai mari pasaje rutiere din municipiul Iași va intra în reabilitare. Proiectul pentru reabilitarea și modernizarea pasajului rutier Socola va fi avizat de plenul Consiliului Local pentru a putea fi lansată licitația. Valoarea investiției se ridică la circa 7,7 milioane de euro

Veste importantă pentru șoferii din municipiul Iași. Municipalitatea a demarat proiectul legat de reabilitarea pasajului Socola din oraș, pasaj care face legătura între zona Podu Roș și cartierul Bucium. Pasajul Socola are peste 6 decenii și a ajuns într-o stare deplorabilă, iar autoritatea locală a decis să-l cuprindă într-un proiect de reabilitare. Documentația a fost realizată de firma Pod Proiect SRL, valoarea totală a investiției fiind estimată la 38 de milioane de lei (7,7 milioane de euro). Plenul Consiliului Local al municipiului Iași va discuta despre aprobarea documentației pentru acesta. Proiectul legat de reabilitarea pasajului a fost finalizat în cursul anului trecut.

Cum va arăta pasajul Socola după reabilitare?

Conform proiectului, pentru pasajul Socola, construit în 1960, au fost propuse o serie de variante. Pasajul ar urma să cuprindă două benzi cu o lățime de 3,50 metri pe axul Socola – Centru, dar și alte 3 benzi, cu o lățime de 3,5 metri, pe axul Centru – Socola. Banda I va fi destinată circulației pe dreapta, pe bulevardul Poitiers, în vreme ce banda II va fi destinată exclusiv circulației pe direcția Socola. Banda III va fi destinată circulației spre Trei Fântâni și înainte. Pasajul va avea și două trotuare pietonale cu o lățime de 2 metri. Primele decizii legate de proiectul din Bucium au fost luate încă de acum câțiva ani.

Traficul rutier de pe pasajul Socola va fi deviat

Pasajul are o lungime totală de 463,50 metri, fiind alcătuit din două rampe de acces. Lățimea părții carosabile este de 14,40 metri și este prevăzut cu trotuare pietonale de 2,20 m, respectiv 3,25 m. Proiectul de reabilitare a șoselei ar duce la o durată de viață a pasajului de 100 de ani. Conform proiectului, traficul rutier va fi deviat.

„Lucrările de modernizare a căii pe pasajul Socola se vor executa cu devierea alternativă a traficului rutier și pietonal pe jumătate din lățimea căii de pasaj. Sporirea la 5 benzi de circulație se realizează prin reducerea lățimii benzilor de circulație și a lățimii trotuarelor. Realizarea de benzi suplimentare de circulație dedicate exlusiv circulației pe sensul Centru – Socola se face în gabaritul existent al pasajului pentru a nu fi necesare exproprieri de teren”, se mai arată în proiectul de hotărâre.

Pasajul Socola va fi reabilitat după 36 de ani

Pasajul superior Socola a fost construit în anul 1960 de către Antepriza Construcții Montaj nr. 2 – Brigada Iași, pe baza unui proiect tehnic întocmit de Institutul Județean de Proiectare Iași, demarat în anul 1959. În anul 1985, pasajul a fost reabilitat în baza unui proiect tehnic întocmit de I.C.P.R.O.M. Iași, atât prin înlocuirea completă a suprastructurii și lărgirea lățimii căii la patru benzi de 3.50 metri lățime fiecare, cât și prin două trotuare pietonale. Conform noului proiect, pasajul va fi reabilitat pe o suprafață de 5.392 metri pătrați, durata totală a execuției lucrărilor fiind estimată la 12 luni.





Comentarii
  • Dar primarul Chirica cand vine si el odata in Bucium sa stea de vorba cu oamenii ?
    Hai ca intelegem, campania electorala este ducas-ar, dar poate nu-i cade un coi sa vina si sa stea de vorba cu aia care l-au votat.
    In Oancea a venit, in Nicolina la fel, Copou/Ticau, Alexandru si Dacia, peste tot era omni-prezent in campania electorala, dar in Bucium de ce nu calca ?
    Eventual cand intra in Bucium, sa-si puna un casetofon pe umeri dintrala din anii 90 cu piesa: Drumurile noastre toate … Poate-si trimite sagetile Baciu sau Juravle sa stea de vorba cu iesenii. Poate.

  • Pai si variante de a ocoli zona Bucium de ce nu se pun a fi strazi la nivelul anilor in care traim se vor face cozi pana la Motel pe sensul de intrare in oras si pana in Podu roș pt cel de iesire
    Paun Tomesti
    Str Gr.T.Popa
    Mult mentionata si trambitata noua strada paralela cu raul Vamasoaia
    Disparitia acelei porti cu lacat de sub pasarela care cica e domeniu privat .
    O sa behaim la cozi de km ,mult succes !

  • Cica lucrarile vor dura 1 an conform proiectului,in Romania aceste termene trebuie inmultite cu 2.Pe iesenii din Bucium ii asteapta 2 ani de ultra cosmar

  • Ptr. trafic ușor.Rondul (sic) din spatele Piata Nicolina-Str. Neptun din cartierul Frumoasa cu ieșire la Jandarmerie.250 metri de cale de rulare prin fosta fabrică Nicolina(actualmente teren viran) cu trecere nivel cale ferată.

  • Aveti grija ce comentati! O s-o faca in ciuda pulii. S-au mai revoltat aia din Barnova ca vor asfalt. Le-a dat, dar beton, cei cu casele in imediata apropiere a tronsonului betonat nu-si mai inteleg gandurile de zgomotul „asfaltului”. Au facut ca pentru drum strategic, pt tancuri, numai ca la intrare in Barnova incepe asfaltul, asa ca tancurile o sa parcheze la barul „Vamasoaia”.

  • Eu va dau un sfat la toti care tranzitati si care locuiti in Bucium:

    Singura voastra rezolvare este un miting de amploare in fata primariei si scos Chirica in suturi din primarie. Dar voi in general sunteti bogatani cu vile de lux si nu va miscati fundurile sa va cereti drepturile la primarie. Asa au facut si baietii aia din Green Park, oleaca de panarama si gata, sa ne faca primaria. Suntem foarte slabi la caracter noi moldovenii, de asta o luam in buza de fiecare data.
    Iar lui Chirica putin ai pasa. Deja se aude zanganit de catuse in cazul lui ..

  • Pt Chirica municipiul IASI se termina la pasajul Socola. Cartierul Bucium este o alta entitate administrativa care nu aduce destule voturi primarului in functie( si ca ca fim drepti nici unui primar al Iasului–Nechita sau Simirad). A-ti vazut la sarbatorile de iarna ca se monteaza macar o girlanda luminoasa dupa pasajul Socola si pina la Motel? si asta este doar un exemplu.
    Iar idea pt cinci benzi este ORIGINALA, tipic administratiei din primarie care nu gindeste in perspectiva traficului actual si viitor. Personal cred ca se puteau face sase benzi (trei pe sens , cu latimi diferite) iar trotuarele pt pietoni se puteau executa din constructie metalica atasate fiecarui sens de circulatie, Dar asta insemna sa existe persoane in primarie care sa poata calcula sarcinile suportate . Sau poate se gindeste in perspectiva- alta lucrare ….alti bani….alti……

  • Este ieșirea perfecta din P.Ros spre Visani iar pentru cine cunoaște toate străduțele se poate ajunge la Pietrărie și chiar Bârnova.

  • Vlad Rotaru vorbeste numai de ,,strategii” punctuale. Poți face pasajul cu 16 benzi daca nu ai unde prelua traficul. S-a studiat construirea altui pasaj peste cf? Sau mai vorbim discutii?

Adauga un comentariu