Titlurile zilei

Vestea care îi afectează pe toți șoferii! Primăria schimbă tot traficul din Iași! Bandă unică pentru biciclete și autobuze, pe toate marile bulevarde din municipiu – DOCUMENT

Publicat: 01 dec. 2021
Piste de biciclete, în municipiul Iași
Primăria vrea să schimbe traficul din Iași, municipalitatea dorind realizarea unui masterplan pentru noi piste de biciclete pe marile bulevarde și interzicerea parcării pe prima bandă de trafic

Primăria a lansat un proiect ce poate schimba tot traficul din Iași. Proiectul prevede ca, pe marile bulevarde, dar și în alte zone din oraș, să apară tot mai multe piste destinate bicicliștilor. Într-o primă etapă, Primăria va întocmi un masterplan pentru circulația bicicletelor, investiția fiind estimată la aproape 67.000 de euro

Surpriză pentru conducătorii auto din municipiul Iași! Primăria Iași a lansat o procedură legată de realizarea unui masterplan pentru înființarea unor trasee destinate bicicliștilor, trasee care vor cuprinde mai multe artere din oraș. Proiectul a fost lansat pe platforma de achiziții publice, valoarea investiției fiind de 327.731 de lei (66.883 de euro).

Firmele interesate de realizarea acestui masterplan pot depune oferte până la 21 decembrie 2021, câștigătorul urmând a fi anunțat în aprilie 2022. Contractul urmează a fi derulat în termen de 9 luni. Primăria vrea ca, prin acest masterplan pentru noile trasee de biciclete, să îi determine pe șoferi să renunțe la mașinile personale, traficul rutier fiind tot mai aglomerat pe marile artere din municipiu.

Proiect nou pentru traficul din Iași: piste de biciclete pe marile bulevarde

Conform documentației, municipalitatea vrea ca, pe marile artere din oraș, să nu se mai permită parcarea pe prima bandă. Aceasta va fi transformată în bandă unică pentru biciclete și pentru mijloacele de transport în comun.

„Prezentul obiectiv de investiții vizează proiectarea și amenajarea de benzi de circulație destinate bicicletelor ce vor alcătui o infrastructură a transportului alternativ. Obiectivul de investiții este finanțat din fonduri publice locale și contribuie la îndeplinirea obiectivelor strategice ale mobilității urbane durabile prin extinderea traseelor de piste de biciclete, ceea ce va conduce la îmbunătățirea condițiilor de mediu și a calității vieții cetățenilor”, se arată în caietul de sarcini a procedurii.

Primăria a cerut și limitarea vitezei la 30 de kilometri pe oră pe prima bandă de pe marile artere ale orașului, proiect care nu a fost, însă, bine primit de șoferii din municipiu.

Mașinile nu vor mai putea staționa pe prima bandă de trafic

Primăria a arătat că proiectul de trafic în Iași prevede interzicerea parcării pe marile artere. În zone precum Păcurari, Tudor Vladimirescu și Calea Chișinăului, mașinile parchează și pe prima bandă, ceea ce îngreunează traficul. În plus, nici bicicliștii nu au trasee puse la punct din aceste zone către centrul municipiului Iași.

„Fluxurile de intrare la orele dimineții și amiezii sunt orientate către oraș și în special către centru, iar cele de ieșire – invers, după ora 16:00. Acest lucru provoacă o reală problemă traficului auto în orele critice, acesta fiind îngreunat de lipsa pistelor de biciclete, care ar încuraja cetățenii către utilizarea mijloacelor de transport alternativ. Dispunerea pistelor de biciclete radial permite accesul bicicliștilor spre centru, din orice punct al orașului”, se mai arată în documentația respectivă.

În vara acestui an, Primăria Iași a bătut palma cu o firmă din București, care va livra sute de biciclete inteligente în municipiu. Astfel, un proiect de mobilitate urbană derulat de Primărie a fost atribuit firmei Sustainable Urban Mobility Solutions SRL București, care va livra circa 900 de biciclete în Iași în următoarele 12 luni.

Noi trasee pentru bicicliști, în municipiul Iași

În prezent, în municipiul Iași sunt amenajate trasee de biciclete pe străzile Tudor Vladimirescu, prof. Dimitrie Mangeron, bulevardul Chimiei, Elena Doamna, bulevardul Independenței, Carol I, Grigore Ghica, șoseaua Păcurari și șoseaua Nicolina. Municipalitatea a demarat un alt proiect pentru noi piste de biciclete, traseul propus fiind Agronomie – Tudor Vladimirescu.

„Traseele de piste pentru biciclete din municipiul Iași au fost realizate cu ocazia reabilitării străzilor pe axele N-S și E-V. În faza de proiectare se află și un traseu destinat bicicliștilor pe ruta Rond Agronomie – Campus Universitatea de Științele Vieții «Ion Ionescu de la Brad» – bulevardul Carol I – Piața Mihai Eminescu – bulevardul Independenței – strada Elena Doamna – intersecție Bucșinescu – Campus Tudor Vladimirescu”, se arată în documentația lansată de Primăria Iași.

Vezi aici documentul lansat de Primăria Iași privind masterplanul pentru piste de biciclete în municipiu





Comentarii
  • Nu va face nici o primarie nimic,iar dobitocul spagar de Chirica va mai rupe niste bani de la bugetul local pe niste traschete de studii de fezabilotate cu niste firme obscure. Camd ai un prost limitat pe functia de primar, la ce rezultate sa te astepti ? Anul asta Chirica a avut cele mai proaste rezultate si vad ca o continua asa.

  • Bravo. Incurajati mersul pe bicicleta si cu mij de transport in comun pt ca oricat ai largi o strada sau faci altele noi tot nu fac fata la traficul de azi. Sper sa se materializeze acum…

  • O idee proasta ! La cat de multe vehicule noneuro circula in Iasi, sa-l vad pe cel care incurajeaza mersul pe bicicleta, inhaland toate noxele din trafic, dar poate sa se plimbe cu toata familia, ca asa ve creste IQ-ul in orasul nostru. Vedeti si rapoartele APM cu aerul viciat pe zonele de trafic. Toate cluburile de ciclisti din Iasi NU incurajeaza transportul pe bicicleta in trafic. Ei fac antrenamente pe traseele aferente zonei metropolitane Barnova, Miroslava, etc si in special prin zonele impadurite.

  • La configuratia colinara a municipiului Iasi, mai bine ar fi facut domnul Panseluta un SF care sa verifice traseele verzi – nepoluate pe care sa circule numai vehicule hybride sau electrice si numai pe aceste trasee sa puna si trasee de biciclete. Daca le amesteca, poate sa se plimbe cu juniorul bine mersi in Palas ca nu va fi afectat de poluare pana la final de mandat.
    Concluzia este ca la panselute poti pune plase impotriva ciorilor, dar la poluarea din Iasi nu poti creea culoare de trafic pentru biciclisti !

  • La sugrumarea traficului, Pprimarul trebuie sa vina cu alternative viabile, nu cu „cucuri” populiste. De cand este primar, traficul a devenit un cosmar prin trasarile de sensuri g
    haotice, prin lipsa de idei pentru noi parcari, prin semaforizari „inteligente”, etc. Nu gandeste deloc in interesul iesenilor. O da langa cu acest transport in comun care inghite ffff multi bani, cu niste idei populiste gen barcute pe Bahlui si trenuri intercomunale, etc. A scumpit fff mult parcarile vechi, nu le-a mai modernizat, a montat semne de oprire interzisa tor centrul Iasului si face „PAS CU PAS” partie libera de extindere prin inchidere de pietonal si strazi, pentru unificarea cladirilor lui Dascalu. Asta face Chirica ieseni.

  • Chirica absolveni de Negruzzi, PENAL IN FUNCTII PUBLICE!!
    Acest 15 % nu va face nimic, asteapta sa se apropie alegerile, deocamdata strange bani pentru campanie facand studii de fezabilitate!
    Acem studiu facute si pentru Tren metropolitan, Sala de sport, Bazin olimpic, Gradinite cu piscine, Stadion fotbal….. Etc
    Cred ca ce trage pe nas la sauna cu prietenii, vorbeste a doua zi!
    Un distrygator de ora universitar, el ju se gandeste ca copiii lui vor fi huiduiti de ce tata SPAGAR a avut!
    Copiii vor ramane cu rusinea si el cu banii, care nu ii poate duce in pamant!!!

  • mai lasati masinile si plimbati-va pe jos ,cu bicicleta sau miloace de transport electrice. asa e in toate marile orase ale Europei .
    mai lasati fudulia si comoditatea ca nu face bine la colesterol si la buzunar. mai dati-va jos burdihanele din cazanele de trei tone fumigene.
    pe jos baieti!!

  • Felicitari. asta inseamna civilizatie, nu tigai cancerigene. afara cu tot ce e sub euro5 din oras. toate gunoaiele europei sunt pe strazile romaniei. put hainele pe tine a noxe cand ajungi acasa.

  • pentru comentatorul @mitrut: euro 6 poluaza doar cu 10% mai putin ca euro 3, bai baiete

    poate vrei sa zici: interzicerea tuturor masinilor care nu sunt electric (inclusiv interzicerea hybridurilor care merg 90% pe benzina si polueaza o TONA!). Chiar si masinile euro 6 arunca fum o tona, am vazut eu cu ochii mei. Interziceti tot ce nu e 100% electric. Obligatoriu sa faceti si un vaccin special pentru cei ce detin masini poluante, un vaccin cu motorina as zice, ceva care sa-i sperie sa mai aiba sau cumpere Diesel-uri noi.

    Si limita – 1 masina per familie sau chiar per bloc. UN bloc intreg sa aiba doar 1 masina la scara iar vecinii sa faca split cu randul la folosirea ei.

    De asemenea ar trebui si musai interzicerea masinilor la orele de varf, 9 si 5 sau 6.
    Astfel navetistii o sa ajunga toti la biciclete.

    Doar asa se poate schimba.
    Si interzicerea centralelor poluante de apartament, urgent!

  • sa lase doar masini 100% electrice ATAT!

    am nissan leaf 2020 o bijuterie
    vine cotetarul cu euro2,3,4,5,6 si imi bag fum in cabina
    chiar ieri un audi a6 3.0tdi euro 6 (SASE [email protected]!!!!!!) a dat blana si mi-a aruncat un fum in cabina de diesel
    ma ca* in euro 6-7-8-9-12 ale voastre

    treceti pe ELECTRIC !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Curentul electric pentru masinile electrice trebuie si el produs. De cine? Pe hidro nu mai ai de unde creste. Pe eoliene nu te poti baza – vantul sufla cand vrea el, nu cand ai tu nevoie. Pe nuclear da, poti creste, dar noile capacitati vor fi gata peste vreo 6 ani. Mai raman termocentralele, care polueaza, ce-i drept in afara orasului.
    Deci inlocuim pe Tanda cu Manda. Nu mai polueaza masina, polueaza centrala care produce curent pentru masina.

  • Cred ca nu ai ieșit de cel puțin 50 de ani din Iasi, de scoti vorbele astea de pupincurist. Mergi la Cluj, Oradea sau unde vrei in vestul tarii mai tarane !

  • Nu stiu unde contribui tu, dar la tehnica esti zero barat. Poti sa te asezi langa Chirica, care si acuma este convins ca SNR da agent termic pentru termoficare.

  • Citind comentariile unora ,care s-au nascut se pare in masina., se poate trage si concluzia ca s-au nascut dupa un sloboz pe bancheta din spate . Motorizati care va sa zica. Asa v-ati nascut , asa muriti In masini…..

  • O dunga rosie pe trotuar nu se numeste Pista de biciclete, si acum 2 ani a mai fost facuta o analiza aseamanatoare, pistele trebuie sa fie amenajate langa trotuar, separat de drumul unde circula pietonii.

    Sa intelegem, primaria plateste 67.000 de euro pentru a i se confirma ca pistele din Iasi sunt facute prost

Adauga un comentariu