Eveniment-Social

Vor apărea autobuze electrice de 12 metri pe străzile Iașului. Iată cum arată astfel de mijloace- FOTO

Publicat: 12 nov. 2019

Municipalitatea ieșeană vrea ca în perioada următoare să achiziționeze o serie de autobuze electrice care să circule pe străzile orașului. Proiectul este derulat pe fonduri europene în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale. Recent, primăria a lansat un apel de proiecte prin Programul Operațional Regional cu privire la o astfel de achiziție. Proiectul se derulează în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării și alte orașe din țară.

„Parteneriatul este format din Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației în calitate de lider de parteneriat și unitățile administrativ-teritoriale municipiul Brașov, municipiul Iași, municipiul Sibiu, municipiul Slatina și municipiul Suceava, conform ordinului de finanțare nr. 4808/24.09.2019. Perioada de implementare este de 48 luni: 24 septembrie 2019 – 24 septembrie 2023”, se arată în apelul de proiecte.

Cum arată autobuzele

Valoarea totală a proiectului este de 202.154.033 lei. Valoarea aferentă activităților municipiului Iași este de 66.753.064 lei. Pentru municipiul Iași vor fi achiziționate un număr de 20 autobuze electrice cu lungimea de aproximativ 12 m. Acestea sunt însoțite de 6 stații de încărcare rapidă și 20 stații de încărcare lentă. Autobuzele electrice vor circula pe rutele: 28 – Rond Dacia – Piața Alexandru cel Bun – str. Pantelimon Halipa – Podu Roș – Târgu Cucu – Bulevardul Independenței – Bulevardul Carol I – Rond Triumf și retur (10 autobuze electrice). Acestea vor circula și pe ruta 36 – Dacia – Gară – Piața Unirii/Piața Mihai Eminescu – Copou – Breazu si retur (10 autobuze electrice). Acestea vor fi de tip solo (nearticulate), cu planșeu jos (podea integral coborâtă), facilități pentru accesul nelimitat al persoanelor cu mobilitate redusă, fără etaj, echipate tehnic pentru operarea în relief predominant deluros. Fiecare autobuz va avea o capacitate de minim 70 de pasageri



loading...

Comentarii
  • O mare porcarie. Oameni buni de ce credeti ca in Germania sau alta tara dezvoltata nu s-au introdus aceste mijloace de transport electrice. In realitate sunt foarte, foarte nerentabile deoarece vor stationa foarte mult pentru reincarcare. In al doilea rand sunt foarte scumpe iar bateriile de acumulatori trebuiesc inlocuite la 5-6 ani si sunt foarte scumpe (doua seturi costa cit un autobuz hibrid). In al treilea rand sunt mai poluante decit cele clasice numai ca materialele poluante sunt diverse (acumulatorii sunt foarte poluanti si energia electrica este produsa tot cu combustibili care polueaza) Singurul avantaj ar fi ca poluarea nu este ,,imprastiata” in tot orasul. In concluzie mai studiati si apoi o sa va lamuriti ce afacere este si asta cu autobuze electrice. Per ansamblu investitia este de circa trei ori mai mare si nu merita inca (pana la descoperirea unor alte tehnologii pentru acumulatori).

  • Se vede din nou ca edilii nostri sau cei din CTP nu iubesc Pacurariul sa introduca mijloace de transport electrice.
    Tot timpul a fost ocolit Pacurariul, de autoritati, in a face investitii care sa ridice calitatea vietii in cartier si asta se vede si-n masuratorile profesorului Gurlui care a demonstrat gradul de poluare mare in zonele intens circulate.
    Nu avem un parc si spatiu verde adecvat la numarul de locuitori ai cartierului, dar in schimb se construiesc blocuri crescand astfel amprenta de ”carbon” ce afecteaza locuitorii cartierului.
    Mai grav ca se construiesc blocuri ”fara autorizatii de constructie”.
    Si poate citesc edilii nostri comentariile si sugestiile facute de locuitorii cartierului cand au facut ”asa zisa dezbatere si informare publica” ca vor muta LIDL-ul pe locul fostei Mori 1 Mai, unde le-au scris ”Ca vor parcuri nu blocuri sau constructii care sa aglomereze si mai mult cartierul”.

Adauga un comentariu