Diete si regimuri

6 sfaturi pentru a slăbi consumând paste

Publicat: 17 mart. 2021
paste
Gătitul pastelor "al dente", foarte popular în Italia, lasă pastele ușor ferme.

Vrei să slăbești, dar nu ești pregătit să renunți la pastele pe care le prețuiești atât de mult? Ar trebui să elimini cu adevărat pastele din dieta atunci când te hotărăști să slăbești? Este, în orice caz, unul dintre laitmotivele tuturor dietelor de slăbire. Dar, este totuși posibil să slăbiți fără a alunga complet pastele din meniuri, atâta timp cât sunt consumate într-un mod rezonabil.

Iata cele șase sfaturi ale lui Raphaël Gruman, nutriționist din Paris, pentru a continua să mâncați paste chiar și atunci când urmați o dietă.

6 sfaturi pentru a slăbi consumând paste

Alegeti pastele integrale

Suntem obișnuiți să mâncăm paste albe, dar există și paste integrale. Primele conțin doar semințe, în timp ce cele din urmă conțin germeni, tărâțe și semințe, motiv pentru care sunt mai bogate în minerale, vitamine și fibre. Prin urmare, este greșit să le evitați!

„Cu cât pastele sunt mai complete, cu atât este mai mare conținutul de fibre. Acest lucru face posibilă reducerea indicelui glicemic al acestora. Dacă doriți să evitați îngrășarea, ar trebui să vă concentrați asupra alimentelor cu un indice glicemic scăzut. Prin consumul de produse cu un IG ridicat, zahărul va trece foarte repede în sânge, ceea ce provoacă o creștere a insulinei. În momentul acestui vârf, zahărul este stocat ca grăsime în țesutul adipos”. Acest lucru nu se va întâmpla cu pastele integrale.

Dar dacă într-adevăr nu vă place versiunea lor completă, nu aruncați pastele albe la gunoi. „Dacă adoptăm o dietă hipocalorică și echilibrată, pastele, cel mult o dată sau de două ori pe săptămână, se pot încadra perfect într-o dietă de slăbire”, ne asigură nutriționistul.

Mănâncă-le la prânz

După cum știm, în timpul unei diete de slăbire, este recomandabil să se concentreze mai întâi aporturile calorice în timpul micului dejun, apoi prânzul și cina ar trebui sa fie cat mai ușoare. Ideea este să evităm să ne culcăm cu prea multă energie pe care nu o vom cheltui în timpul nopții și pe care corpul nostru va ajunge să o stocheze.

Cu cât ingerați mai devreme caloriile, cu atât corpul va putea să le ardă mai bine pe tot parcursul zilei. „Prin urmare, recomand să mâncați paste la prânz, mai degrabă decât la cină, pentru a putea arde caloriile oferite””, explică expertul consultat de Medisite.

Nu preparați pastele prea mult

Gătitul pastelor „al dente”, foarte popular în Italia, lasă pastele ușor ferme. Nu sunt prea gătite, deci sunt mult mai bune pentru sănătatea decât spaghetele fierte prea mult. „Indicele glicemic variază în funcție de timpul de gătit. Cu cât gătești mai mult pastele, cu atât este mai mare indicele glicemic”, explică Raphaël Gruman.

„Gătitul este ca pre-digestia, cu cât le gătești mai mult cu atât faci mai grea munca stomacului și a colonului. Astfel, când pastele sunt prea fierte, digestia este foarte rapidă, ceea ce crește indicele glicemic, continuă expertul. Cu cât gătești mai puțin pastele, cu atât mai mult stomacul va trebui să-și facă treaba pentru a degrada pastele”.

Bucurați-vă de ele ca acompaniament

Spre deosebire de italieni, francezii își mănâncă de obicei pastele ca fel principal. Prin urmare, pregătesc porții (prea) mari, de obicei cu un sos prea caloric.

„Cu toate acestea, pastele sunt o garnitură, nu un fel principal. Trebuie să le puneți într-un recipient mic pentru a controla cantitatea, echivalentul unui castron de orez. Italienii mănâncă paste în cantități mici, nu este un fel principal. Se bucură de ele ca acompaniament sau ca starter”, spune Raphael Gruman.

Nutriționistul sfătuiește să consume paste ca acompaniament la carne sau pește, de asemenea cu legume. „Cantitatea nu trebuie să depășească 200 până la 250 de grame”, adaugă specialistul.

Încercați pastele de legume

Pastele din făină de grâu sunt bine cunoscute, dar există și paste făcute din făină de linte sau făină de quinoa, de exemplu. „Acestea sunt noi forme de paste, dezvoltate pentru persoanele cu intoleranță la gluten. Acestea oferă un indice glicemic scăzut, deoarece sunt fabricate din leguminoase sau făină de cereale și sunt bogate în fibre. Prin urmare, sunt foarte interesante dacă vrei să slăbești”, explică Raphael Gruman.

O altă opțiune: înlocuiți tăițeii tradiționali cu tagliatele vegetale – morcovi la grătar sau dovlecei, de exemplu.

Exercițiu!

„Pastele rămân un aliment foarte dens în calorii, foarte dens în carbohidrați. Sunt făcute din făină de grâu, nu la fel de bogată în calorii ca pâinea, dar aproape. Prin urmare, este un aliment bogat în energie și dacă vrem să slăbim în continuare consumând paste, trebuie să ardem această energie. Prin urmare, este indicat să ai o activitate maximă fizică și mai degrabă cardio”, explică Raphaël Gruman.

Dacă nu cheltuiți acest aport de energie, corpul îl va stoca sub formă de grăsime. Prin urmare, puteți mânca paste în timpul unei diete de slăbire, dar va trebui să faceți mișcare în paralel pentru a compensa caloriile ingerate. Ca memento, pentru a slăbi, trebuie pur și simplu să arzi mai multe calorii decât consumi.





Adauga un comentariu