Alin Popa este un ieșean care a renunțat la jobul său dintr-o corporație; a riscat și și-a deschis o mică afacere de familie. Acesta și-a canalizat toată energia și fondurile pentru a deschide un magazin unic în Iași, „K-pop Ground”, destinat comunității iubitorilor de K-pop, care se află în pasajul pietonal din Piața Unirii.
La magazinul cu tematică K-pop din Iași se găsesc albumele diferitelor trupe coreene
Alin Popa, în vârstă de 32 de ani, administrează o mică afacere de familie, deschisă pe 3 martie 2025. Alin este un tânăr la începutul acestei cariere de antreprenor și își dorește să creeze din magazinul său o comunitate a pasionaților de K-pop.
„Încerc, de ani buni, să găsesc o idee de business în care să am încredere. Când am simțit că am găsit-o, am părăsit locul de muncă pe care îl aveam și am riscat, am canalizat toată energia și fondurile să deschid K-pop Ground. Atât eu, cât și prietena mea avem studii în domeniul economic și tot procesul, de la import până la marketing și finanțe, este făcut de noi. Prietena mea încă mai lucrează în corporație, iar eu administrez magazinul. Suntem la început de drum și învățăm pe zi ce trece. Vrem să fie un magazin open-minded, care își respectă și colaborează activ cu clienții; să fim un hub pentru comunitatea K-pop, și să ne dezvoltăm alături de oameni”, a spus Alin Popa.
Ieșeanul a terminat studiile de licență în Anglia, iar masteratul în Iași. A studiat Business, antreprenoriat și managementul resurselor umane la University of Worcester. Masterul l-a studiat la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor (FEEA) din Iași.
„Am plecat acolo, în Anglia, cu gândul că o să învăț Resurse umane, pe asta voiam să mă specializez. Dar, în perioada facultății, am devenit pasionat de antreprenoriat. Era perioada în care Amazon începea să se dezvolte masiv, smartphone-urile începeau să devină mainstream și ideea de a avea produsul meu, libertatea de a lua decizii, m-a prins. Apoi, însă, am avut cel mai corporatist job posibil și am încercat să ies din zona asta. Poate acum reușesc să ies”, a adăugat Alin Popa.
Ieșeanul a deschis un magazin cu tematică K-pop, pentru că a văzut că există cerere
La fostul său loc de muncă, ieșeanul avea mai multe colege care erau pasionate de cultura K-pop. Acestea și-au dorit să participe la un concert de acest gen, dar au descoperit că nu mai sunt bilete disponibile chiar cu 2 luni înainte. Atunci, Alin Popa și-a dat seama că există o adevărată cerere pentru astfel de produse din Coreea de Sud.
„Erau la firma la care lucram mai multe fete care erau pasionate de K-pop. Am văzut că nu se găsesc așa ușor albume și am spus că ce ar fi să fac un magazin pe tema aceasta. Ce m-a surprins la un moment dat a fost faptul că a fost un concert care a fost proiectat la cinema și colegele mele au vrut să își ia bilete și nu mai erau disponibile cu chiar 2 luni înainte, și atunci mi-am dat seama că există cerere pentru un astfel de lucru. Eu am avut această idee de magazin de mult, dar nu știam pe ce să mă reprofilez, dar când am văzut că există cerere, m-am decis, iar magazinul încă este în construcție. Cele mai importante produse K-pop de aici sunt aduse din Coreea de Sud, la fel și produsele de beauty; plușurile sunt de la distribuitori diferiți. Momentan, avem într-un colț jucării, dar vrem să schimbăm și să aducem mâncare coreeană. Mă așteptam să vină ca și clienți copii, dar am rămas surprins să văd și persoane de 50 de ani care ascultă acest tip de muzică. Mă aștept mai mult să vină adolescenți, studenți. Printre cele mai celebre trupe din care se găsesc albume în magazin sunt BSS, Black Pink, Le Sserafim. Mai urmează să aducem albume și avem și o listă de așteptare. Dacă cineva își dorește un anumit album, noi facem, după, rost de el la cerere. Avem și diferiți artiști coreeni individuali, depinde ce vrea cumpărătorul”, a mai povestit Alin Popa.
Înainte de a deschide acest magazin, Alin a încercat să vândă online cutii cu diferite cadouri, dar pentru că era prea mare competiția, acesta a renunțat. Magazinul ieșeanului și a familiei acestuia este încă la început, iar acesta își dorește să creeze un colț al magazinului unde oamenii să își facă poze, și el să le imprime ulterior, pentru a le oferi cadou. Un postcard cu artiști coreeni costă 2 lei.
„Am încercat și o chestie online, să vindem cutii cu cadouri, și era mare competiția, era greu. Magazinul acesta este unul unic în Iași, și prețurile sunt foarte accesibile, chiar competitive cu prețurile de pe site-uri. În Iași, mai sunt genul acesta de albume K-pop doar la Cărturești, și sunt mai scumpe. La început, am vrut să fie gata tot magazinul fizic, apoi să îl promovez pe rețelele sociale, pe TikTok, pe Instagram, pe Facebook, poate și un site. Pe 17 martie 2025 o să mai aducem mai multă marfă, mai multe postere. Eu, când comand din Coreea, trebuie să comand cu nume și prenume, și astfel este mai simplu să vină clienții să-mi spună ce își doresc și eu să le aduc după. Vrem să ne dezvoltăm, în primul rând, o comunitate. Acceptăm foarte mult feedback. Eu, înainte, nu eram pasionat de K-pop, dar am început să fiu din ce în ce mai mult. Prietena mea este foarte pasionată de produse de beauty coreene și de actori, iar puțin de artiști muzicali. O să punem în magazin și muzică K-pop și de la radio”, a spus Alin Popa.
Alin Popa este ieșeanul în vârstă de 32 de ani care administrează o afacere de familie, un magazin cu tematică K-pop în Iași.
Singurele produse coreene care se vand: Kia, Hyundai si GKM. Restul sunt doar trenduri temporare. Sa incerci sa vinzi K-pop la Iasi e ca si cum ai incerca sa vinzi opinci si itari, in Seoul 🙂
„Erau la firma la care lucram mai multe fete care erau pasionate de K-pop. ” dar de unde stii tu ma ce pasiuni au colegele tale? daca ai prietena , ce te intereseaza pe tine ce pasiuni au alte qisde? sau aaaaa, am inteles, tatonezi terenul, vezi si tu poate poate iti da si alta ..sau poate incerci altceva mai bun…sper ca si prietena ta intreaba baietii ce pasiuni au acei baieti…
Succes, sunt mulți copii cărora le plac personajele din seria Hello kitty, deci sper sa-i meargă magazinul.
Este doar un trend !, în anii 1990+ era la moda muzica turceasca , Mustafaa, Mustafaaa, acum e de asta, peste vreo 5 ani s-ar putea sa fie la modă Corul Armatei Roșii ori Corul Sclavilor Europeni !, cine știe
Felicitari pentru idee! Succes!
Sa fie sanatos sa ii mearga. Cu siguranta este un trend dar, stiu multi pustani de gimnaziu pasionati. Ca hint…sa faca niste flyere sa la imparta la iesirea din scoli si licee 😉
Ptr anonimus
Cred că Red army e propunerea câștigătoare 😅😳
Succes si felicitări pentru curaj, nu multă lume îndrăznește sa-si deschidă afaceri.
Vinde la nebuni alea 🤣