Sanatate

Amețeli, febră și chiar sufocare: simptome ale atacurilor de panică și cum să le faceți față

Publicat: 11 mai 2021
femeie care are un atac de panica
Simptomele unui atac de panica sunt frica, ameteli, puls marit, etc.

Atacurile de panică au devenit o boală tot mai răspândită pentru locuitori din orașe. Simptomele unui atac de panică sunt foarte diverse dar cel mai răspândit este un semtiment teama de a muri. Un atac de panică este un atac de frică bruscă și anxietate intensă fără un motiv aparent. Originile atacurilor de panică nu sunt pe deplin înțelese. Cu toate acestea, se crede că boală are o predispoziție genetică și afectează mai des sexul frumos. Femeile sunt mai predispuse la atacuri de panică și suferă de această tulburare de 2-3 ori mai des decât bărbații.

Atacurile de panică nu sunt mortale, în ciuda faptului că tocmai acest sentiment le însoțește. Cu cât apar atacuri mai des, cu atât devine mai proastă calitatea vieții. Persoanele care au suferit atacuri de panica repetate devin mai anxioase și în mod inconștient încearcă să evite locurile sau situațiile în care și când au cedat fricii. Cei care au suferit un atac nocturn cel puțin o dată experimentează tulburări de somn.

Care sunt simptomele unui atac de panică

Un atac de panică este un episod de atac de frică cu un sentiment de moarte iminentă sau anxietate, însoțit de anumite simptome. Cel mai adesea, acestea includ: bătăi rapide ale inimii, transpirații, frisoane sau senzație de căldură, tremurături, respirație scurtă și sufocare, amețeli, leșin, frică de moarte și altele. Dacă sunt prezente 4 dintre simptomele enumerate, putem vorbi despre un atac de atac de panică.

Ce trebuie făcut în caz de atac de panică

Cel mai important lucru de făcut cu un atac de panică este să vă schimbați atenția. Orice metodă vă funcționa că o distragere a atenției. Dacă un atac te prinde într-un loc public, poți să-ți strângi și să-ți desfaci pumnii, să-ți freci lobul urechii. Dacă panica vine prin surprindere acasă, încercați să porniți muzica, începeți să faceți treburile casnice: spălarea vaselor, praf. Orice activitate care implică activitate fizica și care necesită atenție vă fi foarte folositoare.

Deoarece un atac de panică este însoțit de bătăi rapide ale inimii, nu va fi de prisos să luați câteva înghițituri de apă și să vă concentrați asupra respirației. Cel mai bine este să înveți câteva tehnici care vor elibera rapid tensiunea. În cazul unui atac, începeți cu o expirație – încetiniți-o și pulsul vă încetini, de asemenea. Puteți experimenta și alege tehnica care vă va ajuta. Un smartphone vă va ajuta să distrageți atenția de la panică. Jocuri, rețele sociale – toate acestea vă vor distrage atenția de la un atac de panică. Pentru a trece prin aceste momente puteți încercă și câteva ceaiuri pentru atacuri de panica.

Ce simptome diferă de la  anxietatea obișnuită și la atacul de panică

Mecanismul care declanșează un atac de panică nu diferă de cel care provoacă anxietate obișnuită – ambele sunt reacții psihofizice la pericol. Diferența este că un atac de panică este un răspuns la pericol în absența pericolului. Cu toate acestea, o alarmă falsă declanșează aceeași cascadă de reacții că o alarmă obișnuită – sistemul simpatic este activat, apare o cursă de adrenalină.

Un atac de panică poate apărea pe fondul efortului fizic excesiv, al surmenajului și al epuizării, precum și pe fondul abuzului de stimulente și alcool. În plus, stresul și situațiile conflictuale nerezolvate pot provoca un atac. Lipsa de înțelegere a propriilor experiențe și sentimente, tendința de a evita și ignora emoțiile negative sporesc, de asemenea, vulnerabilitatea la tulburarea de panică.





Adauga un comentariu