Titlurile zilei

Circulația rutieră din centrul Iașului va fi schimbată major din cauza tramvaielor! Este vizată porțiunea dintre Podu Roș și Elena Doamna. Propunerea vine de la specialiștii din cadrul Companiei de Transport Public

Publicat: 26 nov. 2021
Străzile din Iași pe care se dorește realizarea benzilor unice
Este posibil ca, în curând, vehiculele de la CTP Iași să circule pe mai multe benzi unice, pentru fluidizarea transportului public

Compania de Transport Public (CTP) Iași consideră că singura soluție pentru fluidizarea circulației mijloacelor de transport public în Iași ar fi realizarea mai multor benzi unice în oraș. Momentan, utilitatea benzilor unice poate fi observată pe traseul Tehnopolis – Podu Roș. Înainte de realizarea acestei benzi unice, în zonă era un adevărat calvar să călătorești cu tramvaiul. Uneori, timpii de deplasare pe acest traseu depășeau orice limită. Acum, de când se folosește banda unică, un tramvai parcurge distanța de la Tehnopolis până în Podu Roș în doar 12 minute. Această bandă unică se dorește a fi extinsă până pe strada Elena Doamna.

Ieșenii care aleg să se deplaseze cu mijloacele de transport public trec, de multe ori, prin situații în care sunt nevoiți să aștepte în stații mai mult decât ar fi normal. În mod obișnuit, la fiecare 15 minute, un mijloc de transport public ar trebui să treacă prin stație. Însă, de multe ori, acest program nu se respectă din cauza traficului. Singura variantă care ar putea funcționa pentru scăderea timpilor de așteptare și facilitarea circulației mijloacelor de transport public prin oraș ar fi realizarea mai multor benzi unice.

„Din punctul nostru de vedere, singura variantă pentru a fluidiza circulația tramvaielor și a autobuzelor ar fi realizarea mai multor benzi unice prin oraș. De exemplu, se poate observa cu ochiul liber utilitatea benzii unice Tehnopolis – Podu Roș. Noi am vrea, dar nu știu dacă este posibil, să prelungim banda unică din Podu Roș. Mai exact, pe strada Palat și strada A. Panu până la intersecție cu Elena Doamna. În plus, ar mai fi o idee bună să se realizeze benzi unice și pe Nicolae Iorga și pe bulevardul Independenței. Astea sunt doar idei, până acum nu s-a discutat nimic concret. Dar este cert că aceasta ar fi cea mai bună soluție pentru transportul public din Iași”, a declarat Vasile Tănase, șeful serviciului exploatare din cadrul CTP Iași.

Banda unică de la Tehnopolis și până în Podul Roș dă rezultate

De când se circulă pe banda unică de la Tehnopolis și până în Podu Roș se observă o diferență, spun reprezentanții CTP Iași. Potrivit acestora, timpii de parcurgere a acestui traseu au scăzut considerabil. Dacă înainte de implementarea benzii unice traficul din acea zonă era un calvar, atât pentru autoturisme, cât și pentru mijloacele de transport public, acum un tramvai nu face mai mult de 15 minute de la Tehnopolis până în Podu Roș.

„Se observă foarte bine că banda unică de la Tehnopolis și până în Podu Roș dă rezultate foarte bune. Ieri-dimineață, la ora 7:00, tramvaiul care a plecat de la Tehnopolis a ajuns în Podu Roș după doar 12 minute. De asemenea, acesta este acum timpul mediu pentru parcurgerea distanței respective, de când se folosește banda unică. Am observat că și mașinile parcate pe stradă au dispărut, ceea ce mă bucură foarte mult. În plus, s-au observat beneficiile benzilor unice și pe bulevardul Tudor Vladimirescu și Calea Chișinăului, unde mai avem astfel de benzi dedicate transportului în comun”, a adăugat șeful serviciului de exploatare din cadrul CTP Iași.

Punctul intermodal din zona industrială va fluidiza și mai mult circulația din Iași

Punctul intermodal din zona industrială face parte din proiectul de modernizare a transportului public ieșean. Punctul intermodal ar fi trebuit să fie gata în luna octombrie a acestui an, dar, din cauza pandemiei, termenul a fost amânat. Acum se preconizează că punctul intermodal va fi gata cu tot cu dotări la sfârșitul lunii ianuarie a anului viitor.

„Punctul intermodal din zona industrială a Iașului va fi gata la sfârșitul lunii ianuarie 2022 cu tot cu dotări. Fără dotări, acesta va fi gata în decembrie 2021. Noi vom grăbi cât putem de mult funcționalitatea lui”, a declarat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primariei Municipiului Iași.

Punctul intermodal va veni în ajutorul locuitorilor din afara municipiului Iași și mai ales al celor din comuna Tomești. Din punctul construit în zona industrială se vor face legături în zonele de interes ale orașului, cu ajutorul tramvaielor.

„În punctul intermodal din zona industrială a Iașului pot opri toți călătorii din Tomești sau din cursele județene care trec prin acel loc. De acolo vor putea lua tramvaiele către Dacia, zona Gării sau centru. În acest fel dorim să descurajam, pe cât posibil, mersul cu mașina personală și să le oferim ieșenilor o alternativă pentru a călători prin oraș”, a declarat Cristian Stoica, directorul general al Companiei de Transport din Iași (CTP).

Amintim că CTP are noi trasee pentru localitățile din jurul Iașului.





Comentarii
  • ai innebunit, cum sa faci pe strada Palat unde ramane doar o banda pt autoturisme – unde raman cel putin 2 benzi merge in rest NU
    dar PARCARI cand faceti (etajate, subterane ar fi o idee); si mai ales si pt rezidenti

  • Specialisti ….. chiar asa ….. eu zic ca sunt contra oamenilor normali, oamenii de rand.
    Specialistii astia traiesc in lumea lor de bugetari si incearca sa justifice in orice fel salariile extrem de mari si de ce nu, sa mai avantajeze cate o firma sa isi vanda popicele.
    Au multe popice in stoc de vanzare si se tot gandesc pe unde sa le mai amplaseze.
    Cineva beneficiaza de pe urma afaceriii, deoarece sa ti-i o banda libera pe care circula doar taxi-urile si din cand in cand un tramvai sau un autobuz, e o mare, mare prostie.
    E o mare prostie, dar sa vedem daca ca alegerile din 2024 , oamenii din zona Nicolina- Cug il vor mai vota pe Chirica.

  • Foarte bine. Sa se faca bandă unică pentru transport în comun în tot și fraierii comozi cu mașinile lor pot să stea să privească în gol minute în șir. Dacă au uitat sa meargă pe jos…

  • Faceți și în Copou bandă pentru mijloacele de transport public, că acolo, a-ți instalat indicatoare de interzis la fiecare poartă de comunist, securst sau milițian, sau faceți pe Sos. Buicium să-i tremure barba lui Botez când vine în oraș, ori acolo deranjați ?

  • Faceți și în Copou bandă pentru mijloacele de transport public, că acolo, a-ți instalat indicatoare de interzis la fiecare poartă de comunist, securst sau milițian, sau faceți pe Sos. Buicium să-i tremure barba lui Botez când vine în oraș, ori acolo deranjați ?

  • Banda unica CUG-Podu Ros a fost o masura (printre putinele) care chiar a avut succes. Tot 2 benzi de circulatie au ramas, prin eliminarea parcarii la bordura (desi se gaseste tot timpul cate un bizon care opreste pe acolo perturband tot traficul), iar aceste 2 benzi sunt mai fluente prin lipsa autobuzelor si taxiurilor si interzicerea la stanga). Faptul ca s-a scurtat enorm timpul calatoriei cu tramvaiul este imbucurator si incurajator pentru toti. Fara parcare la capat CUG pentru a se putea lasa masinile acolo de cei care vin dinspre Ciurea chestiunea nu este insa rezolvata complet.
    La fel, „intermodalul” de la capatul Zonei Industriale,are parcare??
    Pentru transport verde si rapid masura poate fi introdusa oriunde este posibil (Copoul ar fi prioritar).

  • Nu-i mai simplu sa se interzica circulatia „cotetzelor” in oras? Si asa s-ar rezolvaparcarile aiurea, rata de accidente ar fi redusa spre zero + alte beneficii…

  • Ne lipsesc organizatiile civice care sa-i aduca in fata instantei pe cei din primarie pentru decizii gen blocuri pe orice spatiu liber, benzi unice si alte astfel de aberatii si ticalosii. Banda asta unica laudata sta nefolosita in afara orelor de varf, fiind de folos doar taximetristilor si smecherilor cu Q6. Restul fraierilor se inghesuie de cele mai multe ori pe o singura banda pentru ca se gasesc destui alti smecheri care sa stationeze pe prima banda, nestingheriti, chiar prin zona Podu Rosu – am vazut cazuri cand oprisera pentru shaorma si nu manifestau vreo graba. Dar asta e tara, raiul smecherilor si iadul fraierilor care respectam legile.
    Mai exista si o serie de menestreli care fac apologia transportului in comun si mersului pe jos. Le dau un pont: Coreea de Nord. E fain acolo, sa nu ezite!

  • nu v-ati saturat ma ore intregi zilnic in trafic? nu v-ati saturat sa vedeti km de masini bara la bara , zilnic? cat vreti mai moldovenilor sa ramaneti oi fara valoare, specie involuata, cat?

  • viata moldoveanului: se inmulteste ca o oaie, iar apoi zilnic isi duce la scoala spermatozoidul de copchil sau copchii, insiruiti cu o oaie nasoala, zilnic in traficul plin de oi care isi cara oaia si spermatozoizii , intr-un trafic plin de oi, unde se circula de ani buni, in km de masini bara la bara.

    moldoveanul e zilnic la volan, pentru ca isi cara sperma si oaia de langa el. moldoveanul nu va lasa niciodata masina, deoarece el tre sa-si duca spermatozoidul de copchil la scoala.

  • Am orgasm cum vad ca se tavalesc in chinuri covrigarii care urla de durere cu banda unica!
    Le curg balele de nervi pe volanul cazanului!
    Mai trebuie si taxa pt tranzitarea zonei centrale a orasului. Daca tot „vrem o tara ca afara”.
    Daca nu era vorba de chirica ,votam cu 2 maini un primar care vine cu astfel de masuri.

  • Idioților, ați făcut praf zona CUG Nicolina. Acum când o mașină merge 45 min/km nu mai poluează sau cumva poluare este din ce mai mare. In tramvai sunt maxim 10 15 persoane și in trafic cel puțin 50 mașini staționează. La stânga nu mai spun ii un calcar

  • Primăria ar trebui să interzică circulația mașinilor cu normă de poluare sub Euro 4 iar cei cu filtrul de particule anulat să primească amenzi foarte mari din partea RAR.

Adauga un comentariu