Titlurile zilei

Compania BMT Aerospace România trimite acasă un sfert dintre angajați. Dezastru financiar la Iași! Pandemia de COVID-19 bagă în colaps economia locală

Publicat: 20 iul. 2020
Un sfert din angajații BMT Aerospace România au fost notificați prin e-mail că vor fi disponibilizați și vor primi salarii compensatorii
Compania BMT Aerospace România a disponibilizat 80 din cei 350 de angajați în sediul din Tomești, Iași, din cauza pandemiei de COVID-19.

Compania BMT Aerospace România, din Iași, a concediat la începutul lunii iulie 2020 un sfert dintre angajați, ca urmare a problemelor financiare apărute din cauza pandemiei de COVID-19. Cei 80 de angajați care au revenit din șomaj tehnic au fost notificați prin e-mail că și-au pierdut locurile de muncă. Aceștia au primit unul sau două salarii compensatorii, în funcție de vechime. Pierderile financiare din anul 2020, cauzate de pandemia de COVID-19, au generat concedieri colective la mai multe companii importante din Iași

Compania BMT Aerospace România, din Iași, a concediat la începutul lunii iulie 2020 un sfert din angajați, ca urmare a problemelor financiare apărute din cauza pandemiei de COVID-19. Dintre cei 350 de angajați din cadrul companiei, care au fost trimiși în șomaj tehnic timp de două luni, 80 au fost deja trimiși acasă definitiv. În plus, prin companie se zvonește că în toamnă va urma un al doilea val de concedieri masive, cel mai probabil încă pe atâția oameni urmând să fie trimiși acasă. Salariații care aveau până în 3 ani vechime în cadrul companiei au primit 1 salariu compensatoriu, iar persoanele angajate de mai mult de 3 ani în cadrul BMT au primit două salarii compensatorii. Media salarială din cadrul companiei este de 3.500 de lei lunar, cel mai mic salariu fiind 2.500 de lei, iar cel mai mare, 8.000 de lei.

Ionuț C., fost angajat în cadrul BMT Aerospace România, din Iași: „Când se mai liniștesc lucrurile, voi lua drumul străinătății”

Unul dintre angajații din Iași care a fost disponibilizat este Ionuț C., în vârstă de 25 de ani, care era angajat în cadrul firmei de peste 2 ani. Acesta susține că era deja acasă, fiind în șomaj tehnic, când a primit o scrisoare din partea companiei prin care era anunțat că a fost concediat.

„Eu lucram pe postul de strungar și câștigam 3.500 de lei, pe lună. Am primit 75 la sută din salariu, cât am stat acasă, în șomaj tehnic și 1 salariu compensatoriu. Eu am noroc că nu am familie și nu sunt foarte tare afectat de această situație, dar sunt alte persoane care depindeau de acești bani în fiecare lună. Mă gândeam la începutul anului 2020 să plec în străinătate, dar din cauza pandemiei nu am mai plecat. Când se mai liniștesc lucrurile, voi lua drumul străinătății”, susține Ionuț C.

În sediul din Tomești, din Iași, angajații companiei BMT Aerospace România pe diverse posturi produceau componente pentru industria aeronautică

Firma BMT Aerospace România a deschis sediul în Iași, în Tomești, în urmă cu 5 ani, iar în anul 2020 ajunsese la 350 de angajați, de la 250 de angajați, în urmă cu 2 ani. Compania este specializată în producția de echipamente pentru industria aeronautică, principalii producători de avioane din lume utilizând piesele realizate la Iași. BMT Aerospace și IG Watteeuw, cu sediul în Iași, alături de OMCO (450 de angajați) și CNUD-EFCO (200 angajați), fac parte din BMT Group, fondat în Belgia, în 1882. Companii din cadrul acestui grup mai funcționează în Belgia, China, Austria, Croația, Slovenia, Turcia, Anglia, SUA, Germania, Cehia, Mexic și India.

Firma BMT Aerospace are pierderi de 1 milion de euro pe anul 2018

Potrivit ultimelor date financiare publicate de compania BMT Aerospace România, înființată în anul 2007, în România, în anul 2018 compania a raportat o cifră de afaceri de 59.320.557 de lei, pierderi de -4.859.674 lei (1 milion de euro aproximativ) și angajați 304 persoane, având ca obiect de activitate fabricarea lagărelor, angrenajelor, a cutiilor de viteză și a elementelor mecanice de transmisie, cod CAEN 2.815. Reprezentanții BMT Aerospace România nu au oferit un punct de vedere la solicitarea trimisă prin e-mail, până la închiderea ediției BZI. Pandemia de COVID-19 a afectat și alte companii din industrie, cu sute de angajați în Iași.

În anul 2020 vor fi concediați 5.000 de salariați din domeniile grav afectate de pandemia de COVID-19, ca HoReCa sau industrie

Una dintre acestea este compania Delphi, care va face disponibilizări și va trimite acasă 1.000 de angajați, iar Lear, 2.000 de salariați din cei 3.000 înregistrați în anul 2020. În total, în jur de 3.000 de angajați din Iași din industrie vor fi concediați numai în luna iulie 2020. Alți 2.000 de angajați din turism, HoReCa, vor fi disponibilizați în această perioadă. Așa cum au prevăzut specialiștii din Iași, valul de disponibilizări a început după ce aceștia au revenit din șomaj tehnic, cu respectarea legislației impuse de Inspectoratul Teritorial Muncă Iași, care spune ca angajații să primească un preaviz de 20 de zile, iar apoi vor fi concediați.

Firmele din Iași cu 20.000 de salariați, afectate de pandemia de COVID-19, au încasat 112.786.452 lei de la AJOFM Iași

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Iași a achitat către angajatorii din Iași care au depus dosarele de șomaj tehnic în perioada 15 martie 2020-31 mai 2020, suma de 112.786.452 lei. Firmele au primit banii după ce au suspendat activitatea ca urmare a pandemiei de COVID-19. Sumele plătite pentru fiecare angajat trimis în șomaj tehnic sunt cuprinse între 913 și 4.600 de lei. Ieșenii care dețin PFA, întreprinderi individuale sau au obținut venituri din profesii liberale și au depus documentele la Agenția Județeană de Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) prin care au solicitat indemnizația de sprijin au încasat în total 16.929.000 de lei.





Comentarii
  • Reprezentantii BMT Aerospace NU au fost contactati si nu aveau cum sa aiba un punct de vedere asupra unui articol neprofesionist, lipsit de informatii corecte.
    Ar fi normal ca atunci cind scrieti despre o persoana sau companie sa va asumati continutul si nu sa va acoperiti cu jumatati de adevar si presupuneri.
    Este real, industria aerospatiala trece printr-o perioada FOARTE dificila, este vizibil ca aproape nimeni nu mai utilizeaza transportul aerian, dar asta nu inseamna ca trebuie sa luati in deridere eforturile majore de pastrare a fortei de munca decise de conducerea companiei
    In acest context cele mai importante aspecte sint:
    a) asigurarea conditiilor de reluare a activitatii, atunci cind se va putea (nimeni nu poate estima cind pandemia va fi sub control si consumul va reveni la nivele acceptabile)
    b) asigurarea finantarii in acesta perioada critica ( adica plata drepturilor celor alesi sa duca mai departe expertiza deosebita acumulata in domeniu), nedefinita inca, ca si timp.
    Ar fi recomandabil ca inainte de orice demers jurnalistic sa aveti responsabilitatea de a consulta real si partile implicate, sa nu riscati sa aveti de platit daune morale substantiale si sa fiti neutri ; sa prezentati realitatea , asa cum este ea si nu tendentios, sa respectati eforturile facute si asumate
    Suportul primit de companie din partea statului este mult mai mic decit costurile realizate pentru protectia angajatilor
    Personal, cred ca presa trebuie sa prezinte si infomatii pozitive, nu numai senzatie si suferinta; Trecem ,cu totii, printr-o perioada extrem de dificila a carei finalitate inca nu o vedem si nici estimam; din acest motiv cred ca articolul nu este de folos nimanui, poate doar minimizeaza eforturile mediului privat …

  • La fabrica de someri DELPHI nu se fac concedieri datorita restringerii activitatii din cauza pandemiei ci datorita faptului ca noul cumparator BORGWARNER doreste inceperea activitatii in fosta fabrica DELPHI fara angajati deoarece aceate va apela la firmei FANTOMA de plasarea a fortei de munca pe perioada scurta de timp.

    DELPHI CEL MAI MARE ANGAJATOR DE ALTA DATA CEL MAI MARE GENERATOR DE SOMAJ ACTUAL!!!!!

Adauga un comentariu