Circulația tramvaielor pe strada Cuza Vodă se va relua de vineri, 29 august 2025, după ce linia a fost înlocuită
Timp de aproape 4 săptămâni, de pe 4 august 2025, circulația tramvaielor pe strada Cuza Vodă din Iași a fost blocată. În zonă au fost efectuate lucrări de înlocuire a liniei uzate și de asfaltare. Termenul era până pe 7 septembrie 2025, însă au fost finalizate mai repede. Totuși, CTP Iași anunțase că va mai fi o etapă de lucrări în fața Palatului Justiției, pe strada Elena Doamna, dar se pare că s-a renunțat la ele pe moment.
Se reia circulația tramvaielor pe strada Cuza Vodă
Inițial, lucrările au fost anunțate pentru luna iunie, însă licitația pentru furnizarea șinelor noi nu era încă finalizată. Astfel, abia în august s-a dispus deschiderea șantierului, care a avansat rapid. În aproape 4 săptămâni, s-a înlocuit porțiunea de linie de pe strada Cuza Vodă, la intersecția cu strada Armeană, și s-a reparat macazul de la Sadoveanu, spre strada Arcu. Tramvaiele de pe traseele 1, 3, 8, 9 și 13 au circulat doar până în Târgu Cucu, unde au întors la rond. Astfel, de vineri dimineață, 29 august 2025, tramvaiele de pe traseele respective își vor relua traseul normal, iar Copoul va fi din nou conectat la rețea.
Segmentul respectiv necesita să fie înlocuit urgent, deoarece uzura era extrem de mare. Totuși, compania anunțase că se face o modernizare. În realitate, a fost doar o înlocuire a șinei uzate, și reparații punctuale la terasament și la rețeaua fir-contact. Pe porțiunea respectivă, tramvaiele trebuiau să circule cu o viteză de 5 km pe oră, din cauza infrastructurii nepotrivite, fapt ce crește riscul ca vagonul să deraieze.
Se pregătesc alte șantiere
Recent, Primăria Iași a anunțat că vrea să înlocuiască și linia de tramvai din Copou, printr-un proiect care va costa 85,6 milioane de lei și va fi finalizat în 18 luni. Astfel, timp de mai mult de un an, tramvaiele nu vor mai circula spre Copou. Totuși, este o investiție absolut necesară, având în vedere că porțiunea de linie dintre BCU și stația Triumf are 30 de ani vechime. Conform proiectului, în reabilitare este prevăzut și rondul de la Triumf, unde pot întoarce vagoanele, dar și construirea a două stații noi. Proiectul este abia în starea incipientă și, cel mai probabil, lucrările vor începe anul viitor, dacă totul va decurge conform planului.
De asemenea, rămâne de văzut ce va face CTP Iași, punctual, în zonele unde apar frecvent probleme. În special, la macazul de la „5 drumuri”, de pe strada Elena Doamna, unde tramvaiele merg spre stația Pădurii. Frecvent, vagoanele deraiază. Este necesar să fie făcută o investiție și în acel loc. Totodată, există numeroase puncte slabe unde rețeaua este afectată, în special în curbe. Astfel, viteza de deplasare a vagoanelor trebuie să fie redusă, iar siguranța călătorilor scade.
Tramvaiele își reiau circulația, pe strada Cuza Vodă, începând cu dimineața de 29 august 2025. Rămâne de văzut acum cât de eficiente au fost lucrările și dacă se va sesiza vreo diferență în deplasarea vagoanelor.
Adica a fost dat peste cap transportul in comun din Iasi timp de cateva saptamani doar pentru schimbarea a 30 de metri de sina, operatiune care dureaza vreo 2-3 zile intr-o tara civilizata?
Când ești lobotomizat și pământul ți se pare plat, nici distanțele nu știi să la măsori.