Titlurile zilei

Revoltă în rândul vatmanilor de la CTP! Se sufocă în cabinele tramvaielor, iar șefii fac promisiuni doar ca să le închidă gura – FOTO

Publicat: 27 mai 2024
_____ Vizualizări 18 Comentarii
Revoltă în rândul vatmanilor de la CTP Se sufocă în cabinele tramvaielor iar șefii fac promisiuni doar ca să le închidă gura - FOTO
Din cauza căldurii, tramvaiele vechi se defectează mult mai ușor pe traseu

În cabinele tramvaielor vechi, temperaturile sunt extreme în zilele călduroase, iar vatmanii întâmpină dificultăți. Problema persistă de ani de zile, însă compania nu a găsit nicio soluție pentru angajați, care sunt extrem de nemulțumiți

Deși s-au făcut investiții în transportul public din Iași, condițiile nu s-au îmbunătățit prea mult pentru călători. Și angajații companiei se confruntă cu tot felul de probleme. Vatmanii sunt exasperați de faptul că temperaturile ajung la peste 40 de grade în cabinele tramvaielor vechi în zilele călduroase și nu au niciun fel de sistem de răcire care să îi ajute.

Vatmanii îndură temperaturile extreme din cabinele tramvaielor

Majoritatea tramvaielor care circulă prin Iași sunt modele vechi de peste 50 de ani, iar cele mai multe sunt GT4. Vatmanii deja știu ce îi așteaptă și în această vară, când vor avea de îndurat temperaturi extreme, deoarece vagoanele nu au sistem de răcire. Anul trecut, angajații au fost extrem de revoltați după ce compania a scos prizele din cabină. Deși le-au promis că vor instala ventilatoare, a trecut deja un an și încă nu se vede niciunul. Cei mai norocoși, care circulă cu modele noi, PESA sau Bozankaya, beneficiază de aer condiționat, însă acestea sunt puține, multe dintre ele fiind defecte.

„Aceeași problemă ca anul trecut, vine vara, deja temperaturile au început să crească, iar majoritatea dintre noi lucrăm doar pe vagoane vechi, care nu au niciun sistem de răcire. La câțiva au fost instalate niște ventilatoare în cabină, însă la puțini. Anul trecut, au fost montate acestea, fiindcă i s-a făcut rău la o vătmăniță de la căldură. Totul a rămas așa, promisiuni că ne rezolvă, dar nu se întâmplă nimic. Să stai câte 8 ore pe zi în cabina unui tramvai, la peste 30 de grade, este inuman.

Păi, când o să fie afară 35 de grade Celsius, în cabină o să ai peste 40. Compania nu reușește să asigure condiții la propriii angajați, cum să avem pretenții după să asigurăm și la călători. Când ajungi seara acasă, după o zi în care ai stat numai în căldură și soare, te simți distrus. Unii își iau concediu medical în zilele călduroase, fiindcă sunt conștienți că nu pot lucra în astfel de condiții”, a spus un vatman de pe traseul 8.

Unii se descurcă cum pot și se gândesc să își instaleze singuri ventilator. S-au montat câteva dispozitive pe tramvaiele care țin de depoul de la Gară, însă nu și pentru cei de la Dacia.

„Unii dintre noi trebuie să facă improvizații să își pună ei ventilator, dacă au văzut că nu se rezolvă nimic. Facem saună în cabină de câțiva ani. Nu înțeleg cât de complicat poate fi să ne monteze 2-3 ventilatoare, să ne putem face și noi treaba. Poate sunt dintre noi care nu sunt la fel de rezistenți la căldură, se mai întâmplă și vreo tragedie. Sistemul de ventilație la multe tramvaie nu funcționează deloc, nici iarna nu bagă căldură”, a mai precizat un vatman de pe un tramvai GT4.

Ventilatoarele nu vor mai fi montate

Vatmanii vor trebui să se bazeze pe sistemul de ventilație al tramvaielor. Având în vedere că vagoanele au peste 50 de ani, problema căldurii insuportabile va persistata.

„Anul trecut, au fost verificate aerotermele de la cabinele de la salonul vatmanilor și s-au remediat problemele, iar la care nu s-au putut remedia au fost cumpărate aeroterme. Acestea se pun pe ventilație, ca un ventilator care suflă aer, fără rezistența de încălzire. Vatmanii vor avea ventilație așa cum a fost dotat tramvaiul. La cele noi, sistemul funcționează, însă în sezonul cald se verifică”, a precizat Cristian Stoica, directorul general CTP Iași.

Vatmanii vor trebui să înfrunte temperaturile extreme din cabinele tramvaielor și în această vară.

Comentarii
  • Problema caldurii din cabine nu persista de ani de zile, ci de 124 de ani. Tramvaiele exista in Iasi de la 1900. Vara era si atunci, si acum. Doar ca vatmanii sunt mai plapanzi, azi.

  • Au luat locul 1 pe spaga pentru transport public nationat si nu dau bani pentru o saracie de ventilator pentru angajatii lor. Cum asigura ei transport daca angajatii lwor mor de cald? Oamenii vor o calatorie decenta ca deasta platewc 3.5 o calatoreo. Platesc pentru sauna. Te sufoci in tramvaiele vechi dar au eticketing ce sa.ti soun

  • Asa-i cand primarul Chirica conduce compania din umbra prin interpusi. Unul mai prost decat celalalt, pentru ca .. bugetari.

  • Chiar dacă ar pleca Chirica sau l-ar aresta, caracatița corupției și incompetenței din primărie și serviciile subordonate este prea mare. Dacă l-au arestat pe Nichita, s-a întâmplat ceva? Niște ordinari șpăgari şi incompetenţi. In Primarie şi peste tot trebuie schimbat tot de sus până jos.

  • E cald , dar multe vagoane merg cu plafonierele ,,aprinse” ziua in amiaza mare . Sa nu stie vatmanii ca tot ce consuma energie , produce caldura? Bașca economia la factura.

  • Situatia de pe bdul Socola si din Str. Canta sint un bun studiu de caz.
    Mai intii, cum poate un primar sa-si bata joc de cetateni, fara ca acestia sa aiba vreo reactie.
    Apoi, cum autoritatile in drept (Politie, DSP, Garda de mediu, Agentie de mediu etc), corupte si ineficiente, pot sa nu faca nimic la faptul ca, zilnic, de la sfirsitul lunii februarie, aceaste artere de mare circulatie nu sint practicabile iar administratorul drumului trebuie sanctionat, ca iesenii sint obligati sa inghita tone de praf si sa-si distruga masinile.
    Mai este apoi faptul ca opozitia din Consiliul local sau candidatii la primarie care spun ca vor face si drege nu fac nimic serios in aceasta situatie. Postarile pe Facebook si impartirea de pliante colorate prin parcuri nu mai servesc de mult la gravitatea acestei situatii.
    Si nu in ultimul rind, vedem cum cetatenii, batjocoriti de primarie si serviciile publice, de institutii precum politia, garda de mediu, la aceasta lucrarea organizata in debandada, stau linistiti acasa, ori injura in timpul zecilor de minute in care isi distrug masinile si sanatatea cit traverseaza aceste artere.
    Imaginati-va ce ar fi fost daca macar la sfirsitul saptaminii sa fi iesit pe bdul Socola sau pe str. Canta vreo 300-400 de cetateni care sa protesteze la batjocura primariei cu aceasta lucrare.
    Imaginati-va si starea lui Chirica din birlogul lui, a directorului Citadin, a sefului Politiei, a lui Bodea, Chichirau etc si altii.
    Va garantez ca s-ar fi schimbat multe daca macar o zi, o mina de oameni s-ar fi mobilizat din spirit civic ori la chemarea unor lideri si ar fi protestat de-alungul bdlui Socola sau str. Canta pina in Podu Ros, in fata la PNL, pentru ca acolo e sursa raului pentru oras si apoi in fata la primarie.
    Nu exista asa ceva si nu va exista pentru ca cetatenii nu au demnitate, iar liderii opoziitie sint foarte slabi. Nimeni nu cere sa fie publicate costurile acestei lucrari in bataie de joc. De ce ?
    In consecinta, avem ceea ce vedem si asa va mai fi mult timp de acum incolo.

  • Cine permite si acopera acest jaf din banul public ? Salariile directorilor şi membrilor din consiliile de administraţie din subordinea Primăriei/CL Iaşi:

    CITADIN SA – 1.188,860 lei (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 3 directori executivi – 17.550 lei net / lună / director, 4 membri CA – 3.546 net / lună
    SPAŢII PUBLICE S.A. – 1.507.000 lei (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 2 directori executiv, Director general – 22.707 lei net / lună,
    Director executiv – 19.126 lei net / lună, 4 membri CA – 6.092 lei net/ lună
    SALUBRIS S.A. – 1.238.000 lei (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 1 director executiv – 26.714 lei net / lună, 6 membri CA – 5.563 lei net/ lună
    COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC S.A. – 2.044.000 lei (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 4 directori executivi – 17.550 lei net / lună, 5 membri din Consiliul de Administraţie – 5.960 lei net / lună
    ECOPIATA S.A. – 642.800 lei / lună (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 1 director – 21.645 lei net/ lună, 4 membri în CA – 2.340 lei net/ lună,
    S.C. Termo Service S.A. – 658.000 lei / an (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 1 director – 15.210 lei net / lună, 4 membri CA – 4.212 lei / net lună

  • La alegerile trecute au venit la vot doar 27% din cetateni. CHIRICA a fost votat la alegerile din 2020 de 36.196 alegători din 322.441 persoane înscrise. Adică 11,22% din persoanele cu drept de vot. Practic a fost ales de panseluțari, de persoanele din primarie si institutiile ei, haita abonata la banul public și cam atit.
    Trebuie sa inteleaga toata lumea, Chirica, are grija doar de cei 12-15% din cei care vine la vot : asistatii sociali (ajutoare, nu-i cheama sa-si faca zilelel de lucru etc) , pensionarii cu venituri mici (libere cu nemiluita la transport in comun si nejustificat pentru multe dintre trasee pe are nu le utilizeaza niciodata, tot felul de chermeze pe banii primariei etc), imbuibatii din institutiile si firmele primariei care sint haita lui de vot si vor muri si tot il vor vota.
    Faceti singuri calculul cit angajati are Ecopiata, Citadin, Salubris, CTP, Servicii publice, primaria, muzeul x si y si veti vedea ca oamenii normali nu conteaza. SALUBRIS are 681 de angajati, CITADIN : 294, SERVICII PUBLICE : 562. Nu uitati familiile lor, in medie 3 persoane. Mai adaugati sutele de angajati din Politia LOCALA si institutiile primariei, familiile lor si miile de asistati sociali care primesc bani pentru ca nu au unde munci si care nu fac nimic. La atitea resurse, trebuia sa lingem mac prin oras. Vedem zilnic nivelul administratiei lui CHIRICA : vatmani care schimba macazul cu ranga, camioane din care cind a fost zapada s-a aruncat cu lopata sare (care in final vedem ca distruge astfaltul) si…. in loc de utilaje de deszapezire in iarna, am vazut buldoexcavatoare, camioane etc care sint utilaje pentru constructii nu pentru strins zapada. E plin youtube-ul de tehnologii pt sec. XXI si in Iasi deszapezim cu utilaje pentru sapat santuri inchiriate pe bani frumosi de la haitele asociate primariei. Asta, in secolul 21, anul 2024 intr-un oras cu pretentii de oras intelectual, universitar, cu cercetare si alte mofturi si pretentii.
    Ati vazut in ultimul an vreun intelectual sau vreo figura importanta a orasului care sa le dea peste bot acestor derbedei ? Nu niciunul pentru ca toti stau in birlog, minjiti de salarii babane si privilegii. Ti-e greata de atita mediocritate, indiferenta si ticalosie din partea primarului si a haitei lui. Sintem acolo unde trebuie sa fim cu astfel de conducatori. Un lucru este sigur. Pina cind cei care gindesc, cei care au initiativa ori cei care au realizat ceva important in viata prin fortele lor nu ies la vot, nimic nu se va schimba. Pe CHIRICA nu-l intereseaza decit sa intretina bazinul lui de vot care nu are pretentii de normalitate ca ceilalti ori ii controleaza pentru ca depind de el. Tot festivismului lui gretos pe la manifestarile la care participa, pozele pe Facebook si pe unde spune vorbe goale completeaza acest fapt. E trist dar asta-i realitatea.
    Avem ce avem pentru ca oamenii cumsecade si cu ceva minte au dubii sau nu vor sa mearga la vot. Chirica jubileaza si ride in nas tuturor ! A obtinut si al doilea vice-primar pentru ca a mai gasit un tradator, iar acum cu alianta PSD-PNL va defila invingator pentru ca ceilalti candidati nu vor face decit sa sparga votul in loc sa se uneasca pentru un singur candidat. Chirica le preda tuturor o lectie despre cum se face politica, iar cetatenilor le arata zi de zi ca poti sa furi cit incape si sa nu faci mare lucru, ca tot esti reales.

  • Sume uriase de bani din bugetul public au fost pierdute in combinatiile scandaloase prin intermediul carora s-au adus autobuze second-hand la Iasi. Banii cu care se putea moderniza transportul public de persoane au ajuns,insa in buzunarele unor afaceristi controversati care au profitat din plinde insolventa RATP si nou infiintata CTP. Peste 5 milioane de lei a fost capacul pus de Unistil SRL Barlad in doar trei combinatii prin care a adus 76 de autobuze second-hand la Iasi. Cei peste un milion de euro care au ajuns in buzunarele celor implicati puteau fi folositi pentru achizitia de autobuze sau tramvaie noi. Compania Unistil SRL, fostul operator privat de transport din Iasi, controlat de omul de afaceri Vasile Puscasu, a facut profituri uriase din bugetul public in ultimii ani prin combinatii scandaloase care au fost in dauna cetatenilor si care a bagat milioane de lei in buzunarele celor implicati in aceste afaceri. Ultima mare lovitura data de Vasile Puscasu la Iasi a fost la scurt timp dupa falimentarea RATP si infiintarea Companiei de Transport Public Iasi. Este vorba despre un contract prin care CTP Iasi a inchiriat de la Unistil SRL 16 autobuze model Scania la un pret cu care autobuzele s-ar fi putut cumpara. Practic, CTP Iasi a platit pentru inchirierea celor 16 autobuze de la firma Unistil SRL, pentru o perioada de un an, o suma de 1.440.000 lei, adica 90.000 lei (20.000 euro) pentru fiecare autobuz inchiriat pentru 12 luni. Cu alte cuvinte, s-a platit pentru inchirierea unui autobuz pe o perioada de 12 luni tot atatia bani cat s-ar fi platit pentru cumpararea unui autobuz asemanator. In caietul de sarcini care a fost intocmit de specialistii in achizitii ai CTP Iasi, a existat o cerinta obligatorie care pare una cu dedicatie. Era vorba despre termenul de livrare a autobuzelor, care a fost fixat la doar 3 zile pentru un lot de 10 vehicule.Toate acestea au fost date uitarii.

  • Ioane , cand scrii comentarii interminabile , te asigur ca devin maculatura. Nu le citeste nimeni cap coada.Te comporti ca toti politicienii. Gargara interminabila.

    Scurt si la obiect daca vrei sa fii ,,citit”.

  • Au condiții grele vatmanii, tramvaie vechi, condiții groaznice de lucru și pe deasupra salarii mici comparativ cu responsabilitatea. Oricum, toți bugetarii au salarii mici, ar trebui dublate salariile la bugetari in primarii, companii gen CTP, ECOPIATA și restul, chiar și la CJ unde chiar se muncește. Privații urla ca e greu dar toată lumea știe câtă evaziune se face plus salarii in plic la angajați, 3000 – 4000 pe carte net și încă pe atâta sau mai mult in plic fara sa fie declarați la fisc…Privații numai ești știu ce fac, dar Bolos e mai șmecher ca toți și o sa va taxeze pana o sa intrați în legalitate cu tot, sa nu mai ocoliți taxele și impozitele. Mai sunt și privați cinstiți dar poți să i numeri pe degete. Când mergi la service sau in alta parte te intreabă multi vrei factura sau nu? Un instalator, un electrician etc care vine acasă să ți repare una alta nu i cereți factura, la un zugrav când va reparați casa nu cereți factura dar vreți să fie bani la buget…

  • DUBLATE????????? POATE TRIPLATE. EU SUNT BUGETARA DE 14 ANI. ACUM AM ABIA UN SALARIU DE 8500 LEI (UN RA*AT DE SALARIU MA SCUZATI!!!!!!!!) IAR CU 3 COPII NU IMI AJUNG!!!!!!!! SA IMI FACA 15.000 CA SA MAI RAMAN. PROGRAMATORII AU 20.000 LEI IN IASI SALARII LA PRIVAT. E NORMAL ASA CEVA????????????????

  • Toți comentați dar pe lângă subiect.
    Compania de transport este condusă de Chirica prin directorii delegați care sunt angajații primăriei și finii cumetrii sau alte rubedenii deale lui Chirica.
    Deși iau fost aduse la cunoștință problemele din companie directorul general Stoica ca să nu își piardă postul declară că nimic nu este adevărat dar situația este alta.
    Tramvaie defecte astfel:
    Pesa 6, Bozankaya 9,M6 M8 9 GT 4 peste 20 tramvaie pentru acestea nu sunt piese de schimb, vatmanii pleacă acasă fără vagon acumulând ore credit pentru a-și putea lua salariul, șeful serviciului MRU amenință salariații că îi va sancționa dacă mai dau relații la presă cu situația dezastruoasă din cadrul companiei.Dar întrebarea este? Cei de la DNA conform procedurilor legale se pot autosesiza din oficiu și pot demara o anchetă în acest caz fiindcă este clar că în cadrul ctp evaziunea, neglijența, abuzul,traficul de influență etc.sunt și se vede cu ochiul liber .Pe când domnilor procurori sau va promis o vacanță în Dubai.

  • la taxiu e mult mai scump, un drum care era in 2018 – 10 lei acuma ajunge si 30. Dar tot trebuie aer conditionat in tot ce e detinut de CTP.

  • Pe cei din conducerea CTP cel mai important lucru este ținuta șoferilor și vatmanilor nici de cum piesele pentru tramvaie și autobuze.tramvaiele și autobuzele se defectează că nu au conducătorii auto ținută dar știe cineva că firma care confecționează ținuta este firma de casă a directorului general Stoica.Alo DNA – ul sunteți la servici domnilor procurori pe când o descindere și la CTP sau vă trebuie o invitație.Va așteptăm cu drag.

  • cica se construieste statie de spalare tramvaie in incinta depoului de la Gara, in 2 saptamani cica e operational. nu se mai desfiinteaza depoul de la Gara acuma? vroia municipalitatea sa faca parc.

Adauga un comentariu