Diete si regimuri

Secretul longevității constă în… 30 grame de fibre

Publicat: 14 ian. 2020

Secretul longevității constă în fibre. Știam că nu consumăm suficiente fibre. Dar astăzi știm că 25 până la 30 g de fibre pe zi sunt suficiente pentru a trăi mai mult și mai sănătos.

Cercetătorii de la Universitatea din Otago (Noua Zeelandă) și cei din Dundee (Scoția) spun într-un studiu că ar trebui să consumi cel puțin 25 g de fibre pe zi pentru a fi mai sănătos. Nu numai pentru a evita constipația, ci și pentru a reduce diabetul de tip 2 și riscul de accident vascular cerebral și atac de cord. „Dovada pentru diversele beneficii pentru sănătate este acum copleșitoare și este timpul să acționezi și să adaugi cât mai multe fibre în dieta ta”, a spus profesorul John Cummings, unul dintre autorii acestui studiu efectuat la cererea Organizației Mondiale a Sănătății (OMS).

Secretul longevității constă în fibre

Aceeași echipă de cercetători a condus deja lucrări legate de nivelul zahărului din alimentele noastre, ceea ce a dus la recomandările OMS. În același mod, aceștia pledează pentru OMS să recomande un consum zilnic minim de 25 până la 29 g de fibre. Studiul nostru a descoperit o reducere de 15% la 30% a numărului de decese cauzale, inclusiv cele legate de boli cardiovasculare, printre cei care au consumat acest volum de fibre, comparativ cu cei care consumă cea mai mică cantitate de fibre.

Bolile coronariene, accidentul vascular cerebral, diabetul de tip 2 și cancerul colorectal au fost reduse cu 16 până la 24%. Asta înseamnă de 13 ori mai puține decese și de șase ori mai puține boli cardiovasculare la 1.000 de oameni.

Acest studiu a fost publicat în The Lancet.



loading...

Adauga un comentariu