Actualitate

Șoferii au interzis să facă asta! Iată legea care îi vizează pe cei care au permis categoria B

Publicat: 27 mai 2024
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Șoferii au interzis să facă asta Iată legea care îi vizează pe cei care au permis categoria B
Noile reguli din Codul Rutier spun foarte clar în ce condiții pot șoferii să tracteze o rulotă sau o remorcă.

Șoferii au interzis să facă asta! Este vorba despre reglementările privind tractarea unei remorci sau rulotă. Noile reguli din Codul Rutier spun foarte clar în ce condiții pot șoferii să tracteze o rulotă sau o remorcă pentru a evita amenzile uriașe. Iată ce spune legea care îi vizează pe cei care au permis categoria B.

Șoferii au interzis să facă asta!

Toți conducătorii auto trebuie să se informeze corect despre categoria remorcii pe care doresc să o tracteze și despre reglementările specifice legate de masa ansamblului vehicul-remorcă. Permisul categoria B permite conducerea autovehiculelor cu o masă maximă de 3.500 kg și tractarea unei remorci sau rulotă cu masa maximă autorizată de până la 750 kg. Însă, există și situații în care șoferii pot opera remorci cu o masă mai mare, respectând anumite condiții specifice.

Pentru remorcile de categorie medie și mare este necesară Categoria B extins sau BE, în funcție de masa totală a ansamblului. Codul Rutier din România prevede că pentru ansamblurile ce depășesc 3.500 kg, dar sunt sub 4.250 kg, șoferii cu permis Categoria B pot conduce fără a avea nevoie de un permis suplimentar, dar trebuie să urmeze un curs de pregătire. Dacă ansamblul depășește 4.250 kg, este obligatorie obținerea permisului Categoria BE.

Există și o prevedere legată de viteza maximă admisă, în afara localităților, atunci când un șofer tractează o rulotă sau remorcă. Aceasta este mai mică cu 10 km/h față de limita pentru autovehiculele normale.

Ce obligații au conducătorii auto dacă vor să tracteze o remorcă

În funcție de categoria în care se încadrează o anumită remorcă, se aplică reguli rutiere de tractare. Pentru o remorcă/rulotă ușoară cu o masă maximă autorizată de până la 750 de kg nu este obligatoriu un sistem de frânare propriu și nici amortizoare. Totuși, trebuie să fie dotată cu elemente de semnalizare. Dacă se tractează o remorcă de categorie medie, cu o masă maximă autorizată de până la 3.500 kg, aceasta trebuie să fie dotată cu frână de staționare și sistem de frânare acționat prin inerție. În schimb, o remorcă de categorie mare, cu masă maximă autorizată de peste 3.500 kg trebuie să aibă sistem de frânare. Acest sistem de frânare trebuie să fie acționat de frâna autovehiculului trăgător.

O altă lege recentă îi vizează pe șoferii de TIR, care circulă pe autostradă. Vehiculele de mare tonaj au anumite restricții, impuse prin lege, în ceea ce privește accesul și viteza pe anumite drumuri.

„Vehiculele grele, lente sau agabaritice ori cele care se deplasează cu viteză redusă trebuie conduse numai pe banda de lângă acostament sau bordură, dacă în sensul de mers nu este amenajată o bandă destinată acestora.” prevede Art. 132 din legea circulației.

O altă limitare impusă vehiculelor grele este cea referitoare la viteza maximă admisă. Astfel, dacă autoturismele, de exemplu, pot rula cu până la 130 km/h pe autostradă, camioanele și vehiculele care au remorcă sunt obligate să circule cu 20 km/h mai încet. Tirurile au voie să efectueze o depășire pe autostradă. Dar nu au dreptul să circule cu mai mult de 100 km/h. Recent, a fost anunțat faptul că se lucrează la nivel european pentru reguli rutiere mai dure. Cea mai importantă prevedere este că un șofer cu probleme într-o țară nu va mai putea conduce în alte țări din UE. În cazul în care unui șofer i se suspendă dreptul de a conduce pentru că a urcat la volan beat sau drogat, legislația țării respective va fi aplicată la nivel european. Noua legislație ar putea fi adoptată din anul 2025.

Adauga un comentariu