Prima pagină » Titlurile zilei » Te enervează prețul biletelor la CTP, în prezent? Iată cât costa o călătorie la Iași, în urmă cu 40 de ani. Se pot compara?

Te enervează prețul biletelor la CTP, în prezent? Iată cât costa o călătorie la Iași, în urmă cu 40 de ani. Se pot compara?

03 mai 2025, 02:00, 3 ,
Petronel Ștefan în Titlurile zilei

În urmă cu 40 de ani, prețurile la CTP Iași erau accesibile pentru toți oamenii, raportat la salariul minim pe economie din perioada respectivă

După introducerea liniilor de troleibuz în Iași, la 1 mai 1985, compania de transport din acea perioadă a stabilit prețurile pentru fiecare călătorie. Surprinzător, prețurile erau foarte accesibile pentru cetățeni, iar condițiile erau diferite, în funcție de mijlocul de transport și ora la care circulai.

Prețurile biletelor de la CTP, în urmă cu 40 de ani

Conform unui anunț publicat în presa locală, pe 17 august 1985, acestea erau următoarele tarife la Întreprinderea Județeană de Transport Local (IJTL) Iași: bilete de 2 lei, valabile 2 călătorii cu tramvaiele; biletele de 2,5 lei, valabile 2 călătorii cu troleibuzele; bilete de 5 lei, valabile 2 călătorii cu autobuzele pe traseele exterioare.

În prezent, tarifele de la CTP Iași sunt puțin diferite la preț și la ce condiții oferă călătorului: 1 bilet pentru o călătorie valabilă 120 de minute este 4 lei; 1 bilet cu 2 călătorii, valabilitate 240 de minute total, este 8 lei. Biletele pot fi folosite pe orice mijloc de transport, tramvai sau autobuz, însă pentru traseele exterioare prețurile diferă.

În ceea ce privește abonamentele, tarifele pentru cetățeni erau următoarele: timbre de 80 de lei pentru abonamentele valabile pe o linie de tramvai și una de troleibuz; timbre de 100 de lei pentru abonamente valabile pe o linie de troleibuz și una de autobuz; timbre de 117 lei pentru abonamentele valabile pe o linie de troleibuz și două de tramvai; timbre de 133 lei pentru abonamente valabile pe o linie de tramvai, una – troleibuz și una – autobuz; timbre de 155 lei pentru abonamentele valabile pe o linie de troleibuz și două autobuz; timbre de 175 lei pentru abonamentele valabile pe toate liniile de tramvai, troleibuz și autobuz.

În ziua de astăzi, un abonament pentru o zi este 13 lei; un abonament pentru 7 zile este 35 de lei; un abonament pentru 30 zile este 300 de lei, pentru 6 luni, 650 de lei; iar pentru 12 luni, prețul e 1.300 de lei.

Apariția troleibuzelor în Iași

Pe data de 1 mai a fost dată în exploatare prima linie de troleibuz din Iaşi, pe traseul Piaţa Independenţei – Păcurari. În anii ʼ80, autobuzele au fost scoase de pe traseele interne, deoarece țara se confrunta cu o criză a combustibilului. Astfel, troleibuzul era o noutate pentru orașul Iași, iar prețurile erau mai mari decât pentru o călătorie cu tramvaiul.

Ulterior, reţeaua de transport cu troleibuzul s-a extins, apropiindu-se de lungimea celei de tramvai. A fost construită infrastructura necesară pe tronsoanele: Piaţa Independenţei – Tudor Vladimirescu – Pasaj Socola, Pasaj Socola – Bucium, Pasaj Socola – C.U.G./Hlincea, Piaţa Dacia – C.U.G., Piaţa Alexandru cel Bun – Podu de Piatră – Podu Roş – Splai Bahlui – Tătăraşi – Ciurchi, Piaţa Eminescu – Copou, Elena Doamna – Podu Roş – C.U.G.. Ultima linie de troleibuz 43 a fost închisă pe data de 4 martie 2006.

Prețurile CTP Iași, în urmă cu 40 de ani, erau mai mici decât acum, însă și condițiile erau diferite.

Bugetul.ro
Cel mai analfabet județ din România. Un vlogger din țara noastră a întocmit un clasament al județelor unde gradul de analfabetism este foarte ridicat
redactia.ro
Cine este tânărul de la SPP care-l păzește pe Nicușor Dan. Poza lui a devenit virală. "Ce fain arată băiatul de la SPP! Dar ce băiat! Mândru și chipeș, ca bradul de înalt!”
Bugetul.ro
Panică la Raiffeisen Bank, BT, ING, CEC Bank sau BCR după decizia celei mai noi bănci românești. Suma tentantă oferită pentru orice tranzacție
a1.ro
Ce amenzi pot primi cei care și-au tăiat buletinele și pașapoartele după ce George Simion a pierdut alegerile prezidențiale
Playtech.ro
Cine este SPP-istul lui Nicușor Dan care a cucerit internetul. Tânărul înalt ca bradul face furori printre doamne şi domnişoare
observatornews.ro
Turist german, prins de poliţişti la Roma cu un artefact antic de 30 kg pe trotineta electrică. Explicaţia tânărului
Playsport.ro
Incredibil! Cum poate să arate Sandra Izbașa la 11 ani după ce s-a retras din gimnastică. Imaginile au scăpat pe net
Evz.ro
Ce a ajuns să facă Laura Andreșan. Nimeni nu se aștepta la așa ceva
realitatea.net
Colesterolul redus într-o săptămână. Cinci pași recomandați de nutriționiști
SportpeSurse
Nicușor Dan este K.O.! Flutură actele în vânt ca să arate adevărul despre evenimentele din culise
Playtech.ro
Cum să grăbeşti procesul de succesiune. Aşa intri în posesia moştenirii mai repede
Dailybusiness.ro
Val de petiții online după alegerile prezidențiale. Anularea scrutinului, arestarea lui George SImion și Călin Georgescu, scoaterea AUR în afara legii și retragerea cetățeniei române pentru cetățenii moldoveni, câteva dintre cereri
RomaniaTV
Concedieri 2025. 100.000 de bugetari sunt angajaţi pe pile şi vor fi disponibilizaţi
stiriromania.ro
La 57 de ani, Carmen a devenit cea mai în vârstă mamă de gemeni din România. Partenerul, cu 22 de ani mai tânăr
RomaniaTV
BOMBĂ în showbiz! Despărțire în familia Danei Nălbaru și a lui Dragoș Bucur! Ea deja a plecat de acasă!
redactia.ro
George Simion a plecat din țară în ziua în care Nicușor Dan a fost validat președintele României. Simion a fost surprins într-un loc neobișnuit la discuții
ego.ro
Cine este și cum arată singura soră a lui Klaus Iohannis. Acum s-a aflat! FOTO
Comentarii
  • Au inchis liniile de troleibuz si au cumparat autobuze electrice… Lipsa de viziune si conformism imbecil – cam asta-i definitia primariei Iasi. Sa-i vad cand vor trebui sa schimbe bateriile de la noile autobuze. Tin cam 10 ani. Pretul : de la 20000 USD in sus per autobuz…

    • Ce baterii sa schimbi? Cati mai tin masinile 10ani? Sa o schimbe urmatorul proprietar…Stii tu ce pret o sa aiba acumulatorii peste 10 ani sau ce tip vor mai fi sau daca vor mai fi :))
      In privinta troleelor este necesara mentenanta infrastructurii, infrastructura vasta cu statii de redresare cabluri de transport pana la reteaua de contact trolee cu pantografe care necesita mentenanta. Nici la rusi nu mai vezi trolee…

  • Se plang „suveranistii” pulyy ca se traieste greu astazi si ca UE nu a a dus schimbari in bine a societatii,niste retardati manati ca niste oi se alde simion si guru CG

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`